INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Generator przyszłości
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Wyrównywanie szans edukacyjnych
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Gimnazjum Integracyjne nr 75
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
„Szkolne Centrum Nauki”
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
MŁODZI BADACZE Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu
W GIMNAZJUM W PRUSICACH
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Projekt Przedmiot Program nauczania. Innowacyjny, interdyscyplinarny program nauczania.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Uniwersytet Rzeszowski
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
„Otwarta droga ku przyszłości
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Publiczne Gimnazjum nr 18 w Łodzi im. prof. Jana Karskiego ul. Mostowskiego 23/ Łódź tel/fax www:
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej –Curie W Strzelinie
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka i Matematyka

Cel ogólny projektu: Zwiększenie zainteresowania uczniów szkół gimnazjalnych kontynuacją nauki na kierunkach techniczno-przyrodniczych poprzez stworzenie programu interdyscyplinarnego nauczania blokowego ukierunkowanego na rozwój umiejętności praktycznych i twórczego myślenia.

Program INTERBLOK

Program INTERBLOK w szkole Dodatkowe 2 godz. zajęć praktycznych dla ucznia w każdym tygodniu z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (25 bloków w tym roku ). Kontakt ucznia z nauczycielami różnych przedmiotów (być może w przyszłości z ekspertami zewnętrznymi) Nauczyciele realizują część zajęć z puli 19 i 20 godz. dydaktycznej Współpraca nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

W drugim roku uczniowie otrzymują do rozwiązania problemy badawcze (uczniowie sami dobierają pomoce, procedurę badawczą itp., poszukują odpowiedzi na pytania badawcze) Przykład: „Balony”: Problem badawczy: napełnij 3 balony gazem, stosując za każdym razem inną metodę napełniania. Nie dmuchaj balonów i nie korzystaj z żadnego gotowego urządzenia Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Uczeń w programie INTERBLOK Eksperymentuje i tworzy Opracowuje wyniki swoich badań Stosuje w praktyce nowoczesne technologie Uczy się ekonomii poprzez kalkulowanie kosztów własnych badań Zamieszcza wyniki swoich badań na platformie www, wymienia się doświadczeniami z innymi uczniami

INTERBLOK w szkole Rok 1 – 25 bloków po 2 godz. każdy 4 do 6 nauczycieli prowadzących Nauka eksperymentowania (25) Rozwiązywanie problemów badawczych (25) Budowanie prototypów urządzeń (10)

Opinie nauczycieli Program zwiększa zainteresowanie przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi Uczniowie uczą się współpracować oraz poznają metodę projektów Program korzystnie wpływa na wyniki egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej