Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Nowej Rudzie. Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Organizacja pracy przedszkola
Dzień przedsiębiorczości 3 kwietnia 2008r.odbył się dzień przedsiębiorczości. Była to już piąta edycja programu. Dla mnie był to dzień, w którym miałem.
,,Szkoła przyjazna i wymagająca PARTNERZY SZKOŁY:.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,
OPIEKUN/KA DO DZIECKA.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Karoliny Kazimierczak
WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA.
Konik Polny Rok Szkolny 2009/2010
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
S ZEŚCIOLATKI PRZEKRACZAJĄ PROGI … SZKOŁY P ODSTAWOWEJ NR 41 W K RAKOWIE czyli o tym, jak nasi najmłodsi milusińscy współpracują ze starszymi kolegami.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Szkolenie dla opiekunów Centów
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Przedszkolanka.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE Przedszkole w Ruchu.
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 24 im. Janusza Korczaka w Radomiu ul. Powstańców Śląskich 9 (oś. Gołębiów I) Telef Fax e –mail:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu.
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
W ramach konkursu „EFEKT DOMINA”, wielu uczniów z różnych szkół niosło pomoc domom dziecka, domom starców oraz innym instytucjom opieki społecznej. Kilka.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Miejskie Przedszkole nr 17 „CHATKA PUCHATKA” - praca na konkurs.
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Świetlica – czas zabawy !
Imię i nazwisko nauczyciela
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Imię i nazwisko nauczyciela
Zapis prezentacji:

Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Nowej Rudzie. Dnia 22 marca 2012 roku wybrałam się do Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Nowej Rudzie.

Praca w przedszkolu wymaga sporo zaangażowania i cierpliwości, lecz cały nasz wysiłek zwraca się, jeśli na twarzy malucha pojawi się uśmiech Praca w przedszkolu wymaga sporo zaangażowania i cierpliwości, lecz cały nasz wysiłek zwraca się, jeśli na twarzy malucha pojawi się uśmiech Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie. Paulo Coelho Piąta Góra Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie. Paulo Coelho Piąta Góra

Robimy Panią Wiosnę Razem z kochanymi dzieciakami robiliśmy Panią Wiosnę. Razem z kochanymi dzieciakami robiliśmy Panią Wiosnę. Dzieci wycinały dekoracje, kolorowały oraz odrysowywały kontur Pani Wiosny Dzieci wycinały dekoracje, kolorowały oraz odrysowywały kontur Pani Wiosny

Nasze arcydzieło dokończone : ) Kiedy już dokończyliśmy naszą pracę, dziewczynki mogły w końcu napić się herbatki. Kiedy już dokończyliśmy naszą pracę, dziewczynki mogły w końcu napić się herbatki. Po prezentacji naszej Wiosny wszyscy razem uczyliśmy się piosenki: Zieloona trawa, zieloony mech, zieloona żaba… Po prezentacji naszej Wiosny wszyscy razem uczyliśmy się piosenki: Zieloona trawa, zieloony mech, zieloona żaba…

Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. Janusz Korczak Wszyscy razem bawiliśmy się i tańczyliśmy. Wszyscy razem bawiliśmy się i tańczyliśmy.

Idąc na Dzień Przedsiębiorczości nie byłam pewna, czy sobie poradzę, byłam bardzo zestresowana przed spotkaniem z dziećmi. Wszystko zmieniło się kiedy pani Lucynka, moja opiekunka przedstawiła mnie dzieciom. Maluszki od razu mnie polubiły i do tej pory pytają się, czy jeszcze kiedyś ich odwiedzę.

Po całym wyczerpującym dniu, zjedliśmy… Po całym wyczerpującym dniu, zjedliśmy… Posprzątaliśmy… Posprzątaliśmy… … A Zuzia narysowała dla mnie laurkę : ) … A Zuzia narysowała dla mnie laurkę : )

… I to już koniec mojego fotoreportażu, ponieważ dzieci były już bardzo zmęczone i musiały iść spać. Nigdy nie zapomnę tego dnia. Była to dla mnie bardzo ważna lekcja. Nauczyłam się, że w zawodzie przedszkolanki trzeba być kreatywnym i ABSOLUTNIE nie można faworyzować żadnego dziecka. Wszystkie dzieci były kochane i grzeczne.

PRZEDSZKOLANKA CHARAKTERYSTYKA ZAWODU Przedszkolanka jest to osoba, która planuje, organizuje i prowadzi zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym. Do podstawowych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: opowiadanie, czytanie bajek, nauka piosenek, organizowanie zajęć plastycznych. Poza tym, uczy maluchy podstawowych umiejętności, np. kolorów, cyfr, liter, organizuje wycieczki, ćwiczenia gimnastyczne i ruchowe oraz wspomaga dzieci w wykonywaniu codziennych czynności, np.: dbanie o higienę, ubieranie się, jedzenie, a także informuje rodziców, opiekunów o rozwoju dziecka. Ogólnie ujmując, przedszkolanka ma przygotować dziecko do dalszego rozwoju w szkole. WYMAGANIA Mimo iż zawód ten wykonują zazwyczaj kobiety - nie ma formalnych przeciwwskazań, aby pracowali w nim także mężczyźni. Nie ma też ograniczeń, co do wieku, w którym można podjąć tę pracę. Warunkiem koniecznym jest posiadanie wykształcenia wyższego w zakresie, np.: pedagogika wczesnoszkolna, pedagogika lub pedagogika specjalna, ewentualnie wykształcenie jako nauczyciel z dodatkowym szkoleniem w kierunku pedagogiki wczesnoszkolnej. Mile widziane jest również doświadczenie w pracy z dziećmi. Poza tym przedszkolanka powinna posiadać takie cechy charakteru jak: odpowiedzialność, opiekuńczość, cierpliwość, opanowanie, spostrzegawczość, podzielność uwagi połączona z umiejętnością koncentracji, dobrą pamięć oraz umiejętność łatwego porozumiewania się z dziećmi. Poza tym, pracownik ten musi również mieć umiejętności wokalno- muzyczne, artystyczno-techniczne i bogatą wyobraźnię. Osoba na tym stanowisku musi być sprawna fizycznie i psychicznie. Wady wymowy i słuchu dyskwalifikują osoby chcące podjąć tą pracę. WARUNKI PRACY Miejscem pracy jest przedszkole. Zajęcia i zabawy prowadzone są w sali przedszkolnej, sali gimnastycznej oraz na powietrzu. Praca ma charakter samodzielny, czasami też grupy prowadzone są przez dwóch wychowawców. Osoba na tym stanowisku ma ciągły kontakt z dziećmi. Tygodniowy czas pracy przedszkolanki wynosi 22 lub 25 godzin. Średnio to około 5 godzin dziennie, natomiast w przedszkolach prywatnych - 8 godzin dziennie. Praca odbywa się w systemie zmianowym. CHARAKTERYSTYKA ZAWODU Przedszkolanka jest to osoba, która planuje, organizuje i prowadzi zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym. Do podstawowych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: opowiadanie, czytanie bajek, nauka piosenek, organizowanie zajęć plastycznych. Poza tym, uczy maluchy podstawowych umiejętności, np. kolorów, cyfr, liter, organizuje wycieczki, ćwiczenia gimnastyczne i ruchowe oraz wspomaga dzieci w wykonywaniu codziennych czynności, np.: dbanie o higienę, ubieranie się, jedzenie, a także informuje rodziców, opiekunów o rozwoju dziecka. Ogólnie ujmując, przedszkolanka ma przygotować dziecko do dalszego rozwoju w szkole. WYMAGANIA Mimo iż zawód ten wykonują zazwyczaj kobiety - nie ma formalnych przeciwwskazań, aby pracowali w nim także mężczyźni. Nie ma też ograniczeń, co do wieku, w którym można podjąć tę pracę. Warunkiem koniecznym jest posiadanie wykształcenia wyższego w zakresie, np.: pedagogika wczesnoszkolna, pedagogika lub pedagogika specjalna, ewentualnie wykształcenie jako nauczyciel z dodatkowym szkoleniem w kierunku pedagogiki wczesnoszkolnej. Mile widziane jest również doświadczenie w pracy z dziećmi. Poza tym przedszkolanka powinna posiadać takie cechy charakteru jak: odpowiedzialność, opiekuńczość, cierpliwość, opanowanie, spostrzegawczość, podzielność uwagi połączona z umiejętnością koncentracji, dobrą pamięć oraz umiejętność łatwego porozumiewania się z dziećmi. Poza tym, pracownik ten musi również mieć umiejętności wokalno- muzyczne, artystyczno-techniczne i bogatą wyobraźnię. Osoba na tym stanowisku musi być sprawna fizycznie i psychicznie. Wady wymowy i słuchu dyskwalifikują osoby chcące podjąć tą pracę. WARUNKI PRACY Miejscem pracy jest przedszkole. Zajęcia i zabawy prowadzone są w sali przedszkolnej, sali gimnastycznej oraz na powietrzu. Praca ma charakter samodzielny, czasami też grupy prowadzone są przez dwóch wychowawców. Osoba na tym stanowisku ma ciągły kontakt z dziećmi. Tygodniowy czas pracy przedszkolanki wynosi 22 lub 25 godzin. Średnio to około 5 godzin dziennie, natomiast w przedszkolach prywatnych - 8 godzin dziennie. Praca odbywa się w systemie zmianowym.

Ten wspaniały dzień tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że w przyszłości chcę pracować z dziećmi. Wykonała: Wykonała: Kornelia Chrustek Kl. III c