czyli taniej, szybciej, skuteczniej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Mgr Paweł Dąbrowski Technika biurowa mgr Paweł Dąbrowski
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU Ustalenie dla pracowników Urzędu dodatkowych świadczeń i nagród związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Agencja Rozwoju Regionalnego "AGROREG" S.A. w Nowej Rudzie 1 Dolnośląski Regionalny Fundusz Pożyczkowy Nowa Ruda, ul. Kłodzka 27 Nowa Ruda.
Schemat organizacyjny Urzędu Dzielnicy Żoliborz
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Proponowany system monitoringu bezpieczeństwa wody
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Platforma Usług Elektronicznych
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja wyników badania satysfakcji klientów.
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Ministerstwo Finansów
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Internetowy urząd Marcin Skonieczka Wójt Gminy Płużnica Gmina Płużnica
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
1 NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA Działania zrealizowane przez stołeczny samorząd od początku roku m.st. Warszawa | Konferencja prasowa,
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Rodzaje systemów kancelaryjnych
ELEMENTY PODLEGAJĄCE MONITORINGOWI W RAMACH ZAPISÓW LSR
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

czyli taniej, szybciej, skuteczniej URZĄD MIASTA RYBNIKA Doręczanie korespondencji za pośrednictwem gońców czyli taniej, szybciej, skuteczniej

DANE PODSTAWOWE Rybnik w liczbach Województwo Śląskie Obszar – 148,1 km2 Liczba dzielnic – 27 Liczba mieszkańców – 141 tys. Liczba podmiotów gospodarczych – 11 tys.

Tańsze, szybsze i skuteczne dotarcie z informacją jako ważny element kompleksowego systemu obsługi Klientów w Urzędzie Miasta Rybnika

Informatyczny System Zarządzania Obiegiem Spraw i Dokumentów SYSTEM DDM 9000 Informatyczny System Zarządzania Obiegiem Spraw i Dokumentów Rejestrowanie korespondencji Zakładanie spraw, rejestry kancelaryjne Informacja wewnętrzna Zamówienia publiczne, umowy, uchwały Rady Miasta, zarządzenia Prezydenta Miasta

Informatyczny System Zarządzania Obiegiem Spraw i Dokumentów SYSTEM DDM 9000 Informatyczny System Zarządzania Obiegiem Spraw i Dokumentów Procedury ISO, poziom dostępu do dokumentów Rezerwacja sal, zamówienia na materiały biurowe Nagroda „Złotej @” Prace nad zintegrowaniem z programem „gońcy”

CERTYFIKAT ISO Certyfikat systemu jakości na zgodność z normą PN-EN ISO 9001:2001 Przyznany w czerwcu 2001 r. Przedłużony w czerwcu 2004 r. Zapewnienie sprawnej i kompe- tentnej realizacji zadań urzędu Wyjście w stronę mieszkańców Gromadzenie i wykorzystywanie wiedzy o potrzebach i oczekiwaniach Klienta

BUDYNEK PRZYSTOSOWANY DO OBSŁUGI KLIENTA Punkt informacyjny Sale obsługi Klientów z elektronicznym systemem kolejkowym Jednolity system informacyjny W pełni przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych

PROGRAM „STANDARD OBSŁUGI KLIENTA” Szkolenia Sposoby postępowania z Klientem Umiejętność prowadzenia rozmów Wygląd i strój Ankiety badające potrzeby i oczekiwania Klienta

„WIRTUALNE BIURO” Możliwość pobrania wniosków Pełne opisy przeszło 150 spraw załatwianych w Urzędzie Miasta Pełny rejestr działalności gospodarczej i wydanych koncesji

PROJEKT „RYBNICKA PLATFORMA INFORMACJI CYFROWEJ” RPIC Szczegółowa informacja o terenie Powiązanie EGB, mapy, Pesel Powiązanie z danymi wydziałowymi Centrum Zarządzania Kryzysowego SIT Telecentra, infokioski Płatności elektroniczne Sieć szkieletowa Monitoring miasta e-Biblioteki e-Nauczanie SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE Elektroniczne załatwianie spraw Systemy obiegu dokumentów Wymiana danych UM-KW-US-ZUS E-URZĄD

CELE WDROŻENIA Obniżenie kosztów w stosunku do Poczty Polskiej Zwiększenie skuteczności doręczenia Skrócenie czasu od wysłania korespondencji do otrzymania informacji zwrotnej Inne: wybory, akcja podatkowa, projekty inwes-tycyjne, świadczenia rodzinne, sprawy porządkowe

DEFINICJA GOŃCA Nie doręczyciel, ale urzędnik (wysunięta placówka Urzędu w terenie) Pomaga, zbiera i przekazuje informacje Uprzejmy, schludny, kompetentny Osoba spośród lokalnej społeczności

PUŁAPKI WDROŻENIA Przygotowanie koncepcji Zasady naboru Szkolenia Podział miasta na rejony Racjonalne wyliczenie obciążenia pracą Lista rezerwowa Zastępstwa Bieżące analizy pracy, ankiety, kontrole Comiesięczne spotkania

ŻELAZNE ZASADY PRAKTYKI Doręczanie całej korespondencji Praca popołudniami Każda korespondencja ze zwrotką Trzykrotne próby doręczenia (o różnych godzinach) Każda przesyłka rejestrowana w komputerze Rozliczenia w następnym dniu

NIECH PRZEMÓWIĄ LICZBY Oszczędności Pełne koszty praktyki w 2003 r. – 264 000 zł Liczba przesyłek w 2003 r. – 75 562 Liczba podatków w 2003 r. – 23 398 Zwroty w 2003 r. – 1126 Oszczędności w 2003 r. – 256 000 zł

NIECH PRZEMÓWIĄ LICZBY Ilość korespondencji

NIECH PRZEMÓWIĄ LICZBY Ilość podatków

NIECH PRZEMÓWIĄ LICZBY Korespondencja nieodebrana

DLACZEGO GOŃCY? A dlaczego nie? Rozwiązanie proste Usprawnia i upraszcza pracę Urzędu Szybkie efekty wdrożenia (finansowe i pozafinansowe) Możliwe do zastosowania „z marszu” w każdym urzędzie Rozwiązanie dla ludzi i z ludźmi