Przemysław Budziło BBS Obserwator

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Advertisements

Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
Unikalne narzędzie do aranżacji wnętrz
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Projekt Systemowy MOPS Gdańsk
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Animatorzy Społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Piechowice 2008.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
BLOK 5 Zwierzęta - a rozwój dzieci
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Michał Kociankowski synergion
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
Co to jest TIK?.
“Przemyśl to ...” Kliknij żeby obejrzeć slajdy ...
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Polka na budowie Prezentacja wyników badania
Babyboom.pl Prezentacja serwisu
Profil pisma Gwiazdy to:
EDI NET - badania.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Kobieta.pl. Źródło Megapanel PBI – listopad 2011 Serwis zawiera kontent z wydań papierowych Naj i Claudia Profil użytkownika: /kobiety aktywnie spędzające.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Turystuka Weekendowa.
GKRPA w PODKOWIE LEŚNEJ
Stadion Narodowy w skojarzeniowej strukturze marki Warszawa.
PROBLEM PALENIA TYTONIU W POLSCE
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Rynek pracy Bytomia. Szanse i zagrożenia u progu XXI wieku Bytom Konferencja podsumowująca projekt pn. Rynek pracy Bytomia. Szanse i zagrożenia.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Zwyczaje związane z myciem okien
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
Dokumentacja procesowa i techniczna z oględzin miejsca zdarzenia
Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Informacje BEKO - to marka sprzętu gospodarstwa domowego obecna w 101 krajach świata! Produkty BEKO można znaleźć na rynkach wszystkich krajów europejskich.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
Akcja Sprzątanie Świata 2015r.. 18 września uczniowie klasy 1 „i” II Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie uczestniczyli.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
,, Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania Instytut Inżynierii Produkcji Praca Magisterska : „Identyfikacja potrzeb pacjentów z niepełnosprawnością.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Koniec edukacji Dzieci i młodzież Dorośli. praca czas wolny rodzina Obszary aktywności w dorosłości.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
B UDŻET DOMOWY Opracowała: Barbara Kawa. Z ADANIE 1 Rozwiąż rebus. Zastanów się na znaczeniem otrzymanego hasła. Zapisz na karcie pracy swoje przemyślenia.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
Zdrowie a równość płci Beata Tobiasz-Adamczyk, Barbara Woźniak, Piotr Brzyski.
Równość płci w rodzinach Krystyna Slany Anna Ratecka.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Moje sposoby na budżet domowy
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
NESCAFE Budzik w iPhone
„Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych”
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
Instytut Badań Edukacyjnych
Zapis prezentacji:

Przemysław Budziło BBS Obserwator Młodzi rodzice jako potencjalna grupa docelowa - wielostopniowe badania jakościowe z wykorzystaniem metody fotograficznej Przemysław Budziło BBS Obserwator

Badanie zrealizowane we współpracy z Brytyjskim Instytutem INDYGO w ramach badania globalnego IGLO część polska

Będzie o… Wielostopniowej metodzie badań jakościowych Eseju fotograficznym – omówienie metody Charakterystyce grupy docelowej – „młody rodzic” Porównaniu wyników badań – metoda fotograficzna a tradycyjne metody jakościowe (FGI, IDI)

Próba Rodzice posiadający pierwsze dziecko w wieku 12-24 miesiące Posiadający wykształcenie wyższe Samodzielnie się utrzymujący Dochody powyżej 1500zł na osobę w gospodarstwie domowym 16 badanych (9 kobiet, 7 mężczyzn) Badania wykonano w marcu w Krakowie

Narzędzie badawcze Sesje FGI oraz IDI opierały się na swobodnym scenariuszu W trakcie badań przeprowadzono testy oraz projekcje: „Mój obraz świata” (Ja, Rodzina, Sąsiedztwo, Kraj, Świat) „Mój stan umysłu” (technika projekcyjna, „dymek”) Skala postaw związanych z byciem rodzicem (wybór z listy 30 słów określających uczucia i emocje) Charakterystyka własnego wizerunek (wybór z 34 pojęć) Obrazy symboliczne (wybór 36 zdjęć nastrojów) Znaczące marki (wybór kart z logo marki)

Każdy z respondentów poświęcił prawie 8 godzin na dyskusje oraz wywiad Metoda Scenariusz badania podzielony został tematycznie na trzy działy: „Ja – Rodzic”; „Moja rodzina”; „Świat wokół mnie”. Seria A Technika badawcza Główny temat IDI Ja - rodzic FGI Moja rodzina Świat wokół mnie Seria B Technika badawcza Główny temat FGI Moja rodzina Świat wokół mnie IDI Ja - rodzic Każdy z respondentów poświęcił prawie 8 godzin na dyskusje oraz wywiad

Wyniki części terenowej

Skutki pojawienia się dziecka SERIA Emocjonalne - Racjonalne A IDI FGI FGI B FGI FGI IDI Kobiety Olbrzymia radość i oczekiwanie, Dojrzałość i odpowiedzialność. Rezygnacji z części życia towarzyskiego Rozczarowanie Odpowiedzialność za rodzinę, Bezpieczeństwo i stabilizacji, Zmiana sposobu gospodarowania finansami, Mniej czasu dla siebie Mężczyźni Duża radość Oczekiwanie i niepewność „Nagle dzień staje się bardziej zorganizowany” Rezygnacja z życia towarzyskiego Odpowiedzialność Stabilizacja, dbałość o zdrowie, dbałość o rodzinę, sprawy finansowe. Zmiana podejścia do czasu pracy i finansów

Własny wizerunek uczucia i emocje związane z byciem rodzicem Seria A B ZADOWOLENIE SZCZĘŚCIE PRZYJEMNOŚĆ NADZIEJA CIEKAWOŚĆ OPTYMIZM TOLERANCJA SATYSFAKCJA DUMA

Obrazy symboliczne (wybór zdjęć znaczących) Seria B Seria A Zdjęcia wskazane niezależnie przez wszystkich respondentów w danej serii

Mój obraz świata A 1,1 0,9 1,5 4,1 2,4 B 0,9 1,3 1,5 4,5 1,8 Świat Kraj Sąsiedztwo/ Miasto Rodzina Ja

Skutki finansowe bycia rodzicem Seria A Seria B Ograniczenie wydatków Nowe wydatki wyjazdy weekendowe Kino i restauracja „to wszystko, co związane jest z dzieckiem” Rozrywka kino restauracje alkohol Jedzenie dla dziecka Kosmetyki Ubranka dla dziecka Wózek Ubranka dla dziecka, Wózek mniej gazet i książek lekarstwa i lekarza Pampersy Drobne zachcianki Kasety wideo Ubrania, płyty CD Ubrania Zabawki Ograniczenie wydatków jest spowodowane głównie zmianą stylu życia „Pomimo nowych wydatków wydaje się, że mamy teraz więcej pieniędzy”

Młodzi rodzice - wartości jakość Ja Rodzina natura zdrowie

Zmiana zachowań Poszukiwanie naturalnych produktów żywnościowych – rezygnacja z zakupów w supermarketach na rzecz targowisk i małych sklepów Dbałość o zdrowie – stała opieka lekarska, profilaktyka jesienno–wiosenna, sport, rzucenie palenia Jakość – poszukiwanie markowych i dobrych produktów, „co tanie to drogie”, rezygnacja z ZOZ na rzecz prywatnej opieki, środki czystości, alkohol (z piwa na wino, lub na whisky) Częste spędzanie czasu wolnego w domu - badani poszukują substytutów - np. zamiast pójść do kina oglądają w domu video. Oszczędność : np. zamiast gazety – gazeta on-line w internecie.

Marki wskazane z listy – zgodnie wybrane przez wszystkich badanych w seriach A i B Pozytywne skojarzenia Negatywne skojarzenia

Wnioski części terenowej Młodzi rodzice, to spójna grupa osób, dla której najważniejsze wartości, to rodzina, zdrowie, natura i jakość. Ufają znanym markom, ale wiele od nich wymagają i oczekują Poszukują produktów naturalnych o wysokiej jakości Poszukują substytutów aktywności towarzyskiej (internet, wideo)

Esej fotograficzny

Esej fotograficzny „Typowy dzień mojego życia” MOJE SĄSIEDZTWO DRZWI WEJŚCIOWE WIDOK Z TYLNYCH OKIEN / NA PODWÓRZE MOJE ULUBIONE MIEJSCE SERCE DOMU WNĘTRZE LODÓWKI „MOJE KOCHANIE” CIĘŻKA PRACA MOJA DRUGA POŁOWA ZNIENAWIDZONA CZYNOŚĆ/PRACA DOMOWA NAJLEPSZA PORA DNIA SOBOTNIA NOC SZAFKA ŁAZIENKOWA (wewnątrz) ZWYKLE UŻYWANY ŚRODEK TRANSPORTU NIEDZIELA RANO MOJE WŁASNE MIEJSCE MOJA DUMA I RADOŚĆ ŹRÓDŁO STRESU JEGO/JEJ TEREN “KAŻDA CHWILA JEST DROGA” ZLEW KUCHENNY JEDNA Z ULUBIONYCH RZECZY SYMBOL MOJEGO ŻYCIA Badani mieli za zadanie wykonać jedno zdjęcie opisujące zadany temat Łącznie zrealizowano ponad 350 zdjęć Zebrany materiał fotograficzny został poddany analizie zawartości.

Analiza zawartości zdjęć Zapoznanie się z materiałem Wybór kategorii do kodowania – aktorzy, rekwizyty, scenografia Wybór kategorii ocen gospodarstw domowych – skala 10 stopniowa, „tradycyjność”, „moda”, „bogactwo”, „porządek” Kodowanie – trzech niezależnych sędziów koderów

Marki widoczne na zdjęciach Nivea 7 Danon (Danio, Actimel, Danonki) 6 Candy 4 Pur 3 Bonduelle 3 Bobofrut 3 Sony 3 Garnier 3 Palmolive 3

Obecność aktorów na zdjęciach 28.6% 28.2% 16.5% 5.9% 0.0% 5.0% 10.0% 15.0% 20.0% 25.0% 30.0% procent DZIECKO PARTNER Seria A Seria B

Aktorzy na zdjęciach tradycyjnych i nowoczesnych gospodarstw domowych 25.8% 29.7% 10.8% 12.3% 0.0% 5.0% 10.0% 15.0% 20.0% 25.0% 30.0% procent DZIECKO PARTNER Tradycyjne gosp. Nowoczesne gosp.

Wnioski z analizy fotografii Badani różnią się między sobą ze względu na charakter swojego gospodarstwa domowego, np. „tradycyjne” versus „nowoczesne” Badani używają produktów o których nie mówili w trakcie badań terenowych np: Nivea i Danone Miejsce dziecka w domu jest nadrzędne Czas wolny spędzany jest w domu z dzieckiem lub przed TV

Rola fotografii w badaniach terenowych Weryfikacja wyników badań terenowych (potwierdzenie hipotez) Uzupełnienie informacji uzyskanej w trakcie badań terenowych Zdobycie nowych informacji (np. nowe marki) Ukazanie elementów różnicujących populację badaną