PROLOG.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
15 czerwca 2012 r. Gimnazjum nr 132 z Oddziałami Integracyjnymi
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy (w oparciu o koncepcję inteligencji wielorakich Howarda Gardnera) Ponadregionalny Projekt Edukacyjny.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Fotografia naszym życiem
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
Karoliny Kazimierczak
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
,,Godne życie to moje prawo”
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Wywiad Pytały: Katarzyna Załupska, Julia Kowalska i Weronika Błażejewska. Wywiadu udzieliła: Mirosława Salamon.
Sejm Dzieci i Młodzieży
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Praca z uczniem zdolnym – czyli Młodzieżowy Klub Techniki w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Autor: Jarosław Pieczkowski.
“Szkoła w procentach”.
Wymiana 2014.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
 Musieliśmy odpowiedzieć na pytania związane z niesieniem pomocy w określonej sytuacji. Potem należało napisać, czym chcemy się zajmować w wolontariacie.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
C E L E Kielce r. XXIII Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP : SDSiZ RP K I.
Dynamika zmian istniejących na rynku pracy zawodów jest ściśle związana z tendencjami społeczno-gospodarczymi Europy i świata. Co kilka miesięcy pojawiają.
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Wykonała: Zuzanna Żabińska
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Londyn 2015/2016.
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Moja Pasja Pasja, w odpowiednich rękach, jest narzędziem potrzebnym do konstrukcji ideału.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Przykłady dobrych praktyk
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
Zawody przyszłości Czyli takie, które w przyszłości dadzą szanse zatrudnienia.
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

PROLOG

Witamy w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich

15 kwietnia 2013 r. w szkole odbyło się spotkanie z młodym profesjonalistą w ramach projektu „Link do przyszłości” CEL PROJEKTU: Wspieranie młodych osób z terenów wiejskich i małych miast w planowaniu przyszłości zawodowej z uwzględnieniem nowych technologii

Naszym Gościem był Michał „rysiek” Woźniak

MŁODY PROFESJONALISTA MICHAŁ „RYSIEK” WOŹNIAK

Część I: Przygotowania

Zobaczmy, co tu się działo…

Ostatnie przygotowania naszej prowadzącej - Kamili

Wolontariuszki na stanowiskach

Koszyki i nagrody do quizu (czekoladowe jajeczka) czekają Ankiety i materiały dla uczestników przygotowane Koszyki i nagrody do quizu (czekoladowe jajeczka) czekają

Część II: Spotkanie

Startujemy…

Ćwiczenie na rozgrzewkę Zawody przyszłości

psychiatra spedytor analityk finansowy programista weterynarz kurier kosmetyczka pielęgniarka logopeda farmaceuta ratownik medyczny agent ubezpieczeniowy archiwista internetowy administrator sieci internetowej doradca kredytowy projektant systemów komputerowych projektant aplikacji sieciowych i multimediów chemik rezydent recepcjonista kucharz webmaster elektromechanik stylista księgowy opiekunka dziecięca

Karteczki z nazwami zawodów

Mogłabym zostać dobrą… Mógłbym być dobrym…

Wolontariuszki pilnowały czasu podczas wystąpienia Gościa Występ Ryśka… Wolontariuszki pilnowały czasu podczas wystąpienia Gościa

Opowiem Wam, jak zostałem…

Zaczarowane… Zasłuchane…

Dyskusja…

Quiz wiedzy o aktualnej sytuacji i trendach na rynku pracy

Za prawidłową odpowiedź grupa otrzymywała czekoladowe jajeczka

Ćwiczenie podsumowujące „Zainspirowało mnie..”

Uczestnicy napisali m. in.: Najbardziej interesujące były wzmianki o wolnym oprogramowaniu. Najbardziej podobały mi się historie opowiadane przez Ryśka i pasja, z jaką opowiadał oraz wiara we własne możliwości. Przekazanie informacji w megaciekawy sposób, charyzma Ryśka i włosy  Najciekawszy podczas spotkania był quiz z wiedzy o rynku pracy, w którym mogliśmy się sprawdzić. Najbardziej zainspirowało mnie opowiadanie o ideałach, jakie wyznaje profesjonalista. Interesujący był sposób prowadzenia rozmowy. Nie było jak na zwykłych lekcjach, sam temat i sposób opowiadania popycha w kierunku informatyki.

Część III Refleksje…

Bartek od razu zaczął korzystać z nowych technologii informacyjnych 

Damy sobie radę 

I jaką teraz szkołę wybrać??? Trzecioklasista Jędrzej słuchał podpowiedzi bociana 

Dorota, Roksana, Bartek i Daria z ufnością patrzyli w przyszłość…

Daniel już wie, czym będzie się zajmował w przyszłości…

MŁODZI – INTERNET – KARIERA Link do przyszłości MŁODZI – INTERNET – KARIERA Pamiątkowe zdjęcie

To już koniec tej niezwykle inspirującej wizyty…

Spotkanie przebiegało w miłej, wiosennej atmosferze…

Co najbardziej zapamiętali uczestnicy spotkania… EPILOG Co najbardziej zapamiętali uczestnicy spotkania…

Natalia: Zapamiętałam rozmowę z Ryśkiem. Potrafił z zainteresowaniem odpowiadać na pytania i wyjaśniać niezrozumiałe rzeczy. Do tego mówił barwnie i z poczuciem humoru.

Jędrzej: Rysiek, opowiadał o swojej pracy z taką pasją i dowcipem, że praca informatyka wydała mi się najbardziej interesującą pracą świata. Zmienił również mój pogląd na temat hakerów – odjął złą klątwę ciążącą nad tym terminem i dodał do niego nowe, lepsze znaczenie. Dawid: Przed spotkaniem z Ryśkiem sceptycznie podchodziłem do systemu Linux, jednak po jego wywodzie zacząłem się tym interesować. Zainspirowały mnie także jego słowa o otwartym oprogramowaniu.

Dorota: Podziwiam Ryśka za pasję, pracę i wiele pomysłów na życie. Bartek: Dotarło do mnie, że wiedza na temat technologii informacyjnej to klucz do przyszłości, do mojej kariery. Roksana: Dzięki Ryśkowi lepiej zrozumiałam , czym zajmuje się m.in. archiwista internetowy. Rysiek w prosty sposób tłumaczył zawiłości wielu zawodów. Mateusz: Spotkanie z Ryśkiem otworzyło mi oczy na ideę wolnego oprogramowania.

Spotkanie z młodym profesjonalistą uważam za udane Spotkanie z młodym profesjonalistą uważam za udane. Mam nadzieję, że uczestnicy zapamiętają je na długo, a wiedzę zdobytą podczas rozwiązywania quizu wykorzystają do bardziej świadomego wyboru szkoły ponadgimnazjalnej. Spotkania z młodymi profesjolanlistami będą organizowane w przyszłym roku. Myślę, że nasza szkoła również weźmie w nich udział, więc do zobaczenia za rok 

„Młodość i wiosna są prawdziwą porą do pracy, czego w nich nie zasiejesz, nie będziesz zbierał w jesieni.” przysłowie staropolskie

Dziękujemy za uwagę W prezentacji wykorzystano utwór Jeana Michela Jarre’a – Oxygene. Part 4