Jak skutecznie uczyć pokolenie Y?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Osadzenie metody WebQuest w polskiej dydaktyce
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Rodzic jako doradca zawodowy
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
E-Portfolio.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Projekt Działanie 9.2 PO KL
Co to jest TIK?.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie holistyczne
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Małe dziecko w systemie edukacji
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Osadzenie metody ePortfolio w polskiej dydaktyce 11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy.
UWARUNKOWANIA WDRAŻANIA WEBQUEST’U Osadzenie metody WebQuest w polskiej dydaktyce Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Metoda WebQuest.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Jak skutecznie uczyć pokolenie Y? Sabina Furgoł Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

i… cyfrowców TRWA REWOLUCJA Po raz pierwszy w historii: także rewolucja edukacyjna; nie dzięki, ale mimo lub wbrew systemowi edukacji Po raz pierwszy w historii: uczymy zawodów, które jeszcze nie powstały, uczymy wykorzystywać technologie, które zostaną dopiero wynalezione, uczymy rozwiązywać problemy, o których nie wiemy, że istnieją i… uczymy pokolenie, którego mózg funkcjonuje inaczej, niż nasz: cyfrowców Na podstawie "Did you know?" , Karla Fischa i Scotta McLeoda: http://shifthappens.wikispaces.com, Licencja Creative Commons BY-NC-SA 3.0 >>

Eksperyment prof. G. Smalla i dra G. Vordana, Uniwersytet Kalifornijski Mózg cyfrowego native’a jest inny niż mój. Tego nie zmienię. Ale istnieją jeszcze kolejne różnice! >>

Pokolenia …. Baby boom (1946 - 1964) – zadowoleni z życia, dobra praca, wysokie stanowiska i dobra egzystencja dzięki wykształceniu. Pokolenie X (lata 70 XX w) – mieli swoje zdanie, niechętni dyskusjom, wydawali polecenia i oczekiwali podporządkowania, niska samoocena, lęk przed przyszłością, utratą pracy. Generacja Y (koniec XX w) – dorastali w kulturze obrazkowej i pod wpływem ICT, co doprowadziło do zmian w mózgu. >>

Cyfrowcy… czy rozumiemy cyfrowców? Generacja Y Cyfrowi tubylcy Digital natives Net Generation Rodowici cyfrowcy Screenagers Click generation Digital generation >>

POKOLENIE Y Oto oni: ukształtowani bez wpływu starego systemu, rodzice poświęcali im niewiele czasu i uwagi, pochłonięci pracą, by zapewnić wysoki status materialny, pewni siebie, z wysoka samooceną, z wygórowanymi wymaganiami wobec osób i instytucji, postawa roszczeniowa, tylko wymierne (niekoniecznie materialne) korzyści motywują ich do pracy, zawsze niecierpliwi, wszystko chcą robić szybko, oczekują natychmiastowych efektów, nastawieni na ciągłe pochwały, nie potrafią przyjąć słów krytyki, często są krnąbrni, brak autorytetu statycznego. >>

POKOLENIE Y Oto oni: doskonale posługują się technologią cyfrową, narzędziami, sprawnie poruszają się w obszarach związanych z gospodarką globalną i wielokulturowością, potrafią wykonywać wiele zadań w tym samym czasie (mulitasking), doskonale współpracują w zespołach, nie konkurując, rywalizując ze sobą, pogłębiają swoje zainteresowania i pasje, ufni wobec świata i kolejnych rewolucji technologicznych >>

POKOLENIE Y Czego oczekują: igreki chcą się uczyć i uczą się bardzo szybko, dobrych nauczycieli - coraz więcej igreków wie, że przyszłość będzie zależała od ich wiedzy i umiejętności, a nie od szyldu szkoły czy miejsca uczelni w jednym z wielu rankingów, najbardziej cenią zajęcia interaktywne, kiedy można zadawać pytania i natychmiast dostać odpowiedzi, i to niekoniecznie od nauczyciela, ale też od koleżanek i kolegów, chcą regularnego dogłębnego feedbacku (informacji zwrotnej) w komunikowaniu się, bo wiedzą (a młodsi intuicyjnie to czują albo są dobrymi obserwatorami rzeczywistości), że nie tylko im służy, ale jest wręcz niezbędny do ich rozwoju. >>

Spektrum teorii pedagogicznych (Modele przetwarzania informacji) Behawioryzm Konstruktywizm EKLEKTYZM pedagogiczny Każda z koncepcji posługuje się celami, treściami nauczania i wymaganiami, jednak uzyskiwane efekty są różne.

KONSTRUKTYWISTYCZNY PROJEKT GRUPOWY METODY PRACY dla POKOLENIA Y (współpracować a nie rywalizować) KONSTRUKTYWISTYCZNY PROJEKT GRUPOWY ePORTFOLIO WEBQUEST BLOG PODCAST VIDCAST >>

CHARAKTERYSTYKA WEBQUESTU WQ jest pewnego rodzaju projektem grupowym (klasowym), którego głównym celem jest stawianie problemów (zadań) odpowiednich (zwłaszcza atrakcyjnych) dla uczniów i organizowania nauczania wokół jakichś podstawowych pojęć. Realizuje on jeden z podstawowych postulatów konstruktywizmu, dotyczący poszukiwania i doceniania uczniowskiego punktu widzenia w procesie kształcenia.

STRUKTURA WEBQUEST’U Temat (top) Wprowadzenie (introduction) Zadania (task) Proces grupowy (process) Źródła (resources) Ewaluacja (evaluation) Konkluzja (conclusion)

KORZYSTANIE Z INTERNETU KREATYWNOŚĆ ŚWIADOME POSŁUGIWANIE SIĘ WIEDZĄ INTERNALIZACJA WIEDZY SELEKCJA INFORMACJI WYSZUKIWANIE INFORMACJI za: prof. St. Kwiatkowski: Tworzenie wiedzy w społeczeństwie informacyjnym >>

ZADANIA W WEBQUEST

Historia portfolio teczka prac ucznia w polskiej dydaktyce akredytacja własnych doświadczeń i kompetencji suplement do świadectw i zaświadczeń wspomaganie uczenia się oraz profesjonalnego rozwoju porównanie z osiągnięciami szkolnymi oraz zewnętrznymi testami

Definicja ePortfolio System elektronicznego zarządzania informacją, wykorzystujący elektroniczne media równocześnie oferując serwis. Uczący buduje i obsługuje cyfrowe repozytorium artefaktów. Uczy się przy tym demonstrowania własnych kompetencji i refleksji nad własnym uczeniem się. Także: notowania, selekcjonowania i przechowywania, przyjmowania informacji zwrotnej, refleksji po to, by zrozumieć swój indywidualny rozwój, uczenie się i planowanie własnej kariery .

Skąd się wzięło ePortfolio? + Portfolio podejście holistyczne refleksja i autorefleksja planowanie własnego rozwoju autoprezentacja replikacja publikacja (publikacja jednym kliknięciem) dostępność (autor - zawsze - wszędzie) dostępność (odbiorca: każdy - zawsze - wszędzie) łatwość i szybkość zmian

ePortfolio jako przykład (metody pracy i oceniania) Co takiego ma ePortfolio…. … czego nie ma tradycyjny proces dydaktyczny? wzmocnienie motywacji do uczenia się i rozwoju głęboka refleksja nad swoimi mocnymi i słabymi stronami samodzielna praca ucznia – kształtowanie umiejętności ważnych społecznie

Przykłady ePortfolio ePortfolio inne artefakty edukacyjne artefakty mój blog ePortfolio moje społeczne sieci moje obrazy, muzyka itp. moje hiperlinki

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Sabina Furgoł Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego