Zawieranie umów z podmiotami prowadzącymi apteki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OASE elektroniczny system składania wniosków w Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
Advertisements

Skrócona instrukcja składania wniosków o wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub bezpiecznego.
Instrukcja składania wniosku w systemie Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą
Skrócona instrukcja składania wniosków o zmianę wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub.
Konkurs ofert 2012 Utworzona na podstawie prezentacji KAMSOFT. 1.
Interaktywna prezentacja użytkowa
Evident – Środki Trwałe
Instrukcja dla Świadczeniodawców
Likwidacja II fazy rozliczeń –
Wdrożenie oprogramowania do placówki medycznej. Wybierz osobę Kierownik medyczny Wprowadź hasło km Kliknij Zaloguj się
Logowanie do ZIP Po uzyskaniu dostępu do systemu ZIP świadczeniobiorca może wyświetlić główną stronę systemu w przeglądarce internetowej, a następnie wybrać.
Świętokrzyski Oddział Wojewódzki w Kielcach
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Kliknij przycisk w celu wyświetlenia ekranu.
Dokumentacja do obsługi PWI (nowa wersja aplikacji)
Portal Świadczeniodawcy
Instrukcja USOS Płatności wersja by Marek Opacki.
Centrum Obsługi Spółki Kapitałowej Sp. z o.o., ul. Bonifraterska 17, Warszawa Diagram funkcjonalności i użycia systemu do głosowania RemoteVoting®
Szkolenie dla nowych podmiotów – aplikacje w kontraktowaniu na lata Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ w Zielonej Górze wrzesień 2010.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
ZINTEGROWANY INFORMATOR PACJENTA
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012
Likwidacja II fazy rozliczeń
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Przekraczamy bariery możliwości Otwarcie formatów 2007.
Rozpoczęcie pracy z programem DAPP Optic.
Witaj. Zapraszamy Ciebie do zapoznania się z przewodnikiem, który pokaże jak założyć konto oraz w jaki sposób można korzystać z usług w serwisie iplay.pl.
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
Konkurs Ofert 2007 Instalacja oprogramowania Kopiowanie danych.

System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
Podręcznik użytkownika Extranet (wersja dla Klubów)
Elektroniczny System Naboru (NABO)

Proces rozliczania recept realizowanych od
Elektroniczna rekrutacja: opolskie.edu.com.pl
Kalkulator Wyborczy. Okno startowe Kalkulator w pierwszej kolejności weryfikuje, czy posiada ważne licencje. Jeżeli posiada więcej niż jedną licencję,
Logowanie do platformy PEUP
System wyborczy – web serwis Tworzenie licencji operatora.
Zamawianie i rezerwacja książek przez Internet
Program edukacyjny „Dzień przedsiębiorczości” Działania szkoły na platformie programu.
Elektroniczny Obieg Dokumentów
1 Elektroniczny Obieg Dokumentów Akademia im. Jana Długosza W Częstochowie Skierowanie za granicę.
Sprawozdawczość agencji zatrudnienia realizowana za pomocą systemu informatycznego KRAZ Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu.
Instrukcja składania wniosku w systemie Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą LOGIN:……………………………………….. HASŁO:………………………………………..(UWAGA!
Nabór do gimnazjów na rok szkolny 2015/2016.
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości Działania firmy na platformie programu.
PREZENTUJE:. DROGA DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Przedstawiają: Danusia Madzia Grażynka Darek Agusia.
LOGO Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach ul. Kazimierza Pułaskiego 19/21, Siedlce CENISZ SWÓJ CZAS? NIE CHCESZ STAĆ W KOLEJKACH? ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ.
GENERATOR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE. Generator wniosków o dofinansowanie umożliwia przygotowywanie i edycję wniosków o dofinansowanie. Jest to pierwszy.
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Instrukcja USOS Płatności wersja by Marek Opacki.
Program Wiedza Edukacja Rozwój
Grupa: urzędnicy JST (operator przyjmujący wnioski w urzędzie)
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
PREZENTUJE: Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego
PREZENTUJE: Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego
Logowanie się do systemu
Instrukcja zgłaszania szkoły do udziału w Konkursie wiedzy o zdrowym stylu życia "Trzymaj Formę!" rok szkolny 2016/2017.
Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI) Kompleksowe rozwiązanie służące do udostępniania informacji i usług publicznych.
Instrukcja obsługi panelu E-gwarancji
Jak zarezerwować wizytę w urzędzie?
Systemy internetowe do obsługi projektów
Zapis prezentacji:

Zawieranie umów z podmiotami prowadzącymi apteki Mgr inż. Artur Pyrek – Dyrektor Wydziału Ubezpieczeń Mgr inż. Przemysław Pawlak – Kierownik Sekcji Kontraktowania Świadczeń KAMSOFT S.A.

Implementacja procedury zawierania umów na realizację recept w systemach informatycznych

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę z wykorzystaniem Portalu SZOI Uczestnicy procesu: WGL OW NFZ Apteka / Punkt apteczny

Czynności do realizacji: Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę z wykorzystaniem Portalu SZOI Czynności do realizacji: Przekazanie formularza rejestracyjnego Udostępnienie kont do Portalu NFZ (wykonuje OW NFZ) Logowanie do Portalu NFZ Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę / punkt apteczny Sporządzenie ewidencji personelu

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Apteka / Punkt apteczny OW NFZ Czy podmiot prowadzący posiada konto dostępowe do Portalu NFZ? NIE Wniosek o dostęp do Portalu NFZ Przyjęcie wniosku o dostęp do Portalu Rejestracja danych podmiotu TAK Logowanie do Portalu NFZ Generacja i udostępnienie konta dostępowego Uzupełnienie danych podmiotu Uzupełnienie danych kierownika apteki Uzupełnienie danych personelu fachowego

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Formularz rejestracyjny aptek / punktów aptecznych: Uwaga! W przypadku podmiotów apteka/ punkt apteczny, które jednocześnie są realizatorami zaopatrzenia ortopedycznego, rejestracja ma przebiegać również na formularzu dla aptek / punktów aptecznych. W czasie rejestracji takiego podmiotu należy zaznaczyć w formularzu cechę: realizator. Skorzystanie z formularza rejestracyjnego świadczeniodawcy spowoduje błędne oznaczenie rodzaju podmiotu i brak możliwości przygotowania wniosku o zawarcie umowy na realizację recept. Apteki / punkty apteczne, które nie posiadają dostępu do Portalu NFZ, powinny skorzystać z formularza rejestracyjnego dla aptek / punktów aptecznych w celu uzupełnienia danych podmiotu oraz uzyskania konta dostępowego do aplikacji WEB.

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Formularz rejestracyjny aptek / punktów aptecznych: Formularz rejestracyjny apteki / punktu aptecznego wymaga uzupełnienia danych podstawowych , adresu siedziby, adresu do korespondencji, danych kierownika apteki

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Formularz rejestracyjny aptek / punktów aptecznych: … a także danych podmiotu prowadzącego (dane podstawowe, dane teleadresowe), wpisy do rejestrów, zezwolenia oraz dane administratora zarządzającego kontem w imieniu podmiotu.

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Formularz rejestracyjny aptek / punktów aptecznych: Osoba reprezentująca dodawana jest tylko w przypadku, gdy apteka ma cechę „realizator” Wszystkie uzupełnione dane zostaną wyświetlone w podsumowaniu formularza rejestracyjnego.

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Formularz rejestracyjny aptek / punktów aptecznych: Zatwierdzenie danych formularza rejestracyjnego spowoduje przesłanie wersji elektronicznej do Funduszu oraz przygotowanie formularza do wydruku. Należy skorzystać z opcji Drukuj dokument. Podpisany formularz należy przekazać do Funduszu.

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Logowanie do Portalu NFZ: Przekazany do podmiotu kod apteki wraz z loginem i hasłem umożliwia uprawnionym operatorom wykonanie logowania do aplikacji internetowej i wykonanie następujących czynności: uzupełnienie informacji o zatrudnieniu personelu apteki oraz okresie realizacji recept przygotowanie wniosku o zawarcie umowy na realizację recept aktualizacja danych apteki / punktu (wniosek) aktualizacja danych podmiotu prowadzącego (wniosek) aktualizacji danych kierownika apteki (wniosek)

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Logowanie do Portalu NFZ: Uwaga! Każda apteka / podmiot apteczny musi posiadać własne konto dostępowe. W przypadku podmiotów, które dotychczas dokonywały rozliczeń kilku aptek za pomocą jednego konta w Portalu NFZ konieczne jest wygenerowanie odpowiedniej liczby kont dostępowych dla każdej lokalizacji oddzielnie. Logowanie do systemu wymaga podania danych PIN / hasło uzyskanych z OW NFZ. Aby zapewnić bezpieczeństwo danych, przy pierwszym logowaniu konieczna jest zmiana hasła administratora. Hasło musi zawierać minimum 8 znaków, duże i małe litery oraz znaki specjalne lub cyfry.

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Opcje dostępne po zalogowaniu do Portalu NFZ: Menu: Potencjał > Dane podmiotu – przeglądanie danych apteki/punktu aptecznego oraz danych podmiotu prowadzącego. Dane te będą mogły zostać zaktualizowane w czasie wprowadzania wniosku o zawarcie umowy na realizację recept.

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Opcje dostępne po zalogowaniu do Portalu NFZ: Menu: Potencjał > Zasoby apteki > Zatrudniony personel – dodawanie / przeglądanie informacji o zatrudnieniu personelu w aptece / punkcie aptecznym. Jeśli podmiot jest również realizatorem zaopatrzenia ortopedycznego, w części tej powinny się znajdować również osoby związaną z realizacją ZPO. Opcja Zatrudnienie osoby personelu umożliwia dodanie osoby do listy pracowników apteki/punktu aptecznego Opcja Edytuj umożliwia uzupełnienie informacji o uzyskanym wykształceniu, dyplomach i zaświadczeniach dla osoby personelu ta lista zatrudnienia inaczej bedzie wygladala dla apteki zwyklej i dla realizatora - dla apteki zwyklej nie ma pol praca od , do – telefon; - wyksztalcenia nie ma dla osoby jelsi zalogowany kontrahent = apteka nie realizator

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Menu: Potencjał > Zasoby apteki > Zatrudniony personel Opcja zatrudnienie osoby personelu medycznego umożliwia dodanie nowej osoby. W polu PESEL należy wpisać nr PESEL zatrudnionego pracownika, a następnie kliknąć w ikonę weryfikacji osoby. Dostępne opcje: osoba personelu istnieje w bazie OW NFZ: wyświetlone zostaną dane osoby personelu (imię i nazwisko), operator musi uzupełnić informację o zatrudnieniu (dla cechy realizator). osoba personelu nie istnieje w bazie OW NFZ: numer PESEL zostanie oznaczony kolorem czerwonym konieczne jest uzupełnienie pełnego formularza rejestracji osoby personelu (wykształcenie, nabyte uprawnienia, doświadczenia, odbyty staż …itp.)

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Menu: Potencjał > Zasoby apteki > Zatrudniony personel medyczny W zależności od tego, czy apteka jest również realizatorem, może być wymagane dla każdej osoby personelu wskazanie: Informacji o zatrudnieniu; Daty zatrudnienia; Średniomiesięcznego czasu pracy. Informacje te są wystarczające do zapisania osoby personelu na liście osób zatrudnionych. Każda dodana osoba personelu aptecznego musi mieć uzupełnione informacje: Zawód / specjalność wraz z numerem dyplomu

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Menu: Potencjał > Zasoby apteki > Zatrudniony personel Uwaga! Usuwanie lub modyfikacja informacji o osobie personelu wymaga przekazania wniosku o zmianę danych osoby personelu i potwierdzenia wniosku przez OW NFZ. Wniosek generowany jest automatycznie. Informacje o uprawnieniach i doświadczeniu osoby personelu można uzupełnić przez wybór opcji edytuj osobę.

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Opcje dostępne po zalogowaniu do Portalu NFZ: Menu: Potencjał > Ewidencja personelu apteki – dodawanie / przeglądanie informacji o personelu fachowym apteki wraz z okresem realizacji recept.

Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego aptekę Menu: Potencjał > Ewidencja personelu apteki Opcja Dodawanie personelu umożliwia wydzielenie osób personelu zajmujących się w aptece / punkcie aptecznym realizacją recept oraz osoby pełniącej funkcję kierownika. Informacje mogą być uzupełnione tylko po wprowadzeniu informacji o zatrudnieniu osób personelu. Uwaga! Na liście Ewidencji personelu apteki musi znajdować się kierownik apteki.

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Uczestnicy procesu: Apteka / Punkt apteczny

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Czynności do realizacji przez podmiot: Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy przez podmiot prowadzący aptekę / punkt apteczny Przesłanie wersji elektronicznej wniosku o zawarcie umowy na realizację recept do OW NFZ Przesłanie / dostarczenie do OW NFZ podpisanego wydruku wniosku o zawarcie umowy na realizację recept wraz z dokumentacją formalną niezbędną do zawarcia umowy

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Apteka / Punkt apteczny Status wniosku Przygotowanie wniosku w wersji elektronicznej w Portalu NFZ Przygotowanie Osoba reprezentująca wnioskodawcę do wykonywania czynności związanych z zawarciem umowy; Data rozpoczęcia działalności przez aptekę; Ewidencja personelu apteki (wraz z kierownikiem apteki); Numer konta bankowego do przyszłej umowy; Aktualizacja danych podmiotu prowadzącego oraz danych apteki / punktu aptecznego; Zatwierdzenie wniosku w wersji elektronicznej w Portalu NFZ Przekazany do OW NFZ Zmiana z dn. 13-12-2011 >> 2 grupy osob reprezentujacych we wniosku : grupa do podpisania umowy i grupa do reprezentowania w trakcie umowy Wydruk wniosku z Portalu NFZ Przesłanie / przekazanie do OW NFZ podpisanego wydruku wniosku o zawarcie umowy na realizację recept wraz z innymi dokumentami wskazanymi w warunkach zawierania umów

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Wniosek w wersji elektronicznej wprowadzany jest przez operatora apteki/punktu aptecznego Uwaga! Dodawanie wniosku o umowę na realizację recept jest możliwe tylko wtedy, gdy w systemie uzupełnione są informacje dotyczące podmiotu prowadzącego aptekę / punkt apteczny. W celu wprowadzenia wniosku należy skorzystać z opcji Dodaj wniosek.

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Pierwszy krok to Dodanie listy osób reprezentujących Uzupełnienie numeru konta bankowego do przyszłej umowy W przypadku większej liczby osób reprezentujących należy ponownie skorzystać z opcji dodawania. W celu wprowadzenia numeru konta bankowego należy wybrać opcję Uzupełnij. W celu dodania informacji o osobie reprezentującej należy wybrać opcję Dodaj Dodanie wymaga uzupełnienia pól: imię, nazwisko, PESEL, nr telefonu kontaktowego Opcja zatwierdź spowoduje wpis informacji do wniosku.

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Pierwszy krok to Dodanie listy osób reprezentujących Uzupełnienie numeru konta bankowego do przyszłej umowy Dodanie wymaga uzupełnienia pól: rok, numer konta Opcja dalej spowoduje wyświetlenie podsumowania oraz umożliwia wpisanie informacji do wniosku. Numer konta będzie nadal dostępny do edycji. Korzystając z opcji Dalej należy przejść do kolejnego kroku wprowadzania wniosku (podsumowanie), a następnie zapisać wniosek (opcja: Zatwierdź).

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Zapisanie podstawowych informacji o wniosku spowoduje wygenerowanie go na liście ze statusem przygotowanie. Wniosek w wersji elektronicznej uzyskuje unikalny numer. Dostępne operacje: Podgląd – umożliwia podgląd danych uzupełnionych we wniosku; Osoby reprezentujące – umożliwia edycję danych osoby reprezentującej; Konto bankowe – umożliwia edycję numeru konta; Personel – umożliwia dodanie do wniosku ewidencji personelu fachowego; Przekaż – powoduje przesłanie wniosku o umowę na realizację recept do OW NFZ; Anuluj – umożliwia anulowanie przygotowywanego wniosku.

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Wybór operacji Personel umożliwi dodanie ewidencji personelu aptecznego. Uwaga! Wykonanie kopiowania w przypadku, gdy we wniosku są już dodane osoby personelu spowoduje: usunięcie personelu zawartego we wniosku; skopiowanie listy personelu z ewidencji do wniosku. Wybór opcji Kopiuj z potencjału wykona kopiowanie listy ewidencji personelu do wniosku o realizację recept.

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Dla skopiowanego personelu dostępne są opcje: realizacja recept – okres realizacji recept przez osobę personelu (obligatoryjne do uzupełnienia) usuń – umożliwia usunięcie osoby z wniosku.

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Wybór operacji Personel umożliwi dodanie ewidencji personelu medycznego. Za pomocą opcji Dodaj osobę wykonuje się dodawanie zaewidencjonowanego personelu aptecznego do wniosku. Kierownik apteki wymagany na liście; Zmiana z dn. 13-12-2011: przy przekazywaniu wniosku będzie wykonywana kontrola danych „kierowanika” względem danych „kierownika” podawanych w formularzu rejestracyjnym/zapisanych w bazie ow Dodawanie wymaga wskazania danych osoby personelu wraz ze stanowiskiem (pracownik apteki / kierownik apteki) oraz okresu realizacji recept w ramach umowy.

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Wybór operacji Przekaż umożliwi przesłanie wersji elektronicznej wniosku do OW NFZ. Przed zatwierdzeniem przekazania wniosku do OW, należy zweryfikować dane we wniosku. Wybór opcji zatwierdź spowoduje przekazanie wniosku do OW NFZ.

Przygotowanie wniosku o zawarcie umowy Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Wybór operacji Wydruk umożliwi wydrukowanie wersji papierowej wniosku. Uwaga! Wnioski przekazane do OW NFZ mogą być wycofane przez aptekę / punkt apteczny tylko do chwili zarejestrowania przez OW NFZ daty wpływu podpisanego dokumentu wniosku. Wnioski dla których nie dostarczono wersji papierowej zostaną automatycznie anulowane po upływie 14 dni od daty przekazania. Wniosek o statusie Przekazany do OW NFZ należy wydrukować i wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami przekazać do OW NFZ w ciągu 14 dni.

Anulowanie wniosków o zawarcie umów na realizację recept Uczestnicy procesu: WGL OW NFZ Apteka / Punkt apteczny

Anulowanie wniosku o zawarcie umowy na realizację recept Przypadki wystąpienia anulowania wniosku: 1. Podmiot prowadzący aptekę / punkt apteczny anuluje wniosek przed jego przekazaniem do OW NFZ; 2. Upłynęło 14 dni od momentu przekazania wersji elektronicznej do OW NFZ i podmiot prowadzący aptekę / punkt apteczny nie przekazał podpisanego wniosku w wersji papierowej.

Anulowanie wniosku o zawarcie umowy na realizację recept Menu: Umowy > Wnioski o umowę na realizację recept Aby anulować wniosek należy wybrać opcję Anuluj. W kolejnym kroku należy wybrać opcję Zatwierdź celem potwierdzenia wykonania operacji

Anulowanie wniosku o zawarcie umowy na realizację recept Anulowany wniosek otrzymuje status: anulowany. Operacja anulowania wniosku jest nieodwracalna.

Dziękuję za uwagę