Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Seminarium dla nauczycieli Metody nauczania Wim Peeters Uniwersytet Antwerpii Tłumaczenie Magdalena Sadowska UMK Toruń
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 2 12 Metod nauczania: omówienie różnych metod użytych w czasie 4 seminariów dla nauczycieli Przedstawiamy wiele metod nauczania. Celem ich wszystkich jest udoskonalenie uczenia i zwiększenie motywacji. Niektóre z nich były testowane, inne czerpią z doświadczenia różnych nauczycieli. Mają różne pochodzenie.
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 3 Współdziałanie Liczebność grupy Zadanie specjalne Nazwa metody Powtórki Miejsce akcji
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 4 Quiz Pytania Kartki Rozwiązania grupy Porównanie z kluczem Samoocena klucz! Quizmaster
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 5 Ćwiczenia typu A/B W grupie Zmiana ćwiczenia (nie tylko eksperymentów) Synteza
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 6 Mapa pamięci Grupa ma rozpracować cały rozdział. Dzieli na paragrafy Wybiera słowa kluczowe Wypisuje na kartce Wycina Składa Dodaje strzałki, aby połączyć Obrazek do zapamiętania
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 7 Konstruowanie wiedzy 1 grupa = max 4 uczniów Każda grupa dostaje dodatkowe informacje
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 8 Klucz Praca grupowa Zadanie (pytanie, ćwiczenia, … ) Kartki papieru Indywidualne rozwiązania Rozwiązanie/ odpowiedzi w grupie (Poprawienie) Poprawa nie zawsze jest potrzebna/możliwa
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 9 Linia Pytanie Kryterium Zarządzenie Synteza
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 10 Zamieniające się narożniki (1) 1grupa = max 4 uczniów Przechodzą od jednego doświadczenia do następnego
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 11 Zamieniające się narożniki (2) Zamiana następuje dopóki wszystkie doświadczenia nie zostaną wykonane.
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 12 Ćwiczenia budujące(§1) Zbuduj teorię w grupie, paragraf po paragrafie Wytłumaczenia
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 13 Ćwiczenia budujące(§2) Zbuduj teorię w grupie, paragraf po paragrafie Itd. Wytłumaczenia Inne paragrafy
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 14 Lektura interaktywna Tradycyjnie Uwaga zależy od wykładowcy i zawartości Sztuczki – jak przykuć uwagę
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 15 Pająk Pytanie Zadanie dla grupy Papier Konstrukcja hipotezy
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 16 4 strony Zadanie Kartki Indywidualne rozwiązania Konfrontacja/ poprawa/rozwiązanie w grupie poprawkowy klucz Klucz!!
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 17 Eksperci w laboratorium Grupy czterech specjalistów zapoznają się z doświadczeniem /zadaniem. Nowe grupy Zamiana Synteza
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 18 Runda Nieformalny Bliski Szczególny Synteza
Teacher seminar Wim Peeters, University of Antwerp Page 19 I jest ich więcej, jeśli jesteś wystarczająco kreatywny!!! Najpierw spróbuj, a potem osądzaj!!!