Outsourcing usług informatycznych dla firm

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU


Copyright © 2006 Quest Software Wybrane Narzędzia z Oferty Quest Software Dedykowane dla Baz Danych MACIEJ POGORZELSKI.
- zestawy dozujące - nowe sterowniki - nowe aplikacje - instalacje roztwarzania i dozowania polimeru Opracował: Paweł Miler Tel ,
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Michał Żwinis s3472.
Hotel Courtyard – Warszawa
Wykonali: Damian Korczowski Jakub Patykowski
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
© SA2 Worldsync 14/01/14 1 Spotkanie Grupy ECR IT/GDSN 25/11/2009.
Strategiczne potrzeby ZUS
Prezentacja firmy Pretor sp. z o.o.
Innowacje organizacyjne w usługach
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
GRC.
Park Naukowo Technologiczny w Świerku Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Przeznaczenie produktu Opis funkcjonalności
Business Integration Knowledge System
Mirosław Włas, Prezes Zarządu
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Sp. z o.o. w Toruniu Jesteśmy firmą od 20 lat działająca na rynku IT Posiadamy System Zarządzania Jakością zgodny z wymogami normy PN-EN ISO 9001:2009.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Planowanie przepływów materiałów
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Program do inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi
ResiPlus® idealne oprogramowanie dla sektora opieki.
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Bazy i Systemy Bankowe Sp. z o.o. ul. Kasprzaka 3, 85 – 321 Bydgoszcz
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Zintegrowane systemy informatyczne
ARCHITEKTURA SOA JAKO KLUCZ DO CYFROWEJ TRANSFORMACJI Agata Kubacka, Poczta Polska Tomasz Gajewski, Poczta Polska Jerzy Niemojewski, Savangard © 2016 Software.
NOWOCZESNE TRENDY WZARZĄDZANIU ADMINISTRACJĄ KADROWO-PŁACOWĄ Elanor Polska Sp. z o.o. Millennium Plaza ul. Sowińskiego Katowice tel.:+48 [32]
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Marcin Parczewski © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Grzegorz Chodak Wykład
Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki?
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
FACULTY OF ENGINEERING MANAGEMENT
Zapis prezentacji:

Outsourcing usług informatycznych dla firm 2013 Outsourcing administratorów i monitoring 24h systemów informatycznych Sebastian Niklewicz – ESKOM Warszawa, Konferencja 10-lecie firmy ESKOM | Warszawa 2013-04-17 ESKOM IT Sp. z o.o., ul. Zimna 2 lok 24, 00-138 Warszawa, ul. Puławska 45B, 05-500 Piaseczno, tel.: +48 22 100 55 80, fax: +48 22 100 55 81

Administracja systemami Monitoring 24h O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013

Administracja systemami Monitoring 24h O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013

IT & eBusiness Solutions Jesteśmy z Wami już 10 lat ESKOM IT & eBusiness Solutions 2003 2008 2012 ©Copyright ESKOM 2013

10 lat ESKOM 2013 ©Copyright ESKOM 2013

Oferta ©Copyright ESKOM 2013

Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług O ESKOM Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013

Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług O ESKOM Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013

Outsourcing „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my” Henry Ford 1923 Źródło: Wikipedia ©Copyright ESKOM 2013

Mapa usług IT Governance Aplikacje Zarządzanie i bezpieczeństwo Monitoring 24H Infrastruktura Bazy danych System uwierzytelniania Poczta Serwery plików Systemy operacyjne Wirtualizacja PC Serwery LAN/WAN/SAN Storage Backup Peryferia Warstwa fizyczna Główny obszar specjalizacji Dodatkowy obszar specjalizacji Obszar wspierany ©Copyright ESKOM 2013

Wspieramy firmy deweloperskie w procesie zarządzania zmianą Zarządzanie zmianą Wspieramy firmy deweloperskie w procesie zarządzania zmianą Często z powodów proceduralnych i regulacyjnych Twórcy Aplikacji nie mają lub nie powinni mieć dostępu do wszystkich środowisk aplikacyjnych, głównie produkcyjnych. W porozumieniu z Twórcami Aplikacji realizujemy procesy wprowadzania zmian w celu oddzielenia odpowiedzialności pomiędzy Deweloperem a Administratorem Mapa usług środowisko testowe środowisko akceptacyjne środowisko produkcyjne ©Copyright ESKOM 2013

Uzupełnienie oferty na aplikacje Wspieramy dostawców aplikacji Współpracujemy z firmami informatycznymi specjalizującymi się w dostarczaniu aplikacji. Uzupełniamy ofertę aplikacyjną o: dostawy i wdrożenia infrastruktury, przeprowadzenie etapów Proof-of-Concept, testy wydajnościowe, monitorowanie poprawności działania całych systemów, w tym aplikacji 24h, HelpDesk/ServiceDesk w zakresie pierwszej linii obsługi zgłoszeń problemów związanych z aplikacjami. Mapa usług ©Copyright ESKOM 2013

Opieka informatyczna ©Copyright ESKOM 2012

Asysta Działów IT ©Copyright ESKOM 2013

Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług O ESKOM Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013

Katalog usług Katalog usług ©Copyright ESKOM 2013

Katalog usług ©Copyright ESKOM 2013

Katalog usług ©Copyright ESKOM 2013

Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług O ESKOM Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013

Nasze doświadczenia Świadczymy usługi outsourcingu związane z utrzymywaniem i rozwojem infrastruktury informatycznej Obecnie skupiamy się na administracji systemami, jednak realizowaliśmy wiele projektów wokół-aplikacyjnych i doskonale rozumiemy pojawiające się problemy z tym związane oraz często tematykę biznesową – czujemy się dobrym partnerem do współpracy z wewnętrznymi działami IT oraz dostawcami aplikacji Osoby zatrudnione w ESKOM pracowały wcześniej na różnych stanowiskach związanych z ICT i bezpieczeństwem – doskonale rozumiemy problemy z punktu widzenia Klienta ©Copyright ESKOM 2013

Nasze wartości dodane Wdrażamy system monitorujący pracę całej infrastruktury IT umożliwiający podejmowanie proaktywnych działań naprawczych Prowadzimy usługę monitoringu 24h Przeprowadzamy audyty informatyczne wraz z dopasowaniem infrastruktury IT do procesów biznesowych Często w ramach Proof-of-Concept testujemy środowiska klienta na wypożyczonym sprzęcie w celu sprawdzenia i potwierdzenia wydajności zaproponowanej infrastruktury W ramach wdrożeń nowoczesnych systemów backupu dyskowego realizujemy replikację danych oraz zadania DR na infrastrukturze ESKOM Realizujemy zadania Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI) wraz z rejestracją zbiorów danych w GIODO Wszyscy nasi inżynierowie porozumiewają się w języku angielskim – współpracujemy zarówno z anglojęzycznymi użytkownikami, jak i korporacyjnymi działami IT Realizujemy nasze usługi na bazie umowy SLA… ©Copyright ESKOM 2013

Service Level Agreement SLA pozwala osiągnąć wymagany, mierzalny poziom świadczonych usług na rzecz klienta. Klient nie tylko oczekuje by usługi były wykonywane, ale by były realizowane z odpowiednią jakością. Nasza firma poprzez SLA dąży do uzyskania: jednoznaczności w rozumieniu wspólnie z klientem zakresu poziomu i definicji świadczonych usług mierzalnych wskaźników SLA najlepszego dopasowania poziomu SLA do potrzeb klienta ©Copyright ESKOM 2013

Standardy inżynierskie Sposób działania ESKOM pozwala na podnoszenie efektywności działających procesów i obniżanie kosztów ich wykonywania. Stosowane metodyki oraz dobre praktyki (Best Practices) pozwalają na uzyskanie przez naszych Klientów kontroli nad harmonogramami i kosztami w obszarze IT. Do przykładowych metodyk i standardów, którymi posługujemy się realizując różne zadania należą: PRINCE2 PMBoK ITIL Grupa norm ISO/IEC 27000 ©Copyright ESKOM 2013

Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013

Nasze podejście do monitoringu system wczesnego ostrzegania o zbliżających się zagrożeniach szybkie powiadamianie o wystąpieniach awarii Monitoring reaktywny planowanie rozbudowy i konserwacja systemów IT aby minimalizować wystąpienie awarii w przyszłości gromadzenie danych i wyznaczanie trendów Monitoring proaktywny gromadzenie i przetwarzanie logów w celu wykrywania nietypowych zachowań użytkowników oraz systemów IT Monitoring analityczny

Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013

Monitoring usług IT Aby realizować procesy biznesowe takie jak pozyskiwanie klienta, sprzedaż produktów i usług, obsługa klienta, itd.. potrzebujemy niezbędnych narzędzi w postaci systemów i aplikacji informatycznych różnego typu … …zatem chcielibyśmy wiedzieć, że te narzędzia działają prawidłowo. Potrzebuję do tego definicji co dla mnie oznacza „działają prawidłowo”, najlepiej by opierała się na mierzalnych parametrach jak choćby „czas odpowiedzi aplikacji”. Dlaczego??? Żeby wiedzieć ile czasu pracownik marnuje bezproduktywnie oczekując aż aplikacja pokaże na ekranie dane, o które zapytał naciskając odpowiedni przycisk.

Monitoring usług IT SLA (ang. Service Level Agreement) Umowa między Biznesem a działem IT na utrzymanie systemów i aplikacji IT wspólnie przyjęte kryteria weryfikacji działania świadczonych usług (wskaźniki lub KPI) mierzalność wskaźników SLA – potrzebujemy narzędzia najlepsze dopasowanie parametrów SLA do potrzeb Biznesu na poziomie akceptowalnych kosztowo

Monitoring usług IT niezadowolenie ZARZĄDU Każda awaria aplikacji = przestój w pracy usługa nie jest świadczona dla klienta klient nalicza kary umowne zwiększone koszty: koszty pracowników IT, którzy naprawiają awarię koszty pracowników biznesu, którzy nie mogą pracować utrata potencjalnych korzyści utrata wiarygodności firmy niezadowolenie użytkowników, pogorszenie warunków pracy niezadowolenie ZARZĄDU

Monitoring usług IT Wykrycie i usunięcie awarii bez Systemu Monitoringu Moment wystąpienia awarii Użytkownicy zgłaszają, że im coś nie działa IT potwierdza wystąpienie awarii Przywrócenie systemu do działania Czas Reakcja Naprawa Biznes pracuje Wykrycie i usunięcie awarii z działającym Systemem Monitoringu Alarm z systemu monitoring o awarii komponentu IT potwierdza wystąpienie awarii Przywrócenie systemu do działania Czas Reakcja Naprawa Biznes pracuje

Systemu Monitoringu IT Monitoring usług IT Dlatego w dobrze pojętym „interesie BIZNESU” jest posiadanie sprawnie działającego Systemu Monitoringu IT

Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013

Monitoring biznesowy Definicja monitoringu Monitorowanie (ang. monitoring) to zorganizowany sposób obserwacji, zwykle ciągły i długoterminowy. Pozyskiwanie danych z punktów pomiarowych, gromadzenie ich oraz prezentacja graficzna… …to zadanie każdego Systemu Monitoringu

Dlaczego zatem pozostawić Systemy Monitoringu Monitoring biznesowy Dlaczego zatem pozostawić Systemy Monitoringu tylko do użytku IT?

Monitoring usług IT Przykładowe wartości biznesowe, które mogą być monitorowane i prezentowane

Monitoring usług IT Przykładowe wartości biznesowe, które mogą być monitorowane i prezentowane

…to nasza „polisa na prawidłowe działanie biznesu” Monitoring biznesowy Do wczoraj był to System Monitoringu IT Działu IT …od dziś jest to nasz System Monitoringu IT …to nasza „polisa na prawidłowe działanie biznesu”

Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013

Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013

Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013

©Copyright ESKOM 2013