Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
PRAWO DO PRYWATNOŚCI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH PODSTAWOWE ZASADY
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Analiza ryzyka projektu
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Zarządzanie projektami partnerskimi
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Normy praktyki zawodowej
Diagram czynności (Activity Diagrams)
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Projekty edukacyjne w szkole
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Lider- Przywódca.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
V Konferencja Ewaluacyjna, Warszawa Ewaluacje dla oszczędnego i reagującego rządu Experiences from The Netherlands dr Peter van der Knaap Dyrektor.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Pojęcie instytucji społecznej
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Warsztat II Zielona Góra, r.. Plakaty z poprzednich warsztatów.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Prawa Dziecka.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Samorząd Uczniowski.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Modele zarządzania jakością
8 zasad postępowania lidera
V rok NSPZ Teoria i Filozofia Prawa
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Historie samorzecznictwa w życiu osób z niepełnosprawnościami.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Brokering edukacyjny – doświadczenia z projektu Krzysztof Strzelecki Wiesława Stafiej.
A chcemy dowiedzieć się za unijne pieniądze dr Małgorzata Wiśniewska.
Konkurencja a polityka konkurencji
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
T9. Jak wybrać odpowiednią metodologię reengineeringu
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy

Czym jest rzecznictwo? 20 lat temu nie udało nam się ustalić jednej wersji Rzecznictwo przejawia się w wielu formach Rzecznicy mogą być opłacani lub nie, mogą pracować stale lub przy pojedynczych przypadkach Rzecznicy działają stosownie do właściwego przypadku, aby niwelować asymetrię władzy ….więc rzecznictwo może wyglądać bardzo różnie

Podejrzenie Rzecznicy zbyt dużo czasu poświęcili na niezgadzanie się ze sobą – środowisko było podzielone Ludzie nie wiedzieli czego się spodziewać po rzecznikach Ludzie nie mieli świadomości istnienia rzecznictwa Nie wzbudzaliśmy zaufania władz i środowisk zawodowych Władze myślały, że coś sobie wymyślamy Zbyt często byliśmy ignorowani

Czym jest rzecznictwo? Rzecznictwo to podejmowanie działań mających na celu pomoc ludziom w wyrażeniu ich potrzeb, ochrony ich praw, reprezentowania ich interesów i zapewnienia usług, jakich potrzebują Rzecznicy zawsze stoją po stronie ludzi, a metody, które stosują zawsze są nakierowane na współdziałanie z nimi Rzecznictwo promuje integrację społeczną, równość oraz sprawiedliwość społeczną Karta Rzecznika (2002)

Karta Rzecznika 10 podstawowych zasad Zasady te jednoczą nas oraz naszych beneficjentów Każda zasada niesie ze sobą pewne oczekiwania Zasady zapewniają jasną ścieżkę postępowania Stanowią oświadczenie woli Sprzyja przejrzystości procesu

Oczekiwania Teraz ludzie wiedzą czego od nas oczekiwać Nasi beneficjenci mogą nas rozliczać Możemy wyjaśnić w jaki sposób działamy – (to nie była tylko kwestia utrudniania sobie życia) Możemy sprawdzić czy nasi beneficjenci akceptują metody naszej pracy Gwarantujemy, że w naszej działalności najważniejsza jest jednostka

Ryzyko popularności Rzecznictwo stało się szanowane Coraz więcej osób korzysta z metody rzecznictwa Mamy coraz więcej pieniędzy Władze lokalne zaczęły zapewniać dofinansowanie Zyskaliśmy zainteresowanie władz centralnych Określono reguły, których przestrzegają niezależni rzecznicy

Niezależność Trwałość organizacji zależy od długotrwałego dofinansowywania Długoterminowe fundusze pochodzą z agencji państwowych Zachęcamy ludzi do sprzeciwiania się im Więc jak możemy utrzymać niezależność w tym współzależnym świecie? …i w jaki sposób możemy zapewnić działanie zgodne z zasadami?

Język jakości Kto definiuje czym jest jakość, ten tworzy porządek Sponsorzy próbowali stosować uniwersalne wskaźniki jakości Te wskaźnik się nie sprawdzały, co naraziło naszą pracę na ryzyko Zebraliśmy się, by określić sposób w jaki organizacje mogą udowodnić jakość swojej pracy Pierwszą pozycję na liście zajęła niezależność

Język jakości Standardy jakości dla działań rzeczniczych W OPARCIU O KARTĘ RZECZNIKA

Udowadnianie jakości Zmiana w sposobie finansowania spowodowała potrzebę zewnętrznej oceny jakości Wskaźniki określają sposób mówienia o jakości Certyfikat Jakości Działań powstał w wyniku rozwoju Standardów Jakości. Zawiera konkretne wytyczne, którymi powinna kierować się organizacja, by zagwarantować sobie niezależność

Rozliczalność - Kroki Brak definicjiDefinicja i standardy Standardy i kodeks postępowaniaZewnętrznie przyznawany Certyfikat Jakości Działań

Rozliczalność - Poziomy Beneficjenci rzecznictwa i zależności Beneficjenci rzecznictwa znają standardy rzecznictwa Beneficjenci rzecznictwa i sponsorzy znają standardy rzecznictwa Beneficjenci rzecznictwa i sponsorzy mają dostęp do niezależnych ocen skuteczności rzecznictwa

Rozliczalność finansowa Raporty były: – Zwięzłe – Pozbawione szczegółów – Oparte na cyfrach – Zawierały skrótowy opis podjętych działań Możliwe przyczyny tego stanu: – Brak zrozumienia – Brak prawdziwego zaangażowania – Niedocenianie rezultatów działań rzeczniczych

Rozliczalność finansowa To, że coś jest warte zrobienia nie oznacza, że będzie to zrobione dobrze Środki na rzecznictwo są ograniczone Jeśli rzecznictwo jest ważne, musi być wykonywane dobrze Na sponsorach leży odpowiedzialność, za to, żeby pieniądze wydane na rzecznictwo były rozważnie wykorzystane.

Efekt, nie ilość Teraz skupiamy się na kontroli efektów To pozwoli nam zmierzyć wpływ naszej pracy a nie jej ilość. Często sponsorzy wybierają nie powiązane z istotą rzecznictwa wyniki. Kto ustala język, ustala porządek Więc coraz większy nacisk kładziemy na efekty