Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
MALTA 2013 Kurs metodyczny Methodology Revisited, Revitalised and Re-energised. Practical Ideas and Materials in Language Teaching.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
PROGRAM COMENIUS.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Rok szkolny 2015/2016 będzie drugim rokiem trwania naszego projektu szkoleniowego w ramach europejskiego programu Erasmus Plus. Dziewiątka naszych nauczycieli:
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
ZESPÓŁ PUBLICZNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013

Celem programu COMENIUS "Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej” jest podnoszenie kwalifikacji kadry oświatowej, poprzez dofinansowanie udziału w zagranicznych szkoleniach w krajach europejskich.

Międzynarodowy kurs dla nauczycieli w Portugalii Nauczycielki Barbara Pyka oraz Agnieszka Pocenty w dniach od 14-20 lipca 2013 roku uczestniczyły w międzynarodowym kursie doskonalenia zawodowego nauczycieli : „Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environments”, który zorganizowała agencja EUROPEAN BRIDGES CONSULTING. W kursie brało udział 30 nauczycieli z 11 różnych krajów europejskich. Głównym tematem było stosowanie metod aktywizujących poprawiających motywację i jakość w środowisku nauczania.

Kurs oparty jest na założeniach, że metody aktywizujące stymulują zaangażowanie i zrozumienie zarówno podczas indywidualnego jak i grupowego uczenia się, które wywodzi się z doświadczeń uczestników grupy.

Zajęcia twórcze / drama Zajęcia twórcze wyzwalały kreatywność, inspirowały wyobraźnię, uczyły współpracy i empatii. Metody aktywizujące promują tworzenie dobrych grup i dobrej atmosfery w grupach.

Współdziałanie w grupie W dobrych, współpracujących grupach funkcjonują: otwartość, dialog i zaangażowanie, a metody aktywizujące mają za zadanie promować te elementy.

Zajęcia prozdrowotne / Współdziałanie Metody aktywizujące pomagają uczestnikom poznać się nawzajem przełamując tzw. pierwsze lody, redukują stres, usuwają agresję pomagają wyrażać emocje, rozwijać pozytywne cechy, zmysły, uczą rzeczy nowych  i stanowią doskonałą sposobność do odkrycia umiejętności i talentów, wzmacniają poczucie pewności siebie. Zajęcia prozdrowotne / Współdziałanie

CAPOEIRA Metody aktywizujące są stosowane: * regularnie, aby wzmacniać pozytywną atmosferę w grupie; * aby uczenie mogło odbywać się na innych poziomach niż tylko werbalny i intelektualny; * aby utrzymać atmosferę pracy w grupie na pozytywnym poziomie emocjonalnym. CAPOEIRA

Zajęcia twórze / Współdziałanie Nie sposób wymienić wszystkich ćwiczeń i praktyk, których doświadczyłyśmy na kursie . Zajęcia twórze / Współdziałanie

Zajęcia prozdrowotne / Przełamywanie barier Oprócz zajęć w salach wykładowych były zajęcia w plenerze wycieczki: do Lisbony do Setubal, dzielnicy Belem, na Costa Caparica. Zajęcia prozdrowotne / Przełamywanie barier

Zajęcia plastyczne Pracując w międzynarodowych grupach roboczych mogliśmy zobaczyć jak działają instytucje edukacyjne w innych krajach UE. Nawiązaliśmy przyjaźnie z przedstawicielami innych krajów, dzięki którym możemy na bieżąco wymieniać doświadczenia, które mam nadzieję w przyszłości zaowocują współpracą w ramach realizacji innych projektów europejskich.

„Tańcząca matematyka” Aby zapoznać się z portugalskim systemem edukacji gościliśmy wykładowcę lokalnej Uczelni. Wykorzystywaliśmy różne materiały dydaktyczne, w tym narzędzia technologii informacyjnej, prezentacje video, prezentacje ppt, muzykę,

Learning caffe / zajęcia muzyczne Korzyści Stosowane metody angażowały nas w pracę na zajęciach, budowały poczucie więzi w grupach, poczucie bezpieczeństwa i kreatywną atmosferę, gdzie każdy był zaangażowany w proces przyswajania wiedzy, a członkowie grupy uczyli się od siebie nawzajem . Formy pracy dobrane były tak, aby jak najpełniej wskazać wachlarz możliwości pozytywnego oddziaływania na ucznia w każdym wieku szkolnym.

Zajęcia plastyczne Refleksje… Szkolenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela jest koniecznością. Jeżeli odbywa się w malowniczym miejscu na Wybrzeżu Lizbońskim i prowadzone jest w sposób niezwykle profesjonalny pozwalając nauczycielowi na uaktualnienie wiedzy metodycznej i pedagogicznej, poznanie twórczych i nowatorskich metod pracy wzmacniających motywacje uczniów, może być przedsięwzięciem, które łączy przyjemne z pożytecznym. Zostałyśmy zainspirowane nowymi pomysłami, które pragniemy realizować w dalszej pracy zawodowej.

Wycieczka fakultatywna do Lizbony. Wykorzystanie i upowszechnianie Polecamy wszystkim tę formę doskonalenia zawodowego zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym. Miałyśmy wyjątkową sposobność poznawania kultur i mentalności Europejczyków, a także zwiedzenia najważniejszych historycznie miejsc Lizbony. Agnieszka Pocenty, Barbara Pyka