Teacher seminar Wim Peeters, 2007-10-30 University of Antwerp Seminarium dla nauczycieli Metody nauczania Wim Peeters Uniwersytet Antwerpii Tłumaczenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe pojęcia e-learningu
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
AMERICAN SCHOOL OF WARSAW SKUPIA
uczyć się języka angielskiego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
  OK konspekt z chemii.
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Pokazy interaktywne w ramach XV Dolnośląskiego Festiwalu Nauki
Strona formalna tekstu
Wim Peeters, University of Antwerp Seminarium dla nauczycieli Część 1 Wim Peeters Uniwersytet Antwerpii Tłumaczenie: Magdalena Sadowska UMK.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Dr Stanisław Skórka IINiB AP Kraków ORGANIZACJA INFORMACJI O KULTURZE REGIONU Metodologia badań standardów zastosowanych w serwisach internetowych Gdańsk,
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Wyniki badań ankietowych uczestników projektu przed i po zakończeniu testowania modelu dr Marzenna Czerwińska Dojrzała przedsiębiorczość – innowacyjny.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Beneficjenci uczniów 75 szkół wiejskich zlokalizowanych w:
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
Sejm Dzieci i Młodzieży
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Aplikacje internetowe
Podczas zajęć organizowanych przez fundację „Siłaczka” uczniowie dowiedzieli się, jak należy oszczędzać papier, jak powstaje i w jaki sposób można go.
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Odznaki Jakości eTwinning
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Kurs - OK zeszyt.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z mocą zmieniania świata!
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Nanomateriały: od laboratorium do zastosowania
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Seminarium dla nauczycieli Metody nauczania Wim Peeters Uniwersytet Antwerpii Tłumaczenie Magdalena Sadowska UMK Toruń

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 2 12 Metod nauczania: omówienie różnych metod użytych w czasie 4 seminariów dla nauczycieli Przedstawiamy wiele metod nauczania. Celem ich wszystkich jest udoskonalenie uczenia i zwiększenie motywacji. Niektóre z nich były testowane, inne czerpią z doświadczenia różnych nauczycieli. Mają różne pochodzenie.

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 3 Współdziałanie Liczebność grupy Zadanie specjalne Nazwa metody Powtórki Miejsce akcji

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 4 Quiz Pytania Kartki Rozwiązania grupy Porównanie z kluczem Samoocena klucz! Quizmaster

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 5 Ćwiczenia typu A/B W grupie Zmiana ćwiczenia (nie tylko eksperymentów) Synteza

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 6 Mapa pamięci Grupa ma rozpracować cały rozdział. Dzieli na paragrafy Wybiera słowa kluczowe Wypisuje na kartce Wycina Składa Dodaje strzałki, aby połączyć Obrazek do zapamiętania

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 7 Konstruowanie wiedzy 1 grupa = max 4 uczniów Każda grupa dostaje dodatkowe informacje

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 8 Klucz Praca grupowa Zadanie (pytanie, ćwiczenia, … ) Kartki papieru Indywidualne rozwiązania Rozwiązanie/ odpowiedzi w grupie (Poprawienie) Poprawa nie zawsze jest potrzebna/możliwa

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 9 Linia Pytanie Kryterium Zarządzenie Synteza

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 10 Zamieniające się narożniki (1) 1grupa = max 4 uczniów Przechodzą od jednego doświadczenia do następnego

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 11 Zamieniające się narożniki (2) Zamiana następuje dopóki wszystkie doświadczenia nie zostaną wykonane.

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 12 Ćwiczenia budujące(§1) Zbuduj teorię w grupie, paragraf po paragrafie Wytłumaczenia

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 13 Ćwiczenia budujące(§2) Zbuduj teorię w grupie, paragraf po paragrafie Itd. Wytłumaczenia Inne paragrafy

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 14 Lektura interaktywna Tradycyjnie Uwaga zależy od wykładowcy i zawartości Sztuczki – jak przykuć uwagę

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 15 Pająk Pytanie Zadanie dla grupy Papier Konstrukcja hipotezy

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 16 4 strony Zadanie Kartki Indywidualne rozwiązania Konfrontacja/ poprawa/rozwiązanie w grupie poprawkowy klucz Klucz!!

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 17 Eksperci w laboratorium Grupy czterech specjalistów zapoznają się z doświadczeniem /zadaniem. Nowe grupy Zamiana Synteza

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 18 Runda Nieformalny Bliski Szczególny Synteza

Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 19 I jest ich więcej, jeśli jesteś wystarczająco kreatywny!!! Najpierw spróbuj, a potem osądzaj!!!