EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Techniczne Zakłady Naukowe
Wymiany i spotkania transgraniczne (WIST) Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Program Uczenie się przez całe życie - - Leonardo da Vinci.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
Program Leonardo da Vinci
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych im. Marii Dąbrowskiej ul
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Doświadczenia ponad granicami - gdyńsko-helsingborskie partnerstwo na rzecz osób niepełnosprawnych Staże we współpracy z Vard och Omsorgsforvaltningen.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Nasza szkoła od 2005r. zajmuje się realizacją projektów unijnych w ramach programu Leonardo da Vinci Dzięki programowi Leonardo da Vinci uczniowie odbyli.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
,,Nowe doświadczenia-gwarancją mobilności na europejskim rynku pracy”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Realizacja unijnego Programu Leonardo da Vinci. Projekt realizowany jest z funduszy pozyskanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach programu.
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
EUROPEAN VOLUNTARY SERVICE (EVS) CZYLI WOLONTARIAT EUROPEJSKI
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 8 IM. TADEUSZA.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
 Dowód osobisty lub paszport  Kartę EKUZ  Telefon - włączony roaming  Ubrania robocze  Dzienniczek praktyk  Słownik budowlany  Przewodnik o Irlandii.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Program Erasmus+ „Mistrz w zawodzie-Meister im Beruf”
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012

EWALUACJA PROJEKTU Grupa badawcza: 39 osób – wszyscy uczestnicy projektu - badanie na kolejnych etapach realizacji projektu Ankiety Wywiady Monitoring

EWALUACJA PROJEKTU Pierwszą ankietę uczestnicy wypełniali podczas zajęć przygotowania pedagogiczno – językowo – kulturowego (PJK) przed wyjazdem na staż. Dwa cele: Ocena przebiegu zajęć PJK Odpowiednie przygotowanie do pobytu na stażu we Włoszech

EWALUACJA PROJEKTU Badania ewaluacyjne były przeprowadzane bezpośrednio przed wyjazdami kolejnych grup stażystów. Miały na celu sprawdzenie efektów zajęć przygotowawczych.

EWALUACJA PROJEKTU Także w trakcie odbywania staży prowadzona była ewaluacja projektu – zarówno przez włoskiego partnera, jak i przez lidera projektu, czyli ZSP Nr 1.

EWALUACJA PROJEKTU Po powrocie do domu każdy uczestnik stażu musiał wypełnić on – line raport ze stażu: był to warunek konieczny zaliczenia stażu i otrzymania unijnego dokumentu Europass Mobility.

EWALUACJA PROJEKTU Z raportu: 1. Prosimy opisać, jakiego typu przygotowanie zostało zorganizowane: kursy językowe, informacje o kraju goszczącym i jego kulturze, organizacja pracy... „Odbyłem 100 godzin kursu języka włoskiego, 20 godzin angielskiego, 5 spotkań z zakresu przygotowania pedagogicznego i spotkania kulturowe w Polsce i we Włoszech”.

EWALUACJA PROJEKTU Z raportu: 2.Prosimy wyjaśnić, w jaki sposób instytucja wysyłająca i przyjmująca przygotowały i zorganizowały staż/wymianę. „Instytucja wysyłająca : organizacja przygotowania językowo-pedagogiczno-kulturowego, zorganizowanie spotkań , zorganizowanie przejazdu do miejsca stażu i z powrotem, kieszonkowe, ubezpieczenie, materiały promocyjne. Organizacja przyjmująca: zakwaterowanie, wyżywienie, organizacja miejsc stażu, organizowanie wycieczek’

EWALUACJA PROJEKTU Z raportu: 3.Prosimy opisać instytucję przyjmującą, jej codzienne działania, wykonywane zadania, osoby do kontaktu (zarówno w instytucji wysyłającej, jak i przyjmującej)... „Azzurra Societa Cooperativa Sociale jest organizacją, której misją jest prowadzenie praktyk zawodowych i wymian kulturowych. Azzurra uzyskała wiele doświadczeń w koordynowaniu projektów LdV i Sokrates. Organizacja wysyłająca: koordynator P. Jarosław Skrzeczyński Organizacja przyjmująca: P. Ewa Markowska

EWALUACJA PROJEKTU Z raportu 4. Prosimy opisać, jak spędzał(a) Pan(i) czas wolny „Wycieczki, zakupy, spotkania towarzyskie, posiadówki w knajpach, zwiedzanie miasta, dyskoteki, sen.”

EWALUACJA PROJEKTU Formą ewaluacji projektu jest też zazwyczaj wizyta monitorująca, przeprowadzona przez pracowników Narodowej Agencji programu Leonardo da Vinci – FRSE. Tym razem FRSE nie przeprowadziło wizyty.

REZULTATY PROJEKTU ZAKŁADANE REZULTATY PROJEKTU – „nauka zawodu i zdobycie doświadczeń potrzebnych do jego wykonywania na poziomie dającym satysfakcję stażystom i pracodawcom, oraz nauka zawodowego języka obcego na poziomie umożliwiającym komunikowanie się w pracy.”. ZOSTAŁY OSIĄGNIĘTE