Internet jako źródło informacji Piotr Ślęczkowski
Na Internet składają się: połączone sieci, oparte o protokoły TCP/IP; społeczność, która używa i rozwija tę sieć; zbiór zasobów, które znajdują się w tej sieci
Główne możliwości wykorzystania Internetu: strony WWW (World Wide Web) poczta elektroniczna listy dyskusyjne chat
Zalety korzystania z Internetu: błyskawiczny kontakt ze światem łatwość komunikacji, wymiana poglądów i doświadczeń możliwość publikowania swojej twórczości
Co pomaga wyszukać informacje w Internecie: wyszukiwarki i portale Google – www.google.com • Onet – www.onet.pl • Wirtualna Polska – www.wp.pl • Alta Vista – www.altavista.com • Yahoo! www.yahoo.com katalogi katalog.wp.pl katalog.onet.pl linki i odnośniki encyklopedie internetowe wiem.onet.pl www.encyklopedia.pl bazy danych
Internet w edukacji Internet w szkole stanowi przede wszystkim źródło szybko dostępnej informacji z bardzo wielu dziedzin, potrzebnych uczniom w nauce i łatwo przyswajalnych, ponieważ podanych w formule multimedialnej.
Internet w pracy ucznia lekcje z wykorzystaniem Internetu; wykonanie internetowej strony o szkole; współpraca z uczniami z innych szkół, krajów udział uczniów w licznych konkursach internetowych;
Internet w pracy ucznia cd. traktowanie pracowni internetowej jak biblioteki rozwijanie kontaktów z innymi uczniami poprzez usługę IRC; poszerzanie wiedzy poprzez grupy dyskusyjne;
Internet w pracy nauczyciela wykorzystanie Internetu dla własnego rozwoju w celu awansu zawodowego; wykorzystanie gotowych scenariuszy lekcji publikowanie własnych scenariuszy lekcji; wymiana doświadczeń w grupach dyskusyjnych; wykorzystanie Internetu do uzyskiwania aktualnych informacji,
Dziękujemy serdecznie za uwagę!