Studium Przypadków Gosia Bates i Drew Wilkins
Studium przypadków 2 i 4 Wszystko o mnie
Trochę informacji Plan działań dla szkoły podstawowej: ~ wzbogacenie zasobów sprzyjających refleksji kulturowej ~ wzrost zaangażowania rodziców i opiekunów w działania szkoły Pudełko ze skarbami dla każdego
Osoby, które są dla mnie ważne W co wierzę? Moja historia Marzenia na przyszłość CO lubię robić Ulubione Ważne wydarzenia w moim życiu
Dzieci w Wielkiej Brytanii takie jak ja
Rezultaty ~ tożsamość w klasie ~ dzielenie się doświadczeniem i poznawanie innych ~ Szacunek dla własności swojej i innych ~ wzrost samooceny u dzieci ~ korzyści wynikające z TIK
Jakie są skutki kwestionowania lub krytykowania tożsamości?
YouTube - This is our houseYouTube - This is our house/ To jest nasz dom
Co widzisz?
Studium przypadku 6 – Miesiąc poświęcony historii Cyganów Romskich i Wędrujących Romów Miesiąc historii Cyganów Romskich i Wędrujących Romów (czerwiec) Wiejska szkoła podstawowa: napięcie pomiędzy dwoma społecznościami od chwili założenia sześć lat temu obozu przez Wędrujących Romów na obrzeżach miasta. Dwoje nauczycieli uczestniczyło w warsztatach prowadzonych przez CREDS Zorganizowano tydzień zajęć dla całej szkoły. Uczniowie poznawali tradycję, opowieści, muzykę, sztukę i rękodzieło, np. robienie papierowych kwiatów i zdobienie ubrań cekinami.
– Miesiąc poświęcony historii Cyganów Romskich i Wędrujących Romów Wszyscy uczniowie zwiedzili Muzeum Romskie, gdzie poznawali historię vardos (tradycyjnych wozów cygańskich) i współczesnych przyczep, oraz aspekty życia wędrujących Romów W spotkaniu podsumowującym uczestniczyli rodzice uczniów z rodzin wędrujących Romów i innych rodzin. Znaczący wpływ na społeczność lokalną. Wszyscy rodzice stwierdzili, że chcieliby pomagać przy organizacji kolejnych imprez z cyklu miesiąca Romów
Komunikacja z Rodzicami Łatwiej w szkole podstawowej – jeden nauczyciel Trudniej w szkole średniej - wielu nauczycieli Informacje o poszczególnych przedmiotach Wychowawca Przewodniczący w danym roku szkolnym
Studium przypadku10 i 11 Angażowanie rodziców Szkoła średnia w Anglii Brak wsparcia rodziców w uczeniu się Ojcowie mniej kontaktują się ze szkołą niż matki Chłopcy z trudnościami w nauce “Dzień - Ojcowie i Synowie” Sport, gry zespołowe, piknik Możliwość rozmowy z ojcami Pozytywna informacja zwrotna od ojców i synów Lepsze osiągnięcia w nauce
Studium przypadku10 i 11 Angażowanie rodziców Odosobnione rodziny tureckie i kurdyjskie Pochodzenie wiejskie i niski poziom edukacji Narodowości kojarzone z trudnościami w nauce Skoncentrowanie na matkach Obawa przed samodzielnym wychodzeniem z domu Brak znajomości języka angielskiego Lekcje języka angielskiego jako drugiego lub obcego w obecności tureckiego asystenta Informacja o systemie edukacji w Wielkiej Brytanii Spotkania z nauczycielami przy wsparciu tureckiego asystenta.