Edukacja przyrodniczo- ekologiczna i językowa Zakres treści: Zasoby przyrody nieożywionej. Zamierzone osiągnięcia: Uczestniczy w zabawach z magnesem. Przeżywa obserwowane zjawiska. Zabawy badawcze z użyciem magnesu: ‘rybki magnetyczne’ oraz ‘zestaw magnesów’ kształtowały spostrzegawczość, myślenie, dały okazję do porównywania wielkości, przeliczania, segregowania. Radość przeżywania. Zaciekawienie magnesem, poznanie jego właściwości.. Problemy dotyczyły: Czy magnes potrafi przyciągać przez papier?(spinacze, pudełko magnes). Kiedy magnesy przyciągają się a kiedy odpychają?(krążki, patyczek) Jak można wykorzystać przyciaganie magnesu? Temat zajęcia: „Śniadanie wróbli” – teatrzyk sylwet wg. Utworu T. Fiutowskiej. Rozmowa na temat dokarmiania ptaków zimą. Inscenizowanie utworu.Cele ogólne – utrwalenie z dziećmi nazwy ptaków pozostajacych na zimę. -wykorzystanie przyciągania magnesu. Cele operacyjne : -wie dlaczego należy dokarmiać ptaki zimą -zna ptaki, które spotykają się przy karmniku -wie czym dokarmiamy ptaki -wie jak można wykorzystac magnes -odgrywa role za pomoca różnych technik:teatrzyk sylwet z wykorzystaniem magnesu. Zakres treści: Zasoby przyrody nieożywionej. Zamierzone osiągnięcia: Uczestniczy w zabawach z magnesem. Przeżywa obserwowane zjawiska. Zabawy badawcze z użyciem magnesu: ‘rybki magnetyczne’ oraz ‘zestaw magnesów’ kształtowały spostrzegawczość, myślenie, dały okazję do porównywania wielkości, przeliczania, segregowania. Radość przeżywania. Zaciekawienie magnesem, poznanie jego właściwości.. Problemy dotyczyły: Czy magnes potrafi przyciągać przez papier?(spinacze, pudełko magnes). Kiedy magnesy przyciągają się a kiedy odpychają?(krążki, patyczek) Jak można wykorzystać przyciaganie magnesu? Temat zajęcia: „Śniadanie wróbli” – teatrzyk sylwet wg. Utworu T. Fiutowskiej. Rozmowa na temat dokarmiania ptaków zimą. Inscenizowanie utworu.Cele ogólne – utrwalenie z dziećmi nazwy ptaków pozostajacych na zimę. -wykorzystanie przyciągania magnesu. Cele operacyjne : -wie dlaczego należy dokarmiać ptaki zimą -zna ptaki, które spotykają się przy karmniku -wie czym dokarmiamy ptaki -wie jak można wykorzystac magnes -odgrywa role za pomoca różnych technik:teatrzyk sylwet z wykorzystaniem magnesu. Tt