Krzysztof Kamil Baczyński Żołnierz, poeta, czasu kurz…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Advertisements

BIBLIOGRAFIA ZAŁĄCZNIKOWA
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Ochrona prawa autorskiego Prezentacja multimedialna
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Elis Podlak Kl. I A Gimnazjum im
Wyszukiwanie informacji
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
prezentacji multimedialnych
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
WebQuest z wykorzystaniem technik IT Barbara Niemiec-Falkus
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
1 PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ Zmienione wydanie podręcznika dla kl. II liceum i technikum z serii Piotra Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR Warszawa 2009 CZĘŚĆ
Technologia informacyjna
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Wiersze Jana Kochanowskiego oczami Młodzieży XXI wieku
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Wojciech Krawczyk (fotograf)
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
BIBLIOGRAFIA ZAŁĄCZNIKOWA
Troja dzisiaj Przygotował Kosma Cieliczko. Wyszukano w:
PROJEKT EDUKACYJNY „Trzy biografie – wiele historii”
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Przewodnik Czytanie artykułu w EBSCOhost
Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu Procedura uzyskania tytułu.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Usługa e-Załączniki Automatyzacja usługi - nowy kanał komunikacyjny Izba Celna w Białej Podlaskiej Prezentuje Leszek Krasa Biała Podlaska, dn r.
Microsoft® Office Word
Jak przygotować poster naukowy
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

Krzysztof Kamil Baczyński Żołnierz, poeta, czasu kurz… Projekt edukacyjny dla klas II LO i II TE i TH Opiekun merytoryczny - Alina Krawczyk Opiekun techniczny - Tomasz Celm Czas trwania projektu: 26 XI 2012 r. - 11 I 2013 r.

o podjęciu przez Krzysztofa Kamila Baczyńskiego Na wiadomość o podjęciu przez Krzysztofa Kamila Baczyńskiego decyzji walki z bronią w reku, wielki polski uczony Stanisław Pigoń miał powiedzieć do innej "legendy" polskiej krytyki literackiej - Kazimierza Wyki: "Cóż, należymy do narodu, którego losem jest strzelać do wroga z brylantów".

Krzysztof Kamil Baczyński zasługuje na miano brylantu? Sprawdźcie to. Czy rzeczywiście Krzysztof Kamil Baczyński zasługuje na miano brylantu? Sprawdźcie to.

Spis treści WPROWADZENIE NARZĘDZIA ZADANIA PROCES TERMINY ŹRÓDŁA DZIAŁANIE EWALUACJA

Wprowadzenie Jesteście grupą literaturoznawców, których zadaniem jest upowszechnianie twórczości Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, a przede wszystkim popularyzacja jednego z jego najpiękniejszych liryków – Niebo złote ci otworzę. Aby dotrzeć do współczesnego odbiorcy, musicie wykorzystać różnorodne narzędzia multimedialne.

Zadanie 1. Aby zapoznać odbiorców z biografią poety, stwórzcie prezentację multimedialną w programie Power Point. Prezentacja powinna trwać 5 -10 minut.

Zadanie 2. Kolejnym Waszym zadaniem jest stworzenie audiobooka, zawierającego wiersz Niebo złote ci otworzę. W tym celu wykorzystajcie program Audacity.

Zadanie 3. Kolejnym etapem Waszej pracy będzie nagranie komentarza literaturoznawczego, w którym jeden z członków grupy będzie występować w roli eksperta. Po co? Aby zrozumieć poezję, konieczna jest jej interpretacja. Komentarz powinien dotyczyć wiersza Niebo złote ci otworzę. Film powinien trwać 3-4 minuty.

Zadanie 4. Czwarte zadanie polega na opracowaniu wywiadu prasowego z K. K. Baczyńskim i stworzeniu dwóch stron gazety w programie Microsoft Office Publisher.

Zadanie 5. Swoją pracą będziecie dzielić się w Internecie. W tym celu należy utworzyć bloga, na którym udostępnicie efekty swojej pracy.

Terminy Na wykonanie wszystkich zadań przeznaczonych jest 5 tygodni. Pierwszym działaniem jest założenia bloga, którego adres musicie przekazać nauczycielowi po pierwszym tygodniu trwania projektu (konieczny będzie pierwszy wpis o rozpoczęciu projektu). Co tydzień powinniście uzupełniać na blogu informacje dotyczące Waszych bieżących działań. W ostatnim dniu trwania projektu wszystkie efekty Waszej pracy muszą być udostępnione na blogu.

Harmonogram pracy nad projektem 1 tydzień - 26 XI - 30 XI 2012 r. 2 tydzień – 3 XII – 7 XII 2012 r. 3 tydzień – 10 XII – 14 XII 2012 r. 4 tydzień – 17 XII – 21 XII 2012 r. 5 tydzień – 7 I – 11 I 2013 r.

Działanie Nim zabierzecie się do pracy, wybierzcie spośród siebie lidera grupy, który będzie zarządzał pracą i kontaktował się z nauczycielami w sprawie projektu. Podzielcie między siebie obszary działania (prezentacja, audiobook, film, gazeta, blog). Upewnijcie się, że macie dostęp do wszystkich aplikacji wymaganych do wykonania zadań.

Potrzebne narzędzia: Film Prezentacja multimedialna Gazeta Audiobook Windows Movie Maker Gazeta Microsoft Office Publisher PDFCreator Adobe Reader Blog Blogger Prezentacja multimedialna Microsoft Power Point Slideshow Prezentacja OpenOffice Audiobook AudaCity

Blogger– aby korzystać z Bloggera, należy założyć konto na Gmail Narzędzia do wykorzystania – darmowe aplikacje, z których należy skorzystać AudaCity PDFCreator Adobe Reader Blogger– aby korzystać z Bloggera, należy założyć konto na Gmail

Proces Co dokładnie należy zrobić, aby wykonać powierzone zdania? Przeczytajcie dokładnie opis działań znajdujący się na kolejnych slajdach, zapoznajcie się z narzędziami, które powinniście wykorzystać. W razie jakichkolwiek niejasności – pytajcie nauczyciela!

Prezentacja multimedialna Korzystając z dostępnych źródeł, wybierzcie informacje dotyczące życia i twórczości K.K. Baczyńskiego W wybranym przez Was programie stwórzcie prezentację multimedialną trwającą od 5 do 10 minut. Opatrzcie ją celowo dobraną grafiką, muzyką, komentarzem (pamiętajcie, że nie będziecie przedstawiać prezentacji na lekcji, będzie ona udostępniona w Internecie).

Audiobook Audiobook, czyli książka dźwiękowa, to doskonały sposób na upowszechnienie literatury. Wy nagracie erotyk Niebo złote ci otworzę K. K. Baczyńskiego. W tym celu należy wybrać aktorów, którzy przygotują wzorcowe recytacje utworu. Recytator musi pamiętać o doskonałej dykcji, intonacji i głosowej interpretacji wiersza. Nagrajcie kilka wersji, wykorzystując do tego program AudaCity. Wybierzcie wersję najlepszą. W tym samym programie dokonajcie obróbki, dodajcie muzykę w tle i zapiszcie w formacie mp3.

Film Do pełnego zrozumienia wiersza konieczny jest komentarz literaturoznawczy, czyli interpretacja tekstu, którą trzeba stworzyć. (Interpretacja = wydobycie, wyjaśnienie sensu czegoś) Na podstawie dostępnych materiałów należy napisać interpretację, która powinna zawierać informacje o genezie utworu, elementach autobiograficznych, formie wiersza, podmiocie lirycznym, metaforach zawartych w utworze. Wybierzcie osobę, która w filmie zagra rolę eksperta. Ekspert musi przygotować wypowiedź. Kolejnym etapem jest nagranie tej wypowiedzi – znajdźcie odpowiednie tło, zadbajcie o oświetlenie i ciszę na planie. Nagrany film obróbcie w Windows Movie Maker – dodajcie tytuł i napisy końcowe.

Gazeta Na podstawie znajomości biografii K. K. Baczyńskiego oraz jego twórczości „przeprowadźcie wywiad” z poetą. Ułóżcie pytania i fikcyjne odpowiedzi. W programie Microsoft Office Publisher stwórzcie dwie strony gazety z wywiadem. Wybierzcie szablon publikacji, dodajcie grafikę, tytuły, nagłówki. Zapiszcie publikację w formacie PDF.

Blog Blog, który stworzycie, ma podwójną funkcję – będzie dowodem Waszej systematycznej pracy i miejscem, gdzie będziecie chwalić się swoimi pracami. Aby stworzyć bloga, należy utworzyć konto na stronie Google, a potem na Bloggerze i opisywać kolejne działania. Ostatecznie zamieścicie tam swoje dzieła: film, gazetę, pokaz multimedialny i audiobook.

Źródła Ważną umiejętnością jest pozyskiwanie i przetwarzanie informacji. Zapraszam do zapoznania się z zasobami bibliograficznymi.

Bibliografia dotycząca poety Bartelski L. M., Genealogia ocalonych,Kraków 1963. Budzyński W., Dom Baczyńskiego, Warszawa 2000. Budzyński W., Miłość i śmierć Krzysztofa Kamila: biografia K. K. Baczyńskiego, Warszawa 1999. Budzyński W., Taniec z Baczyńskim: historia miłości Krzysztofa i Barbary Baczyńskich, Warszawa 2001. Budzyński W., Testament Krzysztofa Kamila, Warszawa 1998. Budzyński W., Warszawa Baczyńskiego, Warszawa 2004. Nad wierszami Baczyńskiego: interpretacje, szkice i rozprawy, pod red. G. Ostasz, Rzeszów 1998. Ożóg Z., Romantycy czasów wojny: liryka Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz poetów „Sztuki i Narodu” wobec tradycji romantycznej, Rzeszów 2002. Stabro S., Chwila bez imienia (o poezji Krzysztofa Kamila Baczyńskiego), wyd. II, Kraków 2003. Święch J., Wiersze Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Warszawa 1991. Wasilewski Z., Legenda Baczyńskiego, Warszawa 1996. Waśkiewicz A. K., Krzysztof Kamil Baczyński : poezja, historia, los, Gdańsk 1994. Wyka K., Rzecz wyobraźni, Kraków 1997. Zgrzywa A., Poeta i baśń. Rzecz o Krzysztofie Kamilu Baczyńskim, Poznań 2011. Żołnierz, poeta, czasu kurz… Wspomnienia o Krzysztofie Kamilu Baczyńskim, pod red. Z. Wasilewskiego, Kraków 1979.  

Zasoby internetowe: www.baczynski.art.pl http://ewapam.republika.pl/ http://www.rawelin.foxnet.pl/zopa/kkbzycz.htm http://baczynski.klp.pl/ http://www.baczynski.zafriko.pl/ http://literaturaminionychepok.ubf.pl/viewpage.php?page_id=33 http://szkolnyzeszyt.edu.pl/pokolenie.php http://czytelnia.onet.pl/0,1177430,2,do_czytania.html http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=922 http://matura.memento.pl/kk_baczynski__wielki_romantyk_xx_wieku__czyli_o_interpretacji_-art-694.html http://www.interklasa.pl/portal/index/strony?mainSP=subjectpages&mainSRV=jpolski&methid=1674180630&page=subpage&article_id=319412&page_id=16096

Ewaluacja – kryteria oceny Ocenie podlegają wszystkie efekty pracy grupy; prezentacja multimedialna, audiobook, film, gazetka oraz blog. Podstawowym warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest terminowość wykonywanych zadań. Za każde kryterium można uzyskać od 1 do 4 punktów

Blog – kryteria oceny Umiejętność stworzenia bloga. Systematyka prowadzonych wpisów. Poprawność językowa i stylistyczna wpisów. Estetyka strony. Zawartość strony (wszystkie efekty pracy).

Prezentacja multimedialna – kryteria oceny Poprawność merytoryczna. Estetyka pracy. Czas trwania prezentacji. Oryginalność, pomysłowość. Umiejętność korzystania ze źródeł informacji i przetwarzania ich.

Audiobook – kryteria oceny Przygotowanie wzorcowej recytacji. Odpowiednia interpretacja aktorska tekstu. Celowy dobór muzyki w tle. Jakość nagrania. Poprawne zapisanie pliku w odpowiednim formacie.

Film – kryteria oceny Przygotowanie komentarza interpretacyjnego pod względem merytorycznym. Autoprezentacja „eksperta”. Techniczne nagranie filmu – reżyseria, tło, światło, muzyka. Realizacja filmu – obsługa programu Movie Maker. Estetyka pracy – tytuły, napisy końcowe, efekty.

Gazeta – kryteria oceny Poprawność merytoryczna wywiadu. Wykorzystanie formy wywiadu jako gatunku publicystycznego. Poprawność pod względem literackim i językowym. Umiejętność obsługi programu Microsoft Office Publisher. Estetyka pracy – grafika, skład, stopka redakcyjna.

Powodzenia!