Karolina Zadroga Justyna Oleszuk Artur Ceberek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BADANIE ANKIETOWE Wyniki ankiety dotyczącej mediów,
Advertisements

Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
BIBLIOTEKA PRZYSZŁOŚCI Marcin Wójcik
Zasady i styl nastolatków
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
LITERATURA I INTERNET.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Analiza wyników ankiety
Autor: Adrianna Dzikielewska
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
Wiedźmin Andrzej Sapkowski.
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
U NIWERSYTET M IKOŁAJA K OPERNIKA B IBLIOTEKA W YDZIAŁU P RAWA I A DMINISTRACJI ul. Gagarina 15, Toruń tel. : (56) ; ,
Czytelnictwo literatury popularnonaukowej uczniów korzystających ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Nowym Sączu Oprac. Anna.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Fotografia naszym życiem
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Dlaczego wśród literatury dla młodzieży pojawiły się wampiry?
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Harry Potter I Kamień Filozoficzny.
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Projekt edukacyjny: Lektury dwóch pokoleń – książki, które czytają nastolatki i ich rodzice Termin realizacji: I 2014 – VI 2014 Zespół projektowy: Cezary.
Czytelnictwo klas IV – VI Szkoły Podstawowej Zespołu szkół im. St
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ.
Świat młodzieżowych fascynacji
P REZENTACJA Basta Kinga 1011a. Ż YCIORYS Urodziłam się w 1993 roku w Brzesku, niezwykle pięknej i malowniczej miejscowości. W 2000 roku poszłam do pierwszej.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
AGNIESZKA CHYLIŃSKA „LABIRYNT LUKRECJI”
JEDLIŃSKI GRANT EDUKACYJNY – EDYCJA II PROJEKT „BOHATEROWIE MOICH KSIĄŻEK NA EKRANIE” Miejska Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Książka Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Pomysł na promocję książki.
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
A Ty ile książek przeczytałeś w ubiegłym roku?
Edmund Niziurski Urodził się 10 lipca 1925 roku w Kielcach. Z zawodu był prawnikiem, ale pracował głównie jako dziennikarz . Zajmował się również twórczością.
Nowości z biblioteki.
Lubię czytać!.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Lubię czytać, ponieważ…
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Recenzje uczniów klasy III D
PAN KLEKS AKADEMIA PANA KLEKSA
Zapis prezentacji:

Karolina Zadroga Justyna Oleszuk Artur Ceberek Dlaczego wśród literatury czytanej przez młodzież pojawiły się książki o wampirach? Karolina Zadroga Justyna Oleszuk Artur Ceberek

Analiza ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży Gimnazjum w Pieckach i w Internecie

Legendarny wizerunek wampira światło słoneczne je zabija - spalają się, w ich żyłach płynie krew – mogą zmieniać w wampiry ludzi pożywiając się nimi, a potem karmiąc ich własną krwią, mają charakterystyczne wampirze kły; w większości są przedstawiane jako straszne, czasem obrzydliwe potwory, lub normalni, niewyróżniający się ludzie; odstrasza je czosnek i krucyfiks; zabić je można za pomocną drewnianego kołka wbitego w serce; śpią w trumnach, zawsze za dnia; mają alergię na srebro; umierają po odcięciu głowy; giną jeśli wypiją krew umarłego. Zabrakło slajdu krótko przedstawiającego postać wampira.

Liczba osób odpowiadających, podział na płeć

Czy czytasz książki o wampirach ?

Wnioski Wśród uczniów w Gimnazjum w Pieckach większość osób nie czyta książek o wampirach. Sytuacja inaczej przedstawia się w Internecie, gdzie osoby ankietowane żywo interesują się tym tematem. Refleksje Taka duża rozbieżność dotycząca zainteresowania tematem o wampirach może wynikać z tego, że o wyborze osób ankietowanych w gimnazjum zadecydował przypadek, a w Internecie ankietowani sami decydowali się na wypełnienie ankiety.

Do jakich książek o wampirach sięgasz najczęściej?

Wnioski Na 41 czytelników z Internetu 26 osób wybrało „Sagę Zmierzch” . Wśród gimnazjalistów tę powieść wybrało 16 osób na 25 czytelników. Drugie miejsce pod względem poczytności zajmują „Pamiętniki Wampirów” – 7 uczniów gimnazjum, 12 osób z Internetu. Refleksje Najchętniej czytane są książki, które zostały najbardziej rozpowszechnione w mediach (właściwa reklama, ekranizacja powieści itp.). Należy zauważyć, że zarówno „Saga Zmierzch” jak i „Pamiętniki Wampirów” posiadają wersje filmowe.

Która postać interesuje Cię najbardziej ? (wampir-mężczyzna)

Wnioski Najbardziej interesującym męskim odpowiednikiem wampira jest główny bohater najchętniej czytanej powieści – „Saga Zmierzch”- Edward Cullen. 11 uczniów gimnazjum wybrało tę postać, a 18 osób z Internetu. Refleksje Posiada on dużo zalet. Autorka przedstawiła bohatera jako idealnego mężczyznę. Jest silny, mądry, przystojny, szarmancki wobec kobiet, nosi markowe ubrania i dzięki temu może być atrakcyjny dla czytelnika.

Która postać interesuje Cię najbardziej ? (wampir-kobieta) Schemat jest trudny do odczytania poprzez zbieżność kolorów (kilka kolumn jest w bardzo podobnym kolorze).

Wnioski Najbardziej interesującym damskim odpowiednikiem wampira jest główna bohaterka najchętniej czytanej powieści wśród młodzieży- „Saga Zmierzch”- Bella Cullen. 10 uczniów gimnazjum wybrało tę postać i 20 osób ankietowanych za pomocą Internetu. Refleksje Postać jest inna niż jej rówieśnicy. Być może to jej inność fascynuje młodzież. Bella nie interesuje się imprezami szkolnymi, czy zakupami. Bohaterka woli poznawać świat wampirów. Na końcu książki Bella staje się wyjątkowym wampirem, posiada zdolność, jakiej nie miał nikt inny.

Co Cię pociąga w tych postaciach ? Według ankietowanych w tych postaciach pociąga: tajemniczość i niezwykłość głównych bohaterów, ich odwaga, sposób bycia, nadludzkie zdolności, niecodzienne przygody, które przeżywają. Dwie osoby doceniły również tajemniczość typową dla bohaterów – wampirów. Refleksje Młodzież w tych postaciach pociągają cechy, które są nietypowe dla zwykłych śmiertelników. Tajemniczość postaci jest bardzo ceniona.

Jaki wpływ mają na Ciebie książki o wampirach ?

Wnioski Sześciu gimnazjalistów i dwudziestu ankietowanych za pomocą Internetu stwierdziło: „Osoby, czytające książki o wampirach często zapominają o otaczającej ich rzeczywistości”. Refleksje Tajemnicza i nieprawdopodobna fabuła książek o wampirach powoduje, że czytelnikowi trudno jest się oderwać od lektury. Wątek jest na tyle interesujący, że zatracamy się w świecie fantazji.

Ile książek o wampirach czytasz miesięcznie ?

Wnioski Ankieta wykazała, że młodzież czyta przeciętnie jedną książkę o wampirach miesięcznie. Taką odpowiedź zaznaczyło 12 uczniów gimnazjum i 14 czytelników z Internetu. Refleksje Takie wyniki nie informują o tym, że młodzież rzadko czyta literaturę o wampirach. Ukazują inny problem – brak mody na czytanie. Młodzi ludzie wolą obejrzeć film, niż przeczytać książkę.

Co myślisz o osobach czytających książki o wampirach ?

Wnioski Większość ankietowanych docenia jakąkolwiek pasję, nie tylko zamiłowanie do literatury poświęconej wampirom. Takiej odpowiedzi udzieliło 37 uczniów gimnazjum i 49 osób z Internetu. Refleksje Ankietowani do tego pytania podeszli bardzo ogólnie, odbiegając trochę od tematyki wampirów. Ogólnie docenili posiadanie pasji. Według nich każdy człowiek powinien mieć jakieś zainteresowania, obojętnie czy jest to czytanie książek , czy też uprawianie sportu, ponieważ wpływa to dodatnio na sposób bycia, poszerzanie horyzontów myślowych.

Jak myślisz, czy można być „uzależnionym” od tego typu literatury?

Wnioski Pod pojęciem „uzależniony” należy rozumieć całkowicie oddany pasji czytania książek o świecie wampirów. Większość ankietowanych nie jest pewnym, czy można być uzależnionym od tego typu literatury- 57 osób w pytaniu zaznaczyło „ może”. Refleksje Myślę ,że odpowiedz „może” wynika z tego , że tematyka wampirów w literaturze młodzieżowej w sposób znaczący pojawiła się nie tak dawno i wiele osób sceptycznie podchodzi do wampira jako bohatera literackiego.

Recenzja powieści „Saga Zmierzch” „ Ludzie uwielbiają dreszczyk emocji, którą gwarantują opowieści o mitycznych zdarzeniach i istotach napisana przez Stephenie Meyler pod tytułem „Saga Zmierzch”. Książka została napisana w ciekawy sposób. Każde zdarzenie można sobie wyobrazić tak jakby się było w środku akcji. Narracja budująca napięcie i obserwacja rodzącej się miłości wciąga czytelników w bardzo długą wędrówkę po życiu Belli. „ - słowa przypadkowej osoby z Internetu

Recenzja książki „Świat Nocy” „Moim zdaniem „Świat nocy” jest o wiele ciekawszą książką niż „Pamiętniki wampirów” tejże autorki. To prawda, narracyjnie i językowo książka nie jest odkryciem, jest ledwie przeciętna. Ale fabularnie jest dużo lepiej. Smith w „Świecie nocy” objawia o wiele większą wyobraźnię, a wizja przedstawionego świata nocy jest bardziej spójna i wiarygodna. Dzięki temu książka jest bardzo klimatyczna, ekspresyjna i działająca na wyobraźnię. Przedstawiony w niej świat nocy jest straszny, ale jednocześnie pełen mrocznego uroku i piękna zakrytego przed ludzkim spojrzeniem tylko skrzydłem ważki, tylko cieniem liści... „- recenzja przypadkowej osoby z Internetu.