Założenia wychowawczo - dydaktyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Promocja Zdrowia w Przedszkolu Leśne Skrzaty w Przeźmierowie 2012/2013
BEZPIECZNE WAKACJE Okres wakacji – to czas, na który czekają nie tylko dzieci, ale i również nauczyciele. Po dziesięciu miesiącach.
PORY ROKU.
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole Nr 25 „Bajka” w Koninie w roku 2012/2013.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
„DWUNASTU BRACI” Jerzy Kierst.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
JESIEŃ.
Powtórzenie PPT 2011.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
WIOSNA.
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 UL.KONWALIOWA105
MARZEC W GRUPIE KOCIAKÓW
PRZYRODA BUDZI SIĘ DO ŻYCIA
Kto jest przyjacielem lasu?
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Szkoła promująca zdrowie 2011/2012. W tym roku stawiamy na higienę ciała, umysłu i otoczenia.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Autor : Angelika Niewiadomska
Przyjaciel lasu.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Luty / Marzec Czekamy na wiosnę.
Kto jest przyjacielem lasu
Kto jest przyjacielem lasu? Małgorzata Inglot, SP w Brzezince.
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
Wiosenne obserwacje Gai Tarkiewicz
Zawsze zastanawiały mnie zmiany zachodzące w przyrodzie
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Antoniego Gustawa Bema
WIOSENNE PRZYSŁOWIA.
KALENDARZ PÓR ROKU Nazwa miesiąca Zapis cyfrowy – cyfry rzymskie
Światowy Dzień Zdrowia 2015
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
Wiosenne przebudzenie
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
WIOSNA ZWIASTUNY.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
Grupa 3- latki Ul. Hallera 4a.  W pierwszym tygodniu grudnia czas poświęciliśmy rozmowom na temat zwierząt domowych.  Dzieci chętnie uczestniczyły w.
 Autorką projektu - A Year with the Bird - Rok z ptakami - jest Rita Stoskiene z Estoni.  Głównym celem projektu jest obserwacja ptaków w ich naturalnym.
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
Rok szkolny 2015/2016.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
W poszukiwaniu „Pani Jesieni” Specer na Forty Bema
Weronika Siecińska klasa 3b gim
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe
BEZPIECZNE WAKACJE CZYLI ….
Nasza Kronika SKO.
Zapis prezentacji:

Założenia wychowawczo - dydaktyczne rok szkolny 2012/2013 grupa II Nauczycielki: mgr B. Godyń, mgr M. Stążka

WRZESIEŃ

Przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek ogrodowych. Tematy cykliczne: Hasła programowe: Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie. Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu. Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola (sala, ogród). Wdrażanie do sprzątania zabawek po skończonej zabawie. Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki. Przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek ogrodowych. Moje przedszkole. Wszyscy bawimy się. Jesień daje nam owoce.

PAŹDZIERNIK

Hasła programowe: Tematy cykliczne: Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian w aktualną porą roku. Rozpoznawanie i nazywanie warzyw. Zachęcanie do zjadania surowych warzyw, jako źródło witamin. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią. Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów. Jesień daje nam owoce. Grzyby. Zwierzęta szykują się do zimy.

LISTOPAD

Poznanie zasad bezpiecznego zachowania w czasie burzy. Tematy cykliczne: Hasła programowe: Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią – zmian koloru i opadanie liści. Poszerzanie wiedzy przyrodniczej i nazwy drzew liściastych i iglastych oraz ich owoców. Przyswojenie nazw przyrodniczych: dąb, żołądź. Łączenie nazw z wyglądem. Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych. Poznanie zasad bezpiecznego zachowania w czasie burzy. Jesień w parku. Wieje i pada.

GRUDZIEŃ

Hasła programowe: Tematy cykliczne: Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku. Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed śniegiem i mrozem. Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu w czasie zimy. Poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Zapoznanie z tradycją śpiewania kolę w czasie świąt Bożego Narodzenia, ukazanie ich piękna. Przyszła zima. Już Boże Narodzenie.

STYCZEŃ

Hasła programowe: Tematy cykliczne: Rozumienie konieczności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania się. Wdrażanie do zgodnej zabawy, używania zwrotów grzecznościowych. Omówienie czynności związanych z zachowaniem higieny i estetycznego wyglądu. Rozumienie potrzeby dokarmiania zwierząt w zimie. Określnie stosunków łączących dziadków z rodzicami. Umiem wiele zrobić sam. Zwierzęta są głodne. Babcia i dziadek to rodzice moich rodziców.

LUTY

Poznawanie pracy fryzjera – czynności jakie wykonuje i narzędzi pracy. Tematy cykliczne: Hasła programowe: Świadome i konsekwentne unikanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu. Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów. Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie. Poznawanie pracy fryzjera – czynności jakie wykonuje i narzędzi pracy. Znam swoje prawa. U fryzjera. Znamy różne sklepy. Co nam daje ciepło?

MARZEC

Hasła programowe: Tematy cykliczne: Dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia. Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia. Poznanie pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśnieg, krokus. Poznanie ptaków przylatujących wiosną: jaskółka, bocian, skowronek. Już idzie wiosna. Przyszła do nas Wielkanoc.

KWIECIEŃ

Hasła programowe: Tematy cykliczne: Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. Poznawanie nazw wiosennych kwiatów: żonkil, tulipan, stokrotka, bratek, hiacynt. Wyodrębnianie i nazywanie części roślin: pąk, kwiat – płatki, łodyga, liście. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących na łące. Mamy ciepłą wiosnę. Zwierzęta w domu i w gospodarstwie.

MAJ

Hasła programowe: Tematy cykliczne: Poznawanie czynności wykonywanych wiosną w ogrodzie. Poznawanie pracy ogrodnika – czynności jakie wykonuje i narzędzia pracy. Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie. Poznawanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię. Poznawanie pracy policjanta – wygląd munduru, narzędzi pracy. W ogródku. Jezdnię przechodzimy po pasach. Dużo pojazdów dookoła. Mama ma dużo pracy.

CZERWIEC

Hasła programowe: Tematy cykliczne: Wdrażanie do kulturalnego zwracania się do innych i używania zwrotów grzecznościowych. Wskazywanie wartościowych społecznie zachowań: życzliwości, kultury, udzielania pomocy… Rozumienie potrzeby dbania o porządek i czystość wokół siebie – korzystanie z koszy na śmieci. Poznawanie znaczenia ruchu, dbania o czystość i zdrowego odżywiania dla zdrowia. Poznanie racy lekarza – czynności jakie wykonuje i narzędzi pracy. Jesteśmy życzliwi dla siebie. Dbamy o zdrowie. Za chwilę wakacje.