i trudności z nimi związane...

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
Advertisements

Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
PROCENTY I PROMILE.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
PROCENTY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Opracowała: Justyna Piegat
Projekt : Procent w życiu codziennym
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
Praca metodą projektu edukacyjnego
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Microsoft Office Excel
Historia i zastosowanie.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Marek Białoń Witold Naglik
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Proste obliczenia w arkuszu
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Tematyka prac magisterskich
Jak zamknąć świat w procentach ?
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
STRATEGIA NAUCZANIA WYPRZEDZAJĄCEGO GENEZA STRATEGII Londyn BETT SHOW 2008 Lekcja historii – Marszałek Douglas Haig – Dowódca Brytyjskiego Korpusu.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Raport z diagnozy edukacyjnej (na wejście)
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Procenty %.
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Praca metodą projektu edukacyjnego
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Technologia informacyjna
Scenariusz lekcji matematyki klasa II gimnazjum
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Co chcieliśmy osiągnąć?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

i trudności z nimi związane... %%% Procenty i trudności z nimi związane...

Geneza ... Międzynarodowy projekt rozwoju zawodowego nauczycieli w metodologii nauczyciela - badacza im. A. Z. Krygowskiej /Projekt ten ma na celu zarówno rozwinięcie jak i ocenę skuteczności pewnego podejścia do rozwoju zawodowego nauczyciela – badacza. Jego zamierzeniem jest stworzenie systemu, który uwzględniając standardy i treści programów nauczania w poszczególnych krajach, lepiej uwzględniałby potrzeby intelektualne uczniów, promował ich niezależność, twórczość myślenia... / Procenty indywidualnym problem badawczym

Etapy procesu naprawczego Zauważenie problemu Przeprowadzenie diagnozy–test diagnostyczny Wyodrębnienie (nazwanie) trudności Zaplanowanie zabiegów dydaktycznych mających na celu pokonanie zauważonych trudności Realizacja zabiegów w klasie Diagnoza końcowa (oceniająca postęp uczniów )

Zabiegi dydaktyczne Są celowo przemyślane i przedyskutowane w grupie na spotkaniach TR. Nie mogą burzyć procesu dydaktycznego, rytmiczności realizacji programu nauczania Zabiegi te mają być wtopione w aktualnie realizowany dział

P r o c e n t y D i a g n o z a w s t ę p n a

Procenty - diagnoza wstępna Dwuetapowa: I etap: uczniowie rozwiązują zadanie pierwsze ( arkusz I ) II etap: otrzymują arkusz II, przepisują podaną w arkuszu I odpowiedź do zadania pierwszego, przystępują do rozwiązywania kolejnych zadań

Jakich informacji miało dostarczyć zad 1 Zadanie1. Czy uczniowie mają świadomość względności obliczeń procentowych ( czyli 10 % i 10 % to nie to samo) Czy zauważają że procent jest ściśle związany z daną wielkością i nie występuje samodzielnie

Dlaczego dwa arkusze ? W arkuszu II zadanie 2 sugeruje poprawną odpowiedź do zadania pierwszego. Otrzymanie wiarygodnego wyniku ( poznanie pierwszej reakcji uczniów)

Jakich informacji miały dostarczyć zad 2 i 3 Czy uczniowie mają (i w jakim zakresie) trudności z obliczeniami procentowymi typu: Obliczanie procentu danej liczby (zad 2A, 2B) Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba (zad 2C, 3B) Obliczanie liczby według danego jej procentu (zad 3A)

Wyniki 18 uczniów

Wnioski Nie widzą związku procentu z liczbą Radzą sobie z obliczeniem procentu danej liczby Blisko połowa badanych radzi sobie z obliczeniem liczby według danego jej procentu Zupełnie nie radzą sobie z trzecim typem obliczeń procentowych: obliczaniem jakim procentem jednej liczby jest druga liczba

Działania naprawcze (1) Cel główny: UŚWIADOMIĆ ZWIĄZEK PROCENTU Z DANĄ WIELKOŚCIĄ

Działania naprawcze (2) Krótkie zabiegi typu: Jaki procent uczniów jest dziś nieobecny? Zadania wywołujące konflikt : Cenę pewnego swetra obniżono dwukrotnie o 50%. Ile wynosi cena swetra po obniżkach jeśli pierwotnie sweter kosztował 200 zł?

Działania naprawcze (3) Specjalnie dobierane zadania wykorzystujące obliczenia procentowe z brył obrotowych Dwie lekcje poświecone obliczeniom procentowym w ramach powtórek z działań w zbiorze liczb rzeczywistych Zadania z obliczeniami procentowymi w dziale wyrażenia algebraiczne Zestawy zadań utrwalających

Diagnoza postępów Test diagnozujący Wyniki zadowalające

Dziękuję i zapraszam do dyskusji... Prezentację przygotowała: mgr Agnieszka Drąg