ZSE – u nas firma jak się zwie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza progu rentowności
Advertisements

Próg rentowności.
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Dołącz do nas!!! Plan marketingowy.
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Teoria kosztów.
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
EWIDENCJA KOSZTÓW W UKŁADZIE MIESZANYM.
Zajmujemy się sprzedażą: Produktów sanitarnych, wyposażenia łazienek.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
INSPIRUJE NAS NATURA Polish Section EXPO 2010 Kielce, 24 lutego 2010 roku.
Promocje w Hossa Finance Szanowni klienci specjalnie dla was stworzyliśmy ofertę prezentującą nasze najlepsze produkty finansowe od kredytów po ubezpieczenia.
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Podsumowanie trzeciego spotkania NUG_PL w dniu 6 września 2010 Sławomir Panasiuk Wiceprezes Zarządu KDPW SA Warszawa 14 grudnia 2010.
Elementy biznesplanu związane z podjęciem działalności gospodarczej
Biznesplan dla firmy usługowej
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Bezpieczny zapas wysokiego ryzyka – jak go określić?
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Prezentacja Biznesplanu
SOLARIUM „SUNNY DAY” AUTORZY: Magdalena Nowak Joanna Lewandowska
Rekrutacja 2011.
Marta Warych Kinga Sowik klasa 3LP
Rachunkowość nie jest trudna
Formuły cenowe.
LUBUSKI FUNDUSZ PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH Lipiec - Sierpień 2014 r. Cykl spotkań „Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorców”
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
„Droga do nieba wiedzie przez czerwony dywan”. -Nikola Tomczyk - Kierownik ds. marketingu -Natalia Rajca- Kierownik ds. gospodarowania i jakości produktów.
Wprowadzenie do rachunkowości sprawozdawczej Rachunek zysków i strat Przepływy finansowe.
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
Rozwój usług rolniczych Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
15 minutowa Prezentacja kartka dzięki której zarobisz tysiące złotych.
Części do komputerów i akcesoria. Menu O firmie Oferta firmyWizytówka firmy Oferta dla stałych klientów.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
Ideą produktu jest jego innowacyjność i funkcjonalność w naszych domach, a także w codziennych czynnościach które wykonujemy. Powierzchnie lustrzane towarzyszą.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Funkcje pracy biurowej
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
Przykłady do sporządzenia biznes planów. STACJA PALIW Projekt inwestycyjny polega na uruchomieniu stacji paliw zlokalizowanej w centrum dużego osiedla.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Technik transportu drogowego
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Ewidencja zakupów towarów i materiałów
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

ZSE – u nas firma jak się zwie

Wizyta w Urzędzie Pracy

Prezentacja firmy „Optima”

Good morning, ladies and gentelmen Good morning, ladies and gentelmen. I`m happy that so many of you could make it today. It`s so good to see you all here. We would like to present to you today our company. Now we will introduce ourselves.

The car wash „OPTIMA” is open from Monday to Friday 24 hours and on Saturdays and Sundays from 10 a.m. to 4 p.m. The car wash „OPTIMA” is open from Monday to Friday 24 hours and on Saturdays and Sundays from 10 a.m. to 4 p.m.

Here are services, which we would like to offer: Car washing Waxing and polishing Washing upholstery Removing odors Removing scratches, stickers, chewing gum Carpet cleaning Soil removal

The additional services, which we offer: Cleaning of public spaces Removal of graffiti Cleaning tombstones Cleaning of buildings Cleaning of machines Cleaning of windows Another option is also available: if you want, we come directly to your house and we will clean what you want with exception of your wallet.

Here are a few pictures presenting what we are able to do. Removal of graffiti Cleaning of buildings

Washing upholstery Wheels as new Laundry seats

Windows cleaning Cleaning gravestones Washing carpets

PRICES: • Basic washing -25 zł • Waxing- 12 zł • Cleaning the interior space of the car -30 zł • Upholstery cleaning - 20 zł • Upholstery wash dry- 100 zł • Additional service- 20 zł • Cleaning / washing the car on order, more or less 100 zł •Washing windows- 15 zł per one window • Washing carpets- 40 zł

LOCATION Our company is located in the city center, so there is no problem to get here. Just give us a call and we will show up as soon as possible. We offer services at any affordable price as well as friendly service.

WHY STEAM CAR WASH? The big advantage of this type of car wash is being able to work in very good locations such as car parks, at supermarkets and shopping malls.

Zarząd firmy

Biznes Plan

Biznes Plan Przedsiębiorstwa Usługowego „Optima” Podstawowe informacje o firmie. Charakterystyka firmy. Konkurencja. Analiza SWOT. Ustalanie cen. Reklama. Koszty inwestycji. Miesięczne przychody i koszty

I. Podstawowe informacje o firmie. 1. Imię i nazwiska osób reprezentujących firmę (Właścicieli): - Monika Kryszczak - Marcin Kowalski - Marcin Rafalski - Rafał Piec 2. Nazwa firmy. Przedsiębiorstwo Usługowe „Optima” 3. Adres. 63-400 Ostrów Wielkopolski ul. Odolanowska 125 4. Ogólne informacje. W czynnościach prawnych firmę reprezentują właściciele, jako osoby prowadząca działalność gospodarczą. Wybór takiej właśnie formy prawnej uzasadniony jest małymi rozmiarami firmy. Właścicielem zakładu usługowego są: Monika Kryszczak, Marcin Kowalski, Marcin Rafalski, Rafał Piec. 5. Lokalizacja firmy. Przedsiębiorstwo Usługowe „Optima” położone jest na ulicy Odolanowskiej 125 w Ostrowie Wielkopolskim. Plusem lokalizacji firmy jest jego bliskie położenie względem centrum miasta (5 minut do centrum). Obok zakładu znajduję się parking, co powoduję komfort dla klientów podczas załatwiania wszelkich spraw w naszej firmie. Ulica Odolanowska jest jedną z najbardziej ruchliwych ulic w Ostrowie Wielkopolskim, co pełni ważną rolę w reklamowaniu firmy.

II. Charakterystyka firmy. Firma zatrudnia 4 pracowników(poza właścicielami), którzy w profesjonalny sposób wykonują powierzone im czynności. Firma dysponuje obecnie dwoma myjniami parowymi stacjonarnymi oraz dwoma myjniami parowymi mobilnymi.. Firma zapewnia kompleksową obsługę wszystkich klientów. Zajmuje się kompletnym myciem, odkurzaniem, czyszczeniem wszelkiego rodzaju pojazdów. 1. Podstawowe usługi przedsiębiorstwa: - czyszczenie wnętrz samochodów - usuwanie rys, naklejek, gum do żucia z każdego typu powierzchni - mycie okien i przeszklonych elewacji - usuwanie zabrudzeń w trudno dostępnych miejscach - uzupełnianie płynów eksploatacyjnych 2. Dodatkowe usługi związane z wykorzystaniem myjni parowej: - możliwy dojazd pod wskazany adres klienta - dostosowanie się do wymogów czasowych - nasze urządzenia nie tylko czyszczą ale również odświeżają i dezynfekują - przygotowanie pojazdu do sprzedaży - czyszczenie nagrobków -usuwanie graffiti. 3. Zasoby techniczne firmy. Do głównych zasobów technicznych zakładu usługowego „Optima” możemy zaliczyć: dwie stacjonarne myjnie parowe , dwie mobilne myjnie parowe, dwa samochody firmowe. Praca w zakładzie usługowym odbywa się od poniedziałku do piątku całodobowo a w weekendy od 8.00 do 16.00, przy czym zaznacza się, że możliwe jest skontaktowanie się z właścicielem zakładu po godzinach pracy w lokalu, w którym mieści się przedsiębiorstwo. W przyszłości konieczne będzie zwiększenie liczby zatrudnionych osób ze względu na potencjalny rozwój zakładu.

  III. Konkurencja. Jednymi z podstawowych form zagrożenia, na jakie może napotkać nasza działalność jest ciągłe rozwijanie się rynku i pojawianie się nowych konkurentów. Nowych firm oferujących podobny zestaw produktów jak nasze przedsiębiorstwo. Jednak dzięki korzystnym cenom naszych usług oraz profesjonalnym wykonywaniu powierzonym nam czynności, nasza firma będzie walczyć o dominację na lokalnym rynku. W celu zwalczenia konkurencji nasza firma proponuje dojazdy do klientów oraz zajmuje się odnawianiem pojazdów po powodziowych.

IV. Analiza SWOT. ANALIZA PRZEDSIEBIORSTWA (WEWNĘTRZNA) Silne strony: - Nowoczesne wyposażenie zakładu - Relatywnie niska cena świadczonych usług - Specjalistyczna i kompleksowa usługa oferowana klientom - Zaangażowanie właściciela i zatrudnionych pracowników - Precyzja i dokładność świadczonych usług - Przyjmowanie zamówień telefonicznie - Lokalizacja ( położenie firmy pozwala lepiej opanować rynek) Własny transport Słabe strony:  - Brak dokładnych badań rynkowych - Trudność w oszacowaniu popytu na usługi

ANALIZA OTOCZENIA (ZEWNĘTRZNA) Szanse: - Wzrastająca liczba potencjalnych klientów (stale wzrastają liczba posiadanych pojazdów) - Reklama w lokalnych środkach masowego przekazu. - Posiadanie własnej strony internetowej. - Atrakcyjne formy spłaty pieniężnej (możliwość zapłaty ratalnej). Zagrożenia: - Groźba wejścia na rynek nowych konkurentów - Trudność konkurowania z innymi firmami świadczącymi podobne usługi - Nowe formy usług dodatkowych świadczone przez konkurencję

V. Ustalanie cen. Koszt jednej usługi czyszczenia pojazdu[zł](usługa w pakiecie podstawowym): Czyszczenie karoserii samochodu Odkurzenie i odświeżenie wnętrza pojazdu Wyczyszczenie bloku silnika i jego podzespołów Polerowanie felg aluminiowych Nałożenie warstwy ochronnej na lakier samochodu. Razem – 150 zł Z przedstawionej wyżej kalkulacji można wywnioskować, że koszt całkowitego czyszczenia pojazdu to kwota ok. 150 zł. Jest to kwota minimalna, jaką właściciel samochodu musi zapłacić, ponieważ usługi oraz wszystkie akcesoria zostały dobrane tak, aby koszt był najniższy. Przy zamówieniach specjalnych koszty znacznie rosną i mogą wzrosnąć nawet o kilkaset złotych.

VI. Reklama Reklamowanie firmy odbędzie się dzięki takim działaniom: - reklama w telewizji regionalnej - reklama radiowa - reklama w prasie regionalnej - tablice ogłoszeniowe w mieście - wizytówki w siedzibie zakładu - wizytówki i ulotki w zaprzyjaźnionych firmach - reklama poprzez założenie strony internetowej

VII. Koszty inwestycji Koszty stałe i zmienne firmy: 1. Wynajem pomieszczenia. 2. Opłaty za energię elektryczną i wodę. 3. Obowiązkowe koszty ubezpieczenia dla pracowników. 4. Podatki. 5. Koszty związane z zatrudnieniem dodatkowych pracowników. 6. Zakup materiałów. 7. Zakup środków czyszczących. 8. Reklama.

Koszty początkowe [zł]: • Dwie myjnie stacjonarne parowe „Optima”: 2*25000zł = 50000zł • Dwie myjnie mobilne parowe „Optima”: 2*25000zł = 50000zł • Zakup dwóch samochodów: 2*70000zł=140000zł • Dwa odkurzacze do prania tapicerki: 2*5000zł= 10000zł • Dwie Maty gumowe: 2*1000zł= 2000zł • Środki chemiczne: 800zł • Kosmetyki samochodowe: 1600zł • Mikrofibry: 1000zł • Drabinka: 200zł Koszt początkowy to 255 600 zł. Obliczony kapitał niezbędny do uruchomienia przedsięwzięcia wynosi. 222 600 zł. Jest to kwota, która na początek pozwoli dokonać rozruchu naszego punktu. Koszty zmienne i stałe mogą ulec zmianie, dlatego nie została przedstawiona ich wartość. Jest to jednak w porównaniu z kosztami początkowymi bardzo niska wartość która jednak w miarę upływu czasu może ulec zmianie. Asortyment będzie odpowiednio i systematycznie powiększany w razie ewentualnym powiększeniu się firmy.

VIII. Spodziewane przychody stacjonarnej myjni parowej Mycie podstawowe: 25 zł x 17 sam. x 24 dni = 10 200 zł • Woskowanie: 12 zł x 5 sam. x 24 dni = 1 440 zł •Sprzątanie środka samochodu: 30 zł x 5 sam. x 24 dni = 6 600 zł • Odświeżanie tapicerki 20 zł x 5 sam. x 24 dni = 2 400 zł • Pranie tapicerki na sucho: 100 zł x 3 sam. x 24 dni = 7 200 zł • Usługi dodatkowe: 20 zł x 4 sam. x 24 dni = 1 920 zł   RAZEM: 29 760 zł Dochód przed opodatkowaniem: 19120 zł Spodziewane przychody mobilnej myjni parowej Średnio mycie/pranie samochodu na zamówienie: 100 zł x 6 sam. x 18 dni = 10 800 zł • Mycie floty samochodów zakontraktowanym firmom: 400 zł./flotę x 2 dni/mieś x 4 firmy. = 3 200 zł • Parkingi podczas imprez masowych i/lub weekendów: 25 zł x 20 sam. x 4 dni = 2 000 zł RAZEM: 16 000 zł Dochód przed opodatkowaniem:11440zł

Koszty miesięczne: •Koszty energii/paliwa/wody/dojazdu do klienta: 10 zł x 8 sam. x 18 dni = 1 440 zł • Koszty detergentów: 5 zł x 8 sam. x 18 dni = 720 zł • Koszt umycia floty 10 samochodów: 40 zł/flotę x 2 dni w mieś. x 4 firmy = 320 zł • Koszt umycia samochodu na parkingu podczas: imprez/weekendów: 5 zł x 24 sam. x 4 dni = 480 zł • Ściereczki z mikrofibry + pranie: Koszt zużywających się ściereczek + pranie: 500 zł • Inne materiały eksploatacyjne: Zmiękczacz wody / filtr wody / filtr paliwa: 100 zł • Koszty inne Inne, niewliczone koszty: 1 000 zł RAZEM: 4 560 zł.

Zysk jaki uzyskujemy to 26000 zł po odjęciu kosztów i podatku.

Sonda

Ankieta

Jak często korzysta Pan/Pani z usług myjni samochodowej? A) Nigdy B) Raz w miesiącu C) Częściej niż raz w miesiącu D) Raz na kilka miesięcy

Z jakiego typu myjni najczęściej Pan/Pani korzysta? A) Nie korzystam B) Myjnia automatyczna C) Myjnia samoobsługowa D) Myjnia ręczna

Co jest dla Pana/Pani najważniejsze przy wyborze usług konkretnej myjni? A) Lokalizacja B) Cena C) Jakość obsługi D) Usługi dodatkowe (kawa, poczekalnia)

Ile średnio jednorazowo przeznacza Pan/Pani pieniędzy na umycie swojego auta w myjni samochodowej? A) Poniżej 20 złotych B) 20 -40 złotych C) 40 – 80 złotych D) Powyżej 80 złotych

Czy korzystałby Pan/Pani z usług myjni mobilnej (z dojazdem do klienta) gdyby cena takiej usługi nieznacznie odbiegała od cen myjni, z której Pan/Pani korzysta?

Gdzie najchętniej korzystałby Pan/Pani z usług myjni samochodowej? A) Na stacji benzynowej B ) Na parkingach przy hipermarketach C ) Na myjni blisko domu/osiedla D ) W domu

Czy słyszał Pan/Pani o parowym myciu samochodów?

Czy zależy Panu/Pani na ekologicznym myciu samochodu?

Przyjmujemy pracowników

Rozmowa kwalifikacyjna

Przyjmujemy pracowników

Rozmowa kwalifikacyjna

Przyjmujemy pracowników

Rozmowa kwalifikacyjna

Kwestionariusz osobowy

Umowa o pracę

Rozkręcamy biznes … negocjacje

Zapytanie ofertowe

Rozkręcamy biznes … negocjacje

Zwykły dzień pracy

Lista płac

Faktura

Rozchód wewnętrzny

Przyjęcie zewnętrzne

„Optima” najlepsza firma na rynku