Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Advertisements

Dr hab. Fryderyk Zoll, prof. UJ i ALK
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Moduł VII ROLA I ZNACZENIE PRACY ZESPOŁOWEJ.
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
zarządzanie produkcją
BADANIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
Case study.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Etapy negocjacji. Przygotowanie
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
NEGOCJACE ZBIOROWE NEGOCJACJE- stanowią proces dwustronnego(czasami trójstronnego) komunikowania się stron, których interesy są rozbieżne, w celu osiągnięcia.
Małgorzata Bogdanowicz
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
Dr Anna Okońska-Walkowicz
Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Białymstoku
6 kroków do porozumienia
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Dyrekcja fabryki negocjuje nowy układ zbiorowy ze związkami zawodowymi reprezentującymi załogę. Związki domagają się wprowadzenia zmian na korzyść pracowników:
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Moja przedsiębiorczość
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Rozwiązywanie konfliktów
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Sposoby podejmowania decyzji
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
MS Excel - wspomaganie decyzji
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Patrycjusz Nowakowski Praktyka pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie z perspektyw członka Zespołu Interdyscyplinarnego i grupy roboczej.
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
TORUŃSKA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA PODYPLOMOWE HANDEL ZAGRANICZNY PROF. NDZW. DR HAB. ADAM SUDOŁ TECHNIKI SPRZEDAŻY I NEGOCJACJE HANDLOWE PREZENTACJA TECHNIKI.
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.
Samorząd Uczniowski.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.
Temat 1. Negocjacje Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Studia Podyplomowe 2013 Negocjacje 4 taktyka pakietowa Prowadzący: dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Konflikty rówieśnicze
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces przewodzenia i kontrolowania
NEGOCJACJE.
Oskarżyciel a obrońca w świetle modelowych zmian procesu karnego
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Negocjacje w biznesie wykład
Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Poszukiwania: ponowna ocena sytuacji
Porozumienia procesowe
Zapis prezentacji:

Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło Techniki wykorzystywane w procesie negocjacji. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło Pełnomocnik Rektora ds. Public Relations w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations O/Podkarpacie

Definicja i rodzaje negocjacji Negocjacje możemy zdefiniować jako sposób uzyskania od innych tego, czego chcemy. Jest to sposób osiągnięcia porozumienia sytuacji, gdy obie strony posiadają pewne interesy: jedne wspólne, a inne rozbieżne. Wyróżniamy trzy rodzaje negocjacji: twarde, miękkie rzeczowe.

Najważniejsze, aby pogodzić różne cele uczestników procesu negocjacji Różne cele uczestników negocjacji Najważniejsze, aby pogodzić różne cele uczestników procesu negocjacji Kupujący: chce przejąć jak największy pakiet akcji, najlepiej tyle aby mieć kontrolę nad firmą chce uzyskać korzystną cenę nabycia chce zminimalizować zaangażowanie środków własnych Sprzedający: chce otrzymać jak najwyższą cenę chce szybko zakończyć negocjacje chce zminimalizować ilość gwarancji i roszczeń chce wypełnić zobowiązania wobec pracowników

Negocjacje twarde Jaki jest twardy negocjator? Twardy negocjator chce za wszelką cenę wygrać. Bywa, że kończy rozmowy, otrzymując równie twardą odpowiedź, która prowadzi nawet do pogorszenia stosunków pomiędzy stronami. Zasady do wykorzystania podczas negocjacji twardych: żądaj ustępstw jako warunku podtrzymania kontaktów; trzymaj się ściśle swojego stanowiska; żądaj jednostronnych ustępstw, nie proponuj własnych; nalegaj na przyjęcie stanowiska, które przedstawiłeś.

Negocjacje miękkie Jaki jest miękki negocjator? Negocjator w tym przypadku unika konfliktu. Łatwo ustępuje, aby osiągnąć porozumienie. Dąży do polubownego rozwiązania. Bywa jednak często tak, że kończy negocjacje z poczuciem niezadowolenia. Zasady do wykorzystania podczas negocjacji miękkich: ustępuj tak, aby kontakt został utrzymany; zmieniaj stanowisko i dostosowuj je do partnerów; przyjmuj jednostronne straty dla dobra porozumienia; nalegaj na zawarcie porozumienia.

Negocjacje rzeczowe Jaki jest rzeczowy negocjator? W negocjacjach rzeczowych, przyjmuje się założenie, iż powinno się poszukiwać wspólnych korzyści. Gdy pojawią się konfliktowe interesy, negocjator dąży, aby rozstrzygnięcie oparte było na kryteriach niezależnych od woli stron. Ostatecznym efektem negocjacji rzeczowych, powinno być usatysfakcjonowanie stron – uczestników procesu negocjacji. Zasady do wykorzystania podczas negocjacji rzeczowych: oddziel ludzi od problemu; skoncentruj się na interesach, a nie na stanowiskach; staraj się znaleźć możliwości dające korzyści obu stronom; nalegaj na stosowanie obiektywnych kryteriów.

Batna. Najlepsza alternatywa dla negocjowanego porozumienia.

Batna Najlepsza alternatywa. BATNA to nie tylko wcześniej ustalona dolna granica ceny i innych ustępstw. Jest to możliwość porównania propozycji kontrahenta do alternatywnych rozwiązań, z których się skorzysta, gdy nie dojdzie do porozumienia. Atrakcyjność alternatyw zwiększa siłę negocjacyjną. Brak, lub małe alternatywy osłabiają pozycję negocjacyjną. Jeśli podczas negocjacji nie posiadamy BATNY, to możemy zbyt optymistycznie oceniać alternatywy jakimi dysponujemy, lub zbyt mocno zaangażować się w osiągnięcie porozumienia.

Batna Na czym polega? BATNA polega na: porównywaniu naszych alternatyw z propozycjami drugiej strony; identyfikacji BATNA drugiej strony; gotowości zerwania rozmów, jeśli BATNA okaże się atrakcyjniejsza, niż korzyści możliwe do osiągnięcia w trakcie negocjacji.

Od czego zaczynamy negocjacje? Czynniki warunkujące sukces w negocjacjach Istotne jest to, aby nie rozpoczynać od ustępstw. Ustępstwa należy czynić w małych rozmiarach, zaś kolejne ustępstwa muszą być mniejsze od poprzednich. Należy wypracować listę swoich dopuszczalnych ustępstw. Należy przekonać się co do faktu zrozumienia wartości ustępstwa jakie otrzymał partner w negocjacjach. Nie należy rozgłaszać swej gotowości do czynienia ustępstw. Podejrzane oferty drugiej strony należy traktować bardzo ostrożnie. Należy pamiętać o ustępstwach jakie zostały poczynione. Umiejętnie przyznać się do błędu, jeśli taki nastąpił. Nie należy zakładać, iż wszyscy klienci są tacy sami.

Proces negocjacji. Schemat przygotowań do negocjacji.

Od czego zaczynamy negocjacje? Etapy przygotowanie (analiza sytuacji, rozważanie alternatyw porozumienia, prognozowanie propozycji drugiej strony) zebranie kompletu informacji wyznaczanie celów negocjacji prognozowanie celów drugiej strony przeprowadzenie procesu negocjacji

prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło www.tworzydlo.pl mail: dariusz@tworzydlo.pl tel. 602 44 55 96 www.kongrespr.pl