POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych im. Zofii Książek – Bregułowej ul.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żardenikach
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Indywidualne nauczanie
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Zespół Szkół Specjalnych nr 7 im. Kazimierza Kirejczyka w Łodzi
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH RUCHOWO W BUSKU –ZDROJU Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Żarskiej Wsi
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY NR 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego  Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju  Przedszkole  Roczne Przygotowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 1 im. Janusza Korczaka Łódź ul. Siedlecka 7/21 telefon: ,
Winda do Pracy Ponownie witamy Państwa w nowym roku szkolnym, w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo, który.
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 1 im. Janusza Korczaka Łódź ul. Siedlecka 7/21 telefon: ,
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Publiczny Specjalny Katolicki Ośrodek Edukacyjno – Wychowawczy w Kruzach

POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO W KRUZACH Decyzją Starosty Olsztyńskiego z dnia 20 lipca 2000 roku utworzono Publiczny Specjalny Katolicki Ośrodek Edukacyjno – Wychowawczy, powstał on na bazie funkcjonującego od 1976 roku Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego. Determinacja pracowników, rodziców i pomoc wielu osób, którym los niepełnosprawnych dzieci nie jest obojętny, pozwoliła utworzyć nową placówkę pod patronatem Akcji Katolickiej Archidiecezji Warmińskiej w Olsztynie.

Kruzy to niewielka wieś położona w województwie warmińsko-mazurskim w gminie Kolno. Jest to typowo rolnicza gmina, nie ma w niej żadnych zakładów przemysłowych, funkcjonujące instytucje i zakłady pracują na rzecz rolnictwa oraz zaopatrzenia ludności. We wsi Kruzy podobnie jak na całym terenie gminy większość ludności zatrudniona jest w rolnictwie. Znajdują się tu wyłącznie indywidualne gospodarstwa rolne, liczba ich wynosi 40. Wszystkich mieszkańców w Kruzach jest ok. 250 osób.

Publiczny Specjalny Katolicki Ośrodek Edukacyjno – Wychowawczy jest placówką publiczną dla dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim oraz dla uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami w wieku od 6 do 23 lat, które z racji swojej niepełnosprawności nie mogą uczęszczać do szkoły w miejscu zamieszkania. Nauka w oddziałach wchodzących w skład Ośrodka jest bezpłatna.

W skład Ośrodka wchodzą: - sześcioletnia Szkoła Podstawowa Specjalna dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim oraz dla uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, - trzyletnie Gimnazjum Specjalne dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim oraz dla uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, - trzyletnia Szkoła Przysposabiająca do Pracy dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, - Internat dla Dzieci i Młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim oraz dla dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.

Celem Ośrodka jest edukacja, wychowanie, terapia i rehabilitacja dzieci i młodzieży na miarę indywidualnych możliwości, przygotowanie do życia tak, aby były zaradne, umiały sterować własnym zachowaniem, mogły uczestniczyć w życiu społecznym oraz przygotowanie do podjęcia samodzielnej lub wspomaganej pracy na określonym stanowisku na wolnym lub chronionym rynku pracy

Zajęcia dydaktyczne odbywają się w trzech nowocześnie wyposażonych klasach (dzięki programowi PFRON "Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych"), które popołudniami pełnią funkcję świetlic.

W ramach zajęć specjalistycznych i rehabilitacyjnych do dyspozycji uczniów i nauczycieli oraz innych specjalistów pracujących z dziećmi są również: - sala do hydromasażu, - gabinet logopedyczny, - pracownia komputerowa, - sala terapii wielozmysłowej, - sala sportowa. Od stycznia 2012 r. prowadzone są specjalistyczne zajęcia dodatkowe z terapii wielozmysłowej, której celem jest wielozmysłowe poznanie, zwiększenie zdolności rozpoznawania i różnicowania bodźców, jak również zajęcia z komunikacji alternatywnej umożliwiające uczniom niemówiącym komunikowanie się. Środki na wyposażenie sal pozyskano ze środków unijnych w ramach projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w PSKOEW”.

Internat PSKOE-W w Kruzach wyposażony jest w cztery nowocześnie urządzone i wyremontowane sypialnie (dwie chłopców i dwie dziewcząt), dzięki nowym i kolorowym meblom, nielicznym grupom, w którym panuje miła i życzliwa atmosfera wychowankowie czują się u nas, jak w domu. Środki pozyskano z programu PFRON „Edukacja – program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych”.

Stymulujemy i dynamizujemy wszechstronny rozwój ucznia z niepełnosprawnością intelektualną poprzez organizowanie wychowankom wycieczek, imprez szkolnych, wyjazdów na basen, turnusów rehabilitacyjnych oraz zajęć w ramach istniejących w PSKOEW kół zainteresowań: - koło ekologiczne, - koło hafciarskie, - koło plastyczne, - koło informatyczne, - koło sportowe/olimpiad specjalnych, - drużyna harcerska.

W roku szkolnym 2011/2012 w Ośrodku przebywa 25 uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, wszyscy nauczyciele, wychowawcy i inni specjaliści pracujący z dziećmi posiadają pełne kwalifikacje do wykonywania zawodu.

Perspektywy rozwoju Ośrodka na następne lata: - zagospodarowanie terenu wokół budynku placówki, - rozbudowa budynku Ośrodka, - zmiana starego, zniszczonego ogrodzenia na nowe.

Dziękuję za uwagę.