Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Temat: BUDOWA I ROLA UKŁADU ODDECHOWEGO
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Budowa i funkcje układu pokarmowego
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH autor: Jowita Małachowska
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Metoda projektu edukacyjnego
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
TARGI
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Segreguję i Ziemię ratuję!
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
Jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną?
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Prezentacja w Power Point
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Webquest Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień”
TOPIC: BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU ODDECHOWEGO
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Prezentacja Ewa Gurbiel Seminarium HCI 3.X Ogólny Zarys n Tworzenie n Rozplanowanie n Struktura n Trening (ćwiczenie) n Prezentowanie n Inne możliwości.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
O prezentacjach cel, zawartość, zadania
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja

powrót Wprowadzenie powrót Jednym z wymagań ukończenia gimnazjum jest opracowanie projektu gimnazjalnego. Proponuję Wam realizację projektu na temat pasożytów, z którymi możemy mieć do czynienia na co dzień, mimo że nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Wykonanie poniższego zadania pomoże Wam uświadomić sobie ten fakt i pokazać, jak można ustrzec się pasożytów w swoim życiu.

Zadanie Twoim zadaniem jest: powrót Twoim zadaniem jest: we współpracy z kolegami w grupie 4-osobowej: stworzyć prezentację multimedialną na temat wskazanej przez nauczyciela grupy pasożytów zaprezentować ją na forum klasy przedstawić zasady higieny zapobiegające zakażeniu danym pasożytem

Proces Warunki wykonania zadania: powrót Proces Warunki wykonania zadania: nauczyciel dzieli uczniów na grupy 4-osobowe każdy zespół wybiera swojego lidera, który będzie odpowiadał za przebieg pracy zespołu i koordynował ją, w razie wątpliwości kontaktował się z nauczycielem prezentacja każdej grupy powinna zawierać informacje na temat: miejsca życia pasożyta przystosowania do pasożytnictwa dróg zakażenia i sposobów zapobiegania

Proces cd. Poszczególne zespoły opracują następujące grupy pasożytów: powrót Poszczególne zespoły opracują następujące grupy pasożytów: zespół 1-wirusy i bakterie zespół 2-pierwotniaki zespół 3-płazińce zespół 4-obleńce [nicienie] Przygotowując prezentację korzystacie z podanych źródeł informacji. Efekt swojej pracy prezentujecie na forum klasy. Prezentacja nie powinna trwać krócej niż 5 minut.

Źródła http://pl.wikipedia.org/wiki/Paso%C5%BCytnictwo powrót Źródła http://pl.wikipedia.org/wiki/Paso%C5%BCytnictwo http://www.e-pasozyty.pl/ http://www.edukator.pl/portal-edukacyjny/choroby- bakteryjne/414.html http://edunauka.pl/zlogplaob.php http://www.youtube.com/watch?v=giWqZkEx4f8 i inne, które znajdziesz sam

Ewaluacja cz.1 dalej podstawowe rozszerzające dopełniające Wymagania Składniki podstawowe rozszerzające dopełniające wykraczające ilość pkt. Zgodność i wyczerpanie tematu Informacje ubogie, niepełne, nie w pełni zgodne z tematem lub tylko skopiowane ze źródeł bezrefleksyjnie. Korzystanie z 1 źródła Informacje zgodne z tematem ale chaotyczne, częściowo tylko skopiowane. Zawierają wyłącznie wiedze encyklopedyczną. Korzystanie z niewielu źródeł Informacje pełne, opracowane samodzielnie, wyczerpujące temat ale nie zawierające ciekawych, interesujących informacji. Korzysta z kilku źródeł Informacje w pełni wyczerpują temat, podane ciekawie, wykraczają poza wiedze encyklopedyczną, opracowane samodzielnie z wykorzystaniem różnych źródeł (zawiera także filmy) 1 - 4 Estetyka pracy Słaba szata graficzna, zdjęcia małej rozdzielczości, nieczytelne, przeładowanie slajdów treściami. Kolorystyka niedobrana. Żadnych pozatekstowych informacji Szata graficzna nienajlepszej jakości, na slajdach nie wszystkie ilustracje są czytelne. Zawiera mało lub wcale tabelek lub filmów. Nie do końca zgodna kolorystyka Szata graficzna dobra, zawiera wyraźne ilustracje, slajdy są czytelne, ładna kolorystyka. Zawiera niewiele informacji poza tekstowych Wizualnie bardzo dobra, przejrzysta, rysunki i zdjęcia czytelne, opatrzone źródłami lub wykonane samodzielnie. Zawiera filmy, animacje, tabelki Sposób ustnej prezentacji i zgodność z czasem Prowadzący mówi niewyraźnie, nieciekawie, nie zna treści prezentowanej pracy, czyta z notatek, nie potrafi zmieścić się w przewidzianym czasie Prezentujący mieści się w czasie, ale ma z tym problem, nie do końca zna treść prezentacji, często korzysta z notatek, Prowadzący mówi jasno i wyraźnie, od czasu do czasu spogląda w notatki, zna treści prezentacji, mieści się w przewidzianym czasie Prezentujący mieści się w czasie, mówi interesująco, używa logicznych argumentów, zna prezentowany materiał Współpraca w grupie Brak lub bardzo mała – wykonanie pracy przez 1 osobę Współpraca niewielka, znaczna część pracy wykonana przez 1 osobę, pozostali członkowie wkład niewielki, po interwencji nauczyciela lub lidera Nie w pełni zadowalająca współpraca, niektórych członków grupy trzeba było zmuszać do podjęcia zadań, choć ostatecznie wszyscy wzięli udział w tworzeniu zadania Wszyscy członkowie zaangażowani w zadanie, współpraca pełna i zadowalająca. Członkowie sami chętnie podejmowali się zadań

Ewaluacja cz. 2 powrót SKALA OCENIANIA: 15 - 16 pkt - ocena celująca 13 - 14 pkt - ocena bardzo dobra 10 - 12 pkt - ocena dobra 8 - 9 pkt - ocena dostateczna 6 - 7 pkt - ocena dopuszczająca 0 - 5 pkt - ocena niedostateczna  

Podsumowanie powrót Wykonując samodzielnie zadania mogliście utrwalić umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy, kopiować, edytować obiekty typu rysunek, zdjęcia, opracowywać teksty. Na przykładzie poznanych pasożytów poznaliście ich adaptację do pasożytniczego trybu życia. Dowiedzieliście się również jakie choroby mogą wywoływać wirusy, bakterie, pierwotniaki i pasożyty zwierzęce oraz poznaliście zasady profilaktyki tych chorób.