Uczeń jako lider. Przywództwo w grupie jako szansa na rozwój osobisty i zwiększenie odpowiedzialności społecznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Absencja uczniów.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Zadania samorządu uczniowskiego
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Idea oceniania kształtującego
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Samorząd Uczniowski.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
The Leader in Me.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
czwarte spotkanie Zespołu
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Uczeń jako lider. Przywództwo w grupie jako szansa na rozwój osobisty i zwiększenie odpowiedzialności społecznej

Ingredients in Leadership

Egzaminy są ważne ale życie jest ważniejsze ! Leadership Egzaminy są ważne ale życie jest ważniejsze !

Ingredients in Leadership

Odwaga

Albus Dumbledore Harry Potter & the Chamber of Secrets „To wielka odwaga przeciwstawić się swoim wrogom ale jeszcze większa ---- swoim przyjaciołom” Albus Dumbledore Harry Potter & the Chamber of Secrets

Kreatywność Innowacyjność

„Jeżeli robisz to co zawsze, otrzymasz to co zawsze” Bill Clinton US President, 1993-2001

Wiara w swoje możliwosci

Mary Kay Ash US businesswoman „Jeżeli weźmiemy pod uwagę prawa aerodynamiki , nie jest możliwe aby trzmiel latał, ale on o tym nie wie i nie zdaje sobie z tego sprawy i …………. lata!" Mary Kay Ash US businesswoman

Skromność

Lao Tzu Chinese philosopher, 604-531BC “ Po zakończonej pracy dobry przywódca i lider powie MY to zrobiliśmy „ Lao Tzu Chinese philosopher, 604-531BC

Wytrwałość

Michael Jordan US basketball player “Straciłem więcej niż 9000 strzałów w mojej karierze. Przegrałem prawie 300 razy. 26 razy zaufano mi i powierzono decydujący o wygranie strzał a ja go straciłem. Przegrywałem cały czas w moim życiu. I dlatego właśnie odniosłem sukces. Michael Jordan US basketball player

Moralność

“Nasz charakter odzwierciedlają nasze czyny kiedy nikt ich nie widzi.” H. Jackson Browne Author of Life’s Little Instruction Book

Ingredients in Leadership

Obszary w jakich uczeń ma możliwość wykazać swoje przywódcze umiejętności Gospodarz klasy Kapitan drużyny sportowej Lider zespołu muzycznego, orkiestry Członek zespołu samopomocy koleżeńskiej Przygotowywanie różnego rodzaju imprez klasowych , szkolnych Przewodniczący komitetów Reprezentowanie szkoły Prowadzenie imprez szkolnych Prowadzenie zajęć - rozgrzewka na lekcjach wych fiz Przygotowywanie i prowadzenie zajęć na lekcjach wychowawczych Wolontariat Pomoc w organizowaniu imprez i wydarzeń ( np. zajmowanie się gośćmi) 10 punktów – krótki czas lub jedna „ akcja wydarzenie” 20 punktów – dłuższy czas 50 punktów – znaczące dowody na działalność „ leadership „plus odpowiedzialność za innych

10 kluczowych umiejętności lidera (Uczniowie muszą wykazać, że posiadają te umiejętności ) 1. Planowanie - planowanie własnej pracy, praca nad projektem, planowanie wydarzeń szkolnych, apelu szkolnego 2. Refleksja- zrozumienie potrzeby zmiany 3. Rozwiązywanie problemów – np. jak rozwiązać zadanie matematyczne 4. Budowanie zespołu – np. drużyny sportowej 5. Podejmowanie decyzji- W brytyjskiej szkole uczniowie podejmują decyzje dotyczące wyboru przedmiotów jakich chcą się uczyć 6. Stawianie celów – np. ukończenie wypracowanie do poniedziałku 7. Zarządzanie czasem – umiejętność połączenia nauki z życiem towarzyskim 8 Komunikacja - wykorzystanie umiejętności mówienia i pisania do przekazywania informacji innym np. w formie gazetki szkolnej 9. Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych – umiejętność radzenia sobie z ludźmi o różnych charakterach i mających różne opinie 10. Wiara w siebie – Obrona własnych poglądów , wiara we własne możliwości

Leadership jest w programie szkolnym i jednym z trzech komponentów branych pod uwagę przy ocenianiu i nagradzaniu uczniów. Pozostałe komponenty to – Uczestnictwo w zajęciach Rozwój osobisty Każdy uczeń posiada kartę, na której zaznaczane są jego postępy czy osiągnięcia w danej dziedzinie.