Jak symulować ??. Cele zajęć: Ukazanie roli symulacji na kursie pierwszej pomocy Poznanie zasad przygotowywania symulacji Określenie oczekiwań wobec kursanta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

w ramach prac doktorskich i magisterskich
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Pakiet edukacyjny do lekcji Gdzie i kiedy toczy się akcja „Zemsty”?
Ekonomia eksperymentalna
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Internetowy System Edukacyjny wspomagający naukę programowania w języku Borlad C++ Builder 3.0 Autor : Michał Gwiazda Promotor : prof. zw. dr hab inż.
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
BADANIE WIEDZY Z ZAKRESU PODSTAWOWYCH ZAGADNIEŃ RESUSCYTACJI U RATOWNIKÓW PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ, STUDENTÓW MEDYCYNY I LEKARZY STAŻYSTÓW Magdalena.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
WSTRZĄS POURAZOWY.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Czy autorytety są nam potrzebne?
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Złamania kończyn- I pomoc
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Rozumienie czytanego tekstu
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
DRAMA A TEATR PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE
1 Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikro- ekonomii, :)…
Ocenianie Kształtujące
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Witaminy ZNACZENIE WITAMIN DLA CZŁOWIEKA
Co chcieliśmy osiągnąć?
opracowała Joanna Bojarska
PIERWSZA POMOC.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Zmiany w kursie.. Dodawanie zasobu czy składowej.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Procedury udzielania pierwszej pomocy
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Dzień Bezpiecznego Internetu !
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Ocenianie Kształtujące
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
BEZPIECZNA+ PODSUMOWANIE REALIZACJI PROGRAMU
PIERWSZA POMOC.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Jak symulować ??

Cele zajęć: Ukazanie roli symulacji na kursie pierwszej pomocy Poznanie zasad przygotowywania symulacji Określenie oczekiwań wobec kursanta Pokazanie wagi podsumowania symulacji oraz informacji zwrotnej

Symulacja Krótka gra ratownicza z udziałem jednego lub dwóch pozorantów. Pozwala kursantowi przyswoić i praktycznie przećwiczyć wybrane zagadnienia kursu pierwszej pomocy.

Zasady przygotowania symulacji Realizm –Sytuacji ( miejsce jest potencjalnie znane kursantowi) –Obrażenia (częstotliwość wystąpienia) Pozoracje ran i obrażeń Rekwizyty Gra aktorska pozoranta Ustalenie oczekiwań wobec kursanta

Realizm Organizując symulację starajmy się by scenariusz był potencjalnie możliwy do realizacji. Supertajne laboratorium chemiczne - zatrucie iperytem, Ameryka Północna jest rok wychłostany niewolnik, Amstrong i Gagarin – zderzenie statków kosmicznych Obrażenia muszą być adekwatne do sytuacji Omdlenie- w badaniu uraz miednicy i krwotok z brzucha Poszkodowany z wieszakiem w odbytnicy

Pozoracje ran i obrażeń Im lepiej upozorujemy rany i inne obrażenia tym łatwiej kursantowi będzie działać (właściwie rozpoznać uraz) Im lepiej upozorujemy rany i inne obrażenia tym mniejsze będzie ryzyko błędu w rzeczywistości

Rekwizyty Pomagają zbudować sytuację Wymuszają pewnego rodzaju działania Przygnieciony ciężkim przedmiotem, rozbity rower, wrak samochodu, kask, świece dymne, petardy, flary.

Rekwizyty

Gra Aktorska Urealnia Wpływa na emocje WYMAGA DOBREGO PRZYGOTOWANIA PRZEZ POZORANTA !!!

Ustalenie oczekiwań PO CO ??

Ustalenie oczekiwań Ułatwia ocenę Nie dopuszcza do niejasności Zapobiega konfliktom Przyspiesza działania Pomaga przygotować informację zwrotną

Informacja zwrotna Przekazujemy własną ocenę poczynań kursanta Informacja zwrotna musi być: Zrozumiała dla kursanta Krótka i zwięzła Konstruktywna Pozytywna ( metoda kanapki)

PYTANIA ??

Podsumowanie Symulacje w toku kursu PP HSR pomagają kursantom przyswoić wiedzę i umiejętności Muszą być przygotowane zgodnie z zasadami dydaktycznymi i etycznymi Dobre podsumowanie pomaga wyciągnąć dobre wnioski

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Autor: Michał Dusza