EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Opracował J. Stryjkowski
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Ocenianie Kształtujące
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie Kształtujące
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Ocenianie Kształtujące
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Sopocka Akademia Tenisowa
SZABLON- PROSZĘ UZUPEŁNIĆ
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOT chemia Tytuł lekcji Czy jest rada na odpady? Czas trwania lekcji 45 minut Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać kształtowanie postaw proekologicznych dostrzeganie znaczenia recyklingu dla ochrony środowiska uświadamia- nie życiowej użyteczności surowców wtórnych włączanie do działań ekologicznych swoich rodziców, rodzeństwo, przyjaciół nabywanie nawyku sortowania śmieci przeciwdziała- nie nadmiernej produkcji odpadów odpowiedzial- ne postępowanie z odpadami specjalnymi zrozumienie wad konsumpcyjnego stylu życia

Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć zdefiniować rodzaje odpadów i podać ich przykład, wyjaśnić, w jaki sposób przeciwdziałać degradacji środowiska, sortować odpady i określić możliwość ich wtórnego wykorzystania, zrozumieć cele recyklingu, wymienić odpady specjalne i wyjaśnić związane z nimi zagrożenia, włączyć do działań ekologicznych swoich rodziców, rodzeństwo, przyjaciół Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów - zadawanie pytań w czasie toku lekcji, wystawianie ocen bieżących za formułowanie spostrzeżeń i wyciąganie wniosków czasie lekcji - wystawianie ocen za aktywny udział w lekcji - nabycie nowych wiadomości - zaangażowanie uczniów w pracę na lekcji - zadowolenie uczniów ze wspólnej pracy na lekcji i osiągniętych efektów

Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom zagrożenia dla środowiska wynikające z działalności człowieka, formy działalności człowieka związane z ochroną środowiska, przesłanie tych akcji, zanieczyszczenia wód umiejętność sortowania śmieci i określenia możliwości wtórnego wykorzystania, recykling, odpady specjalne, system kodowania produktów i pojemników plastikowych Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zronić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). Przygotowanie kart pracy, krzyżówki, schematów, filmu. Przygotowanie gry dydaktycznej. Przygotowanie materiałów pt. „ Eko-rady na odpady” Przygotowanie sprzętu multimedialnego. Stworzenie na lekcji atmosfery wzajemnego zaufania. Czuwanie nad właściwym przebiegiem lekcji.

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Uczniowie pracują w grupach czteroosobowych. Uczniowie rozwiązują logogryf, którego hasło jest wprowadzeniem do nowego zagadnienia. Uczniowie sortują odpady przyjmując za kryterium ich rodzaj. Uczniowie biorą udział w dyskusji, analizują popełnione błędy i wyciągają wnioski. Uczniowie uzupełniają tabelę, układają schematy. Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. Plansze dydaktyczne, miesięcznik „Niedziałki”, zestaw dydaktyczny „Śmieci”, wydawnictwa związane z tematyką ekologiczną pl.wikipedia.org/wiki/Odpady Felka rady jak segregować odpady

(jak było w klasie) ZDJĘCIE [Proszę tu wkleić zdjęcie z przeprowadzonej lekcji]

(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH ZAZNACZYĆ JAKIE DOBRE PRAKTYKI BYŁY WYBIERANE PRZEZ CIEBIE Np.USUŃ NIEWYKORZYSTANE, POZOSTAW WYBRANE;

(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Pozwól uczniom pracować razem I popełniać błędy oraz pozwolić im się przyznać że byli częścią problemu Niech zrozumieją wpływ zaufania Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Przeprowadzanie dialogu – Przeprowadzanie negocjacji – Zyskiwanie wspólnego zrozumienia – Zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów

(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 3. Tempo lekcji (uczeń pokaże czerwony kolor, gdy nie rozumie nauczyciela, nauczyciel prosi innego ucznia aby wyjaśnił)

(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): Dialog (rozmowy indywidualne i grupowe - społeczności) Stawianie wymagań i dawaniu wsparcia Budowanie klimatu grupy, atmosfery…

(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Proszę wpisz tu z listy „DOBRYCH PRAKTYK Nr IV” Obszar: zarządzanie i dzielenie się informacjami Narzędzie: wikipedia, youtube Url:

(moje) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH OCENIAĆ SWOJE WYBRANE I STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI – JAK POMAGAŁY/ PRZEZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁEŚ?

AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT...Uczniowie pracując w grupach mogli wspólnie i samodzielnie dochodzić do rozwiązania postawionych problemów, nie ingerowałam w czasie prób znalezienia odpowiedzi nawet wtedy kiedy widziałam błąd. Kontrolowałam końcowe wypowiedzi uczniów i w razie potrzeby, kiedy widziałam błędy w myśleniu zadawałam dodatkowe pytania naprowadzające. Uczniowie sami dochodzili do poprawnych wniosków. Wytworzona atmosfera wspólnego zaufania pozwoliła na swobodę wypowiedzi, brak stresu, przyjemną pracę i zaangażowanie wszystkich uczniów.

AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA...Wybrana metoda tempa lekcji pozwoliła mi stwierdzić czy uczniowie nie mają problemów ze zrozumieniem tematu lekcji.

AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA...Wybrane praktyki pozwoliły mi na zbudowanie przyjaznej atmosfery w zespole klasowym dzięki której uczniowie ze sobą dyskutowali, dawali możliwość wypowiedzi wszystkim kolegom, nie śmiali się z popełnionych przez innych błędów. Stawiając wymagania uczniom zapewniłam jednocześnie odpowiednie wsparcie zarówno słabszym jak i zdolniejszym uczniom dając im dodatkowe możliwości rozwoju. Wszyscy mogli osiągnąć sukces.

AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA...Wykorzystane technologie uatrakcyjniły przebieg lekcji i osiągnięcie zamierzonych celów.

(moje) INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE [Proszę tu zapisać inne/ uwagi/ refleksje, które masz] Wybrany temat lekcji okazał się aktualny, niezwykłe życiowo przydatny i umożliwiający uczniom segregację śmieci według nowej ustawy o odpadach suchych i mokrych. Uczniowie żywo dyskutowali, byli zainteresowani tematem, zadawali dużo pytań i przytaczali wiele przykładów z życia codziennego. Zauważyli też nieprawidłowości w swoich domach przy segregowaniu śmieci i byli zadowoleni, że będą mogli nauczyć dorosłych odpowiedniego postępowania.

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko:Elżbieta Zakrzewska Kontakt ela Gdańsk, dn:

POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: