Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II wrzesień 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
1 1.
1 1 MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE PROJEKT SYSTEMOWY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO Kraków, 17 listopada 2009 r.
Dobry zawód - pewna przyszłość, program rozwojowy szkolnictwa zawodowego w Białymstoku Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II wrzesień 2012.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Kompleksowe podejście do szkolnictwa zawodowego na Dolnym Śląsku.
Wrzesień Szkolne programy rozwojowe na rok 2012/2013 złożyły 240 szkoły różnych typów. W efekcie postępowań przetargowych wyłoniono Wykonawców.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II wrzesień 2012.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Projekty dla edukacji w powiecie oleśnickim
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
Wsparcie szkolnictwa zawodowego: dotychczasowe doświadczenia i nowa perspektywa Opole, 7 listopada 2014 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DOKUMENTACJA FOTOGRAFICZNA DODATKOWE ZAJĘCIA UKIERUNKOWANE NA ROZWÓJ KOMPETENCJI KLUCZOWYCH DLA KIERUNKÓW: fryzjer, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej,
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Najlepszy w zawodzie Najlepszy w zawodzie Cel główny projektu - wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół i placówek oświatowych.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II wrzesień 2012

Beneficjentem Systemowym Projektu jest Województwo Dolnośląskie / Departament Spraw Społecznych / Wydział Edukacji i Nauki Realizatorem Projektu jest Dolnośląskie Centrum Informacji Zawodowej i Doskonalenia Nauczycieli w Wałbrzychu. Do Projektu na początku realizacji przystąpiło 250 szkół zawodowych z terenu Dolnego Śląska. Są to wszystkie szkoły kształcące w zawodach w 14 branżach, dla których organem prowadzącym są jednostki samorządu terytorialnego.

Liczba szkół w roku szkolnym 2011/2012 Ogółem: liczba placówek – 154, liczba typów szkół – 244

Szkoły wg typów:

Liczba szkół w roku szkolnym 2011/2012 Ogółem: liczba placówek – 154, liczba typów szkól – 244, z tego w subregionie jeleniogórskim: 32 placówki, 49 typów szkół.

Branże objęte wsparciem: M – mechaniczna T – turystyczna S – samochodowa E-E – elektryczno-energetyczna B – budowlana M-E – mechatroniczno-elektroniczna I – informatyczna E – ekonomiczna H-U – handlowo-usługowa R – rolnicza M-D – medyczna L-S-T – logistyczno-spedycyjno-transportowa O – odzieżowa T-I - telekomunikacyjna

W roku szkolnym 2011/12 podpisano 230 umów z liderami Szkolnych Programów Rozwojowych na łączną kwotę ,50 zł. W ramach Szkolnych Programów Rozwojowych podpisano 3903 umowy z nauczycielami na łączną kwotę 15,4 mln zł.

Realizacja wsparcia w roku 2011/2012 Kompetencje kluczowe Podpisano 1898 umów o ogólnej wartości 7,2 mln zł. Plan całego projektu (3 lata) wynosi godzin zajęć. W roku 2011/12 zrealizowano 53,5 % całego projektu). W zajęciach uczestniczyło uczniów. Wykonanie planu Projektu Pozostało do realizacji

Kompetencje kluczowe Ogólna liczba godzin – 17156

Realizacja wsparcia w roku 2011/2012 Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Podpisano 1311 umów o ogólnej wartości 5,7 mln zł. Plan całego projektu wynosi godzin. W roku 2011/12 zrealizowano 42,0 % całego projektu. W zajęciach uczestniczyło 8741 uczniów. Wykonanie planu Projektu Pozostało do realizacji

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Ogólna liczba godzin– 11888

Realizacja wsparcia w roku 2011/2012 Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna Podpisano 382 umowy o ogólnej wartości 1,6 mln zł. Plan całego projektu przewiduje godzin. W roku 2011/12 zrealizowano 39,2 % projektu. W zajęciach wzięło udział 3952 uczniów. Wykonanie planu Projektu Pozostało do realizacji

Doradztwo i opieka psychologiczno- pedagogiczna Ogólna liczba godzin – 3059

Realizacja wsparcia w roku 2011/2012 Doradztwo edukacyjno-zawodowe Podpisano 312 umów o ogólnej wartości 0,8 mln zł. Plan całego projektu przewiduje godzin zajęć. W roku 2011/12 zrealizowano 40,8 % projektu. W zajęciach uczestniczyło 3709 uczniów. Wykonanie planu Projektu Pozostało do realizacji

Doradztwo zawodowe Ogólna liczba godzin – 1744

Realizacja wsparcia w roku 2011/2012 Ilości uczniów biorących udział w poszczególnych formach wsparcia Ilości godzin dla poszczególnych form wsparcia

Forma wsparcia Liczba godzin wsparcia Liczba uczniów objętych daną formą wsparcia KK DW PP DZ Realizacja wsparcia w roku 2011/2012

Projekty zawodoznawcze W roku szkolnym 2011/2012 zgłoszono i podpisano 238 umów na projekty zawodoznawcze na łączną kwotę ,64 zł. W Subregionie Jeleniogórskim zrealizowano 54 projekty zawodoznawcze, w których wzięło udział 464 uczniów. Łączna wartość zrealizowanych projektów – zł.

Praktyki / staże Jak wynika z umów podpisanych z Liderami SzPR w roku szkolnym 2011/2012 zrealizowanych powinno być: na podstawie umów podstawowych 9577 staży, na podstawie umów uzupełniających 399 staży w sumie 9976 staży. W roku szkolnym 2011/2012 podpisane zostały umowy z pracodawcami na realizację 8468 staży. Do dnia 13 września 2012r rozliczono 7899 staży w trakcie rozliczeń pozostaje 569 staży.

Praktyki / staże Jak wynika z umów podpisanych z Liderami SzPR w roku szkolnym 2011/2012 w Subregionie Jeleniogórskim zrealizowanych powinno być: na podstawie umów podstawowych 1860 staży, na podstawie umów uzupełniających 45 staży w sumie 1905 staży. W roku szkolnym 2011/2012 podpisane zostały umowy z pracodawcami na realizację 1585 staży. Do dnia 13 września 2012r rozliczono 1435 staży w trakcie rozliczeń pozostaje 150 staży.

Realizacja staży w roku szkolnym 2011/12

Fora zawodowe W 51 forach zawodowych wzięło udział 5028 uczniów. Ilość for Liczba uczniów

Fora zawodowe W roku szkolnym 2011/12 zorganizowano fora zawodowe w których wzięło udział 1150 uczniów. powiatfora lubański1 zgorzelecki2 bolesławiecki3 lwówecki0 jeleniogórski1 M.Jelenia Góra4

Targi pracy i prezentacje zawodowe W każdym subregionie zorganizowane zostały targi pracy, w których wzięło udział 6074 uczniów biorących udział w projekcie. Jelenia Góra r Legnica r Wałbrzych r Wrocław r W Targach uczestniczyli również pracodawcy i instytucje rynku pracy, dolnośląskie uczelnie wyższe. Targi pracy cieszyły się dużym zainteresowaniem gimnazjalistów i ich nauczycieli.

Targi pracy i prezentacje zawodowe Jelenia Góra r W targach wzięło udział 1540 uczniów szkół subregionu jeleniogórskiego. Ponadto w Targach uczestniczyli przedsiębiorcy oraz przedstawiciele uczelni wyższych. szkoły ponadgimnazjalne - 15 pracodawcy i instytucje runku pracy - 5 dolnośląskie uczelnie wyższe - 14

Wyjazdowe zajęcia specjalistyczne w nowocześnie wyposażonych placówkach (wyjazdy 3-dniowe). Zorganizowano wyjazdy 132 grup dla 1518 uczniów

Wyjazdowe zajęcia specjalistyczne do nowocześnie wyposażonych placówek (wyjazdy 3-dniowe) Zorganizowano wyjazdy dla 24 grup

Wyjazdowe zajęcia specjalistyczne do nowocześnie wyposażonych placówek (w rozbiciu na branże) Wyjazdy 3-dnioweL-S-TBSTME-E lubański 211 zgorzelecki 1 23 bolesławiecki 2211 lwówecki jeleniogórski M.Jelenia Góra JG - razem

Zajęcia praktyczne w wyspecjalizowanych ośrodkach akademickich (wyjazdy 1-dniowe) Zorganizowano wyjazdy 461 grup dla 6032 uczniów

Zajęcia praktyczne w wyspecjalizowanych ośrodkach akademickich

BranżaTME-EM-EIBSEH-UR lubański zgorzelecki bolesławiecki lwówecki jeleniogórski 11 M.Jelenia Góra Zajęcia praktyczne w wyspecjalizowanych ośrodkach akademickich

Wycieczki zawodoznawcze (wyjazdy 1-dniowe) Zorganizowano 548 wycieczek zawodoznawczych dla uczniów.

Wycieczki zawodoznawcze

Kursy kwalifikacyjne Zawarto 477 umów na przeprowadzenie kursów o łącznej wartości 5,8 mln zł. Liczba uczniów, którzy ukończyli kursy 6922 (w tym kursy nadające dodatkowe kwalifikacje dla 2861 uczniów), Do końca listopada 2012 przewiduje się realizację umów dla docelowej ilości uczniów.

Kursy kwalifikacyjne Zorganizowano 130 kursów dla 1791 uczniów

2010/ /12

Porównanie wyników egzaminu maturalnego w latach 2010/2011 i 2011/2012

Porównanie wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w latach 2010/2011 i 2011/2012 (ZSZ)

Porównanie wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w latach 2010/2011 i 2011/2012 (technikum)

Mocne strony projektu: szeroka gama proponowanych form wsparcia, różnorodność zajęć edukacyjnych; możliwość objęcia projektem dużej ilości uczniów, uatrakcyjnienie kształcenia zawodowego; wyposażenie szkół w sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć w poszczególnych branżach; wyposażenie uczniów w materiały niezbędne do uczestnictwa w zajęciach; możliwość prowadzenia zajęć w małych grupach; integracja zawodowa, wzrost zainteresowań i umiejętności młodzieży poprzez udział w zajęciach praktycznych, wycieczkach zawodoznawczych, stażach ; wzrost umiejętności komunikowania się, pracy w grupie i radzenia sobie ze stresem; nabycie przez uczniów umiejętności praktycznych na stażach zawodowych; nawiązywanie kontaktów z pracodawcami na forach zawodoznawczych; rozwijanie inicjatywności poprzez udział w wycieczkach zawodoznawczych; możliwość uzyskania dodatkowych kwalifikacji przez uczniów; poprawa jakości kształcenia, która skutkuje lepszymi wynikami w nauce; poprawa efektów kształcenia – wzrost zdawalności egzaminów zewnętrznych.

Obszary wymagające poprawy / rozszerzenia : bardzo krótkie terminy realizacji niektórych przedsięwzięć, bardzo obszerna i często zmieniająca się dokumentacja związana z PROJEKTEM, przekazywanie informacji dotyczących PROJEKTU z większym czasowym wyprzedzeniem, mobilizowanie większej ilości uczniów do uczestnictwa w PROJEKCIE, objęcie doposażeniem w sprzęt specjalistyczny bazę do kształcenia we wszystkich zawodach, zorganizowanie staży na terenie Niemiec, Czech i innych krajów UE, przepływ informacji, rozszerzenie PROJEKTU o zajęcia DW, KK dot. profilaktyki wykluczenia społecznego, udział profesjonalistów w realizacji zajęć w ramach DZ i PP, wprowadzenie staży zawodowych w szkołach policealnych.

Dziękujemy za uwagę