Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chroń środowisko- segreguj odpady
Advertisements

RECYKLING Ania Banaszak Dagmara Gach Patrycja Laskowska Agata Gałuszka
RECYKLING daje owoce.
Analiza wyników ankiety
Autor Wacława Czyżewska
EKOLOGICZNIE I EKONOMICZNIE
Badania w naszej gminie zostały wykonane w dniach od 15 do 22 grudnia przez grupę uczniów naszego gimnazjum. Ale na początek co to w ogóle jest śmieć,
DRUGIE ŻYCIE ŚMIECI.
Śmieci mniej , ziemi lżej.
NAJWAŻNIEJSZE DEFINICJE SELEKTYWNE ZBIERANIE
Czyli ze starego coś nowego
Segregacja odpadów, recykling, odzysk
MULTIMEDIALNA SEGREGACJA czyli co o segregacji każdy wiedzieć powinien
Quiz O segregacji odpadów.
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
DOROŚLI I DZIECI SEGREGUJMY ŚMIECI!.
Dzikie wysypiska śmieci
NASZ WSPÓLNY DOM.
Test wiedzy o ochronie przyrody.
Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami?
Projekt edukacyjny Postawy proekologiczne uczennic Ośrodka oraz mieszkańców społeczności lokalnej.
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
By nie utonąć w śmieciach...
Rozkład czasowy odpadów na Ziemi
URZĄD MIASTA Siemianowice Śląskie przedstawia
Ekologia naszymi oczami
Według młodzieży w wieku 14 lat: Często segreguje się śmieci. Według młodzieży w wieku 15 lat: W ich domach nie segreguje się śmieci nigdy. Według młodzieży.
Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
Naturalne zagrożenie dla Ziemi
ODPADY – WIEM JAK Z NIMI POSTEPOWAĆ
Recykling Autor: Dominika Wilk.
Co to jest sprzątanie świata ?
Przygoda Śmiecia Jakub Śmietana kl. 4c.
Cykl działań proekologicznych „Jak gmina i dzieci pokonują śmieci”
SEGREGOWANIE ODPADÓW - Na naszym osiedlu Kopernika.
Recykling Ważna Rzecz Filip Kępa Hubert Perliński Klasa 6.
Zapraszamy do wysłuchania audycji dotyczącej Akcji Sprzątanie Świata Polska 2014, której finał odbywa się w ten weekend. Jeżeli w zeszłym roku przegapiłeś.
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
„EKO – JA segregacja i recykling moją przyszłością”
Staś Portacha i Adaś Liszewski Va Żółty-plastik Zielony-szkło Czerwony-metal Niebieski-papier.
Segregacja śmieci wytworzonych w domach to zbieranie odpadów do specjalnie oznakowanych pojemników, z podziałem na rodzaje materiałów (surowców), z jakich.
Przygotowała: Małgorzata Plucińska
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
DOBRE RADY NA ODPADY.
Jak zmniejszyć ilość odpadów w środowisku?
Jak dbać o Ziemię ?.
MY i nasze śmieci.
Nasze rady na odpady.
A: Tak B: Nie C: Nie interesuje mnie.
Biomasa Najstarsze odnawialne źródło energii. Biomasa to cała istniejąca na Ziemi materia organiczna. Biomasą są resztki z produkcji rolnej, pozostałości.
Odpady to nie musi być koniec.
ZIEMIA NASZĄ MATKĄ -CHROŃMY JĄ
ODPADY TO NIE MUSI BYĆ KONIEC
„Odpady to nie musi być koniec”
Posłuchaj dobrej rady: „SEGREGUJ ODPADY”
Zasady segregacji śmieci
Prezentacja do scenariusza zajęć pn. „Jak postępować odpowiedzialnie z odpadami opakowaniowymi”
Ile ważą śmieci w szkole ?. Śmieci są codziennie zbierane z klas i holu do dużych worków. Następnie wyrzuca się ja do kontenera.
Sprzątanie Świata międzynarodowa kampania odbywająca się na całym świecie w trzeci weekend września. Polega na zbiorowym sprzątaniu śmieci zalegających.
Jak segregować? Czy segregujesz? Nielegalne miejsca składowania śmieci są problemem, z którym władze samorządowe zmagają się od wielu lat. W mieście.
Recykling. Definicja Recykling, (ang. recycling) – jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych.
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
● GUS podał, że w Polsce nadal jest bardzo dużo dzikich wysypisk śmieci, mimo że ich liczba spada. W poprzednim roku tego typu miejsc było 2539.
Segregacja i przetwarzanie odpadów Grupa projektowa klasy 1 D Zespół Szkół nr 1 Gimnazjum nr 1 Koluszki, 2010/2011.
Wyniki ankiety zorganizowanej w ramach ogólnopolskiego projektu „Lokalny ekorozwój” W ankiecie brało udział 137 uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu. „ Segregacja.
Ekologia Nauka biologiczna badająca wzajemne stosunki między organizmami a otaczającym je środowiskiem.
Segregacja odpadów raz jeszcze
RECYKLING – czyli co możemy zrobić z odpadami
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
Zapis prezentacji:

Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”

W skład grupy wchodzą: Jakub Gremblewski Mateusz Gabryelczyk Krystian Patalas Kamil Zawada Opiekun: P. Anna Halicka

2.Czy segreguje pan/pani odpady (śmieci)?   W styczniu zespół realizujący projekt ekologiczny „Co można zrobić z odpadami” przeprowadził sondę wśród mieszkańców Gminy Cieszków. Mieszkańcom Cieszkowa i okolicznych wsi ( ok. 200 osobom) zadano dwa krótkie pytania : 1.Co to jest recykling ? 2.Czy segreguje pan/pani odpady (śmieci)? Recykling - jedna z kompleksowych metod ochrony środowiska naturalnego. Jej zadaniem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów.

Definicję recyklingu znały 142 osoby, co stanowi 71% badanych.

A na pytanie o segregacji odpadów 168 osób odpowiedziało, że segregują śmieci w swoim gospodarstwie domowym, co stanowi 84% badanych.

Wniosek z przeprowadzonej sondy jest taki, że większość osób deklaruje , że w swoim gospodarstwie domowym segregują śmieci, jednak prawie 30% badanych nie wie czym jest recykling. Zadaniem naszego zespołu było dostarczenie wiedzy kolegom i koleżankom ze szkoły oraz mieszkańcom naszej gminy. Uświadomienie ich, w jaki sposób można zapobiec zaśmiecaniu środowiska, gdzie należy wyrzucać śmieci i co dalej się z nimi dzieje oraz w jaki sposób wykorzystać ponownie odpady.

Dnia 23.02.2011 w naszej szkole powstały pojemniki na odpady. Niebieski- papier, Zielony- szkło bezbarwne, Pomarańczowy- aluminium, Żółty- plastik.

  W dniu 25.03.2011 o godz. 11:15 przeprowadziliśmy pierwszy etap doświadczenia (zakopanie różnego rodzaju odpadów takich jak: puszka aluminiowa, papier, odpady organiczne- ziemniaki). Jego celem jest udowodnienie , że wyrzucanie np. puszek po napojach , czy opakowań po chipsach lub chusteczek papierowych powoduje, że tego rodzaju śmieci rozkładają się bardzo długo zaśmiecając nasze najbliższe otoczenie. Kolejnym etapem doświadczenia było odkopanie odpadów po około miesiącu i ocena w jakim tempie rozkładają się poszczególne śmieci. Podejmowaliśmy w ten sposób próbę edukacji naszych kolegów z gimnazjum, jak i innych mieszkańców gminy Cieszków, aby świadomie segregowali odpady, korzystając z pojemników do tego przeznaczonych.

Po upływie miesiąca zostały odkopane odpady Po upływie miesiąca zostały odkopane odpady. Puszka nie uległa rozkładowi, ziemniaki puściły pędy, a papier znikł . Niestety, ale z powodu braku sprzętu nie zostało to sfotografowane.

W kwietniu został przeprowadzony wywiad z Panem Chomą. 1.Jaką nazwę nosi Pana firma? 2.Czym zajmuje się Pana firma ? 3.Jak długo istnieje Pana firma ? 4.Jakim sprzętem dysponuje Pana firma ? 5.Czy Pańska firma działa tylko w gminie Cieszków ? 6.Czy w gminie Cieszków jest zgromadzone dużo śmieci? 7.Czy mieszkańcy gminy segregują odpady ? 8.Czy znajdują się pojemniki do segregacji odpadów? 9.Gdzie znajduje się wysypisko śmieci ? 10.Co dalej dzieje się z odpadami ? 11.Czy na terenie gminy znajdują się dzikie wysypiska ? 12.Jak pan myśli, w jaki sposób można rozwiązać ten problem? 13.Skąd pomysł na taki rodzaj działalność? 14. Czy lubi Pan swoją pracę? Odpowiedzi na pytania zostały umieszczone na tablicy na korytarzu szkolnym.

Na korytarzu szkolnym znajduję się gazetka na temat odpadów Na korytarzu szkolnym znajduję się gazetka na temat odpadów. Zachęcamy do obejrzenia.

„Coś z niczego”, czyli „trashion” Słowo „trashion” powstało z połączenia słowa „trash” (ang. śmieci) oraz fashion (ang. moda). Pod tym terminem kryje się pomysłowy sposób na przerabianie śmieci, niemodnych ubrań czy zniszczonych mebli. Ma to na celu przywrócenie ich do życia, niekoniecznie w pierwotnej roli. Skórzane paski stają się podłogą, papierki po cukierkach torebką, stare krawaty sukienką, a błyskawiczne zamki naszyjnikiem

Dziękujemy za obejrzenie prezentacji.