Autor badań: Marta Mrowińska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Aleksander Waszkielewicz
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
Zgodnie z definicją sformułowaną przez Światową Organizację Zdrowia (WHO): Osoba niepełnosprawna to osoba, u której istotne uszkodzenia i obniżenie sprawności.
STRES – TO BRZMI GROŹNIE
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Pomoc dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i nie tylko…
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
SPECJALNOŚĆ EKOLOGICZNA
Od pierwszego krzyku do …
KANONY DOGOTERAPII.
Jarosław Malesza Fundacja Pomocy Chorym Na Zanik Mięśni
STEREOTYPY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
Przygotowanie do założenia rodziny jako istotny cel kształcenia osób niepełnosprawnych Joanna Pękala.
Zwyczaje wielkanocne na Kociewiu
CELEM JEST: przedstawienie serwisów astronomicznych w sieci, które umożliwiają fotografowanie obiektów astronomicznych w czasie zajęć z uczniami, są bezpłatne,
Przedstawia Jarosław Krawiec Kl. 6a
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Jak pracować z dzieckiem niedowidzącym? Prezentacja dla nauczycieli
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA.
SPRAWNI - NIEPEŁNOSPRAWNI
dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie
Zadawanie pytań.
Wielokąty foremne.
Niepełnosprawni wzrokowo
Dzieciństwo jest snem rozumu
Integracja sensoryczna
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Szymona Szymonowica w Zamościu
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Dlaczego warto czytać dzieciom?
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Prezentacja grupy I.
Życie i działalność naukowa Marii Skłodowskiej-Curie
Slajd podsumowania Slajd podsumowania.
Owoce i warzywa w szkole Program finansowany jest ze środków pochodzących z budżetu UE (88%) oraz środków pochodzących z budżetu krajowego (12%).
Dostępność dla wszystkich, a klient z niepełnosprawnością.
Bezpieczny Internet.
Kto jest przyjacielem lasu ?
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.
Izabela Gacia Grupa : KrDzTo1012a Nr indeksu :
O Tyflografika pozwala niewidomym i s ł abowidz ą cym pozna ć, zrozumie ć oraz odwzo­rowa ć rzeczywisto ść.
Plan Daltoński w przedszkolu
Oczy umysłu. Kształtowanie wrażliwości estetycznej, poczucia piękna u osób niewidomych w bezpośrednim kontakcie ze sztuką.
Twórzmy świat lepszym. Promocja wolontariatu w naszym ś rodowisku lokalnym Pierwszym krokiem w kierunku promocji wolontariatu było przygotowanie a następnie.
Brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. Od hałasu wolę ciszę, wtedy wszystko lepiej słyszę !
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Fundusze europejskie bez barier- (p)dostęp dla wszystkich
Niepełnosprawność Władysław Sanocki „Człowiek niepełnosprawny jest pełnoprawnym członkiem ludzkiej wspólnoty”. Anna Zygmańska Grażyna Korczak Hanna Gleńska.
Realizacja VI – XII 2015 r.. Turniej sportowy połączony z quizem wiedzy dla klas IV - VI 17 czerwca 2015 r.
Prawa dziecka.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Analiza ankiety: „Tolerancja jako wizytówka mojego zachowania ”
Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Co myślisz o ludziach, którzy przypatrują Ci się na ulicy? Staram się jak najszybciej do tych osób uśmiechnąć. Uśmiech powoduję, że myślę o tych osobach.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
SPRAWNI - NIEPEŁNOSPRAWNI
Prezentacja o kamieniach o mamie króla. To pytania do prezentacji: Elo.
Jarosław Malesza Fundacja Pomocy Chorym Na Zanik Mięśni
TYFLOPEDAGOGIKA Joanna Knobloch Marta Markowska Marta Panek - Ruge.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Autor badań: Marta Mrowińska Opiekun naukowy: Dr Iwona Błaszczak

podstawowe pojęcia i definicje

człowiek dotknięty ślepotą, niewidzący od urodzenia Osobą niewidomą jest człowiek dotknięty ślepotą, niewidzący od urodzenia lub taki, który stracił wzrok we wczesnym dzieciństwie (do 5 roku życia) 1 Osobą ociemniałą jest człowiek, który utracił wzrok po piątym roku życia 1 Kuczyńska – Kwapisz J. „Rehabilitacja osób niewidomych i słabowidzących, Warszawa 1996, s. 8

Osoba nie zdobyła lub nie pamięta wrażeń wzrokowych 2 www.pzn-lubuskie.org/site/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=42, dostęp : 7.12.2013 r. Osoba nie zdobyła lub nie pamięta wrażeń wzrokowych Osoba nie będzie zdolna do wykorzystania tych wrażeń wzrokowych w dalszym życiu2

Kompensacja to zastąpienie zaburzonych funkcji organizmu innymi Niewidomi: słuch i dotyk

1 Czy Pani/Pana zdaniem wzrok jest najbardziej potrzebnym człowiekowi do życia zmysłem?

2 Czy wg. Pani/Pana niepełnosprawność wzrokowa jest najgorszą z możliwych rodzajów niepełnosprawności?

3 Czy Pani/Pana zdaniem osoby niewidome spotykają się z brakiem akceptacji wśród społeczeństwa?

4 Czy Pani/Pana zdaniem osobom niewidomym w kontaktach społecznych towarzyszy poczucie inności spowodowane niepełnosprawnością?

5 Jak oceniłby/aby Pan/Pani nawiązywanie kontaktów przez osoby niewidome?

Jak oceniłby/aby Pan/Pani życie towarzyskie 6 Jak oceniłby/aby Pan/Pani życie towarzyskie osób niewidomych?

7 Czy osoby niewidome używają swojej niepełnosprawności jako wymówki?

8 Jak oceniłby/aby Pan/Pani samodzielność osób niewidomych w codziennym życiu?

9 Czy rodzina, w której mama/tata jest osobą niewidomą może funkcjonować poprawnie?

10 Czy Pani/Pana zdaniem osoba niewidoma może pełnić funkcję w instytucjach publicznych (np. funkcję prezydenta, ministra)

11 W jakich zawodach Pan/Pani zdaniem mogłaby pracować osoba niewidoma?

12 Czy osoba niewidoma obdarzona jest lepszym zmysłem dotyku niż osoba widząca?

13 Czy Pani/Pana zdaniem zwroty „zobacz”, „widzisz” ranią osoby niewidome?

Zgromadzenie danych dotyczących postrzegania osób z dysfunkcją wzroku przez studentów pedagogiki. Dane jako początek do rozważań na tematy związane z tyflopedagogiką. Efekty badań

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!