Edukacja przyrodniczo- ekologiczna i językowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

WYCIECZKI DYDAKTYCZNE DOBRE PRAKTYKI
Metodologia Ekonomii Eksperymentalnej Na podstawie tekstu dr T. Kopczewskiego Czy studia ekonomiczne obniżają kapitał społeczny.
Praktyczne aspekty badań relacji człowiek - środowisko przyrodnicze
PRZEWODNIK Z PRĄDEM JAKO ŹRÓDŁO POLA MAGNETYCZNEGO
Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w konkursie „Najlepiej działający Klub Zielonej Flagi w regionie” w ZKS nr 1 w Gorzowie Wlkp.
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
LEKCJA OPTYKI Z WYKORZYSTANIEM BADAŃ WITELONA
Halina Skorupska, SP4 Poznań
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
KLOCKOMANIA.
W naszej starej, dobrej SP3 organizuje się wiele konkursów wiedzy o tematyce przyrodniczej. Na przykład zorganizowany został konkurs na hasło związane.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
RADOŚĆ POZNANIA I RADOŚĆ TWORZENIA ZAJĘCIA PLASTYCZNE W ŚWIETLICY.
Realizacja projektu „Czysta małopolska” w oddziale zerowym
PREZENTACJA PODSUMOWUJĄCA MIESIĄC MARZEC
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
M OJA S ZKOŁA. Z AJĘCIA : Metody badawcze w obrębie przyrody To my, uczestnicy zajęć. Mokrzeszów 2014.
"MALI BADACZE - przez doświadczenie do zrozumienia"
„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.
„Kowalik bezskrzydły”
Kto jest przyjacielem lasu?
Przyjaciele leśnego skarbca
Kto jest Przyjacielem lasu?
PROJEKT JABŁKO grupa II Muchomorki
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Ochrona przyrody ożywionej i nieożywionej
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
PRZYJACIEL LASU.
Kto jest przyjacielem lasu? Małgorzata Inglot, SP w Brzezince.
Wychowanie ekologiczne
TYTUŁ DOBREJ PRAKTYKI Przedszkolaki z „EkoDolinki” – program ekologiczny.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
POLSKA ZŁOTA JESIEŃ ZADANIE X
PROGRAM EKOLOGICZNY „MOJA EKOPRZYGODA” realizowany w ZSiP w Czerniewicach w roku szkolnym 2014/2015.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
ODLOTOWA STOŁÓWKA czyli jak przetrwać zimę
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
MAGNETYZM Temat: Pole magnetyczne magnesów.
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
Szkoła im. Bolesława Chrobrego w Żmigrodzie klasa II a.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
DOŚWIADCZENIA Z MAGNESEM Doświadczenia z gwoździami.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Wychowawczyni Katarzyna Kinitz
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
ZDOBYWAMY KOMPETENCJE KLUCZOWE
Nauczyciel – teoria i/czy praktyka
Zapis prezentacji:

Edukacja przyrodniczo- ekologiczna i językowa Zakres treści: Zasoby przyrody nieożywionej. Zamierzone osiągnięcia: Uczestniczy w zabawach z magnesem. Przeżywa obserwowane zjawiska. Zabawy badawcze z użyciem magnesu: ‘rybki magnetyczne’ oraz ‘zestaw magnesów’ kształtowały spostrzegawczość, myślenie, dały okazję do porównywania wielkości, przeliczania, segregowania. Radość przeżywania. Zaciekawienie magnesem, poznanie jego właściwości.. Problemy dotyczyły: Czy magnes potrafi przyciągać przez papier?(spinacze, pudełko magnes). Kiedy magnesy przyciągają się a kiedy odpychają?(krążki, patyczek) Jak można wykorzystać przyciaganie magnesu? Temat zajęcia: „Śniadanie wróbli” – teatrzyk sylwet wg. Utworu T. Fiutowskiej. Rozmowa na temat dokarmiania ptaków zimą. Inscenizowanie utworu.Cele ogólne – utrwalenie z dziećmi nazwy ptaków pozostajacych na zimę. -wykorzystanie przyciągania magnesu. Cele operacyjne : -wie dlaczego należy dokarmiać ptaki zimą -zna ptaki, które spotykają się przy karmniku -wie czym dokarmiamy ptaki -wie jak można wykorzystac magnes -odgrywa role za pomoca różnych technik:teatrzyk sylwet z wykorzystaniem magnesu. Zakres treści: Zasoby przyrody nieożywionej. Zamierzone osiągnięcia: Uczestniczy w zabawach z magnesem. Przeżywa obserwowane zjawiska. Zabawy badawcze z użyciem magnesu: ‘rybki magnetyczne’ oraz ‘zestaw magnesów’ kształtowały spostrzegawczość, myślenie, dały okazję do porównywania wielkości, przeliczania, segregowania. Radość przeżywania. Zaciekawienie magnesem, poznanie jego właściwości.. Problemy dotyczyły: Czy magnes potrafi przyciągać przez papier?(spinacze, pudełko magnes). Kiedy magnesy przyciągają się a kiedy odpychają?(krążki, patyczek) Jak można wykorzystać przyciaganie magnesu? Temat zajęcia: „Śniadanie wróbli” – teatrzyk sylwet wg. Utworu T. Fiutowskiej. Rozmowa na temat dokarmiania ptaków zimą. Inscenizowanie utworu.Cele ogólne – utrwalenie z dziećmi nazwy ptaków pozostajacych na zimę. -wykorzystanie przyciągania magnesu. Cele operacyjne : -wie dlaczego należy dokarmiać ptaki zimą -zna ptaki, które spotykają się przy karmniku -wie czym dokarmiamy ptaki -wie jak można wykorzystac magnes -odgrywa role za pomoca różnych technik:teatrzyk sylwet z wykorzystaniem magnesu. Tt