„Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Szkolenie dla beneficjentów dotacji
Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Człowiek – najlepsza inwestycja
Nabycie dobrych praktyk szwajcarskiej organizacji biznesowej przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Przemyślu. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Oznakowanie projektów
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.
Znakowanie tablic informacyjnych,
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
INFORMACJA I PROMOCJA PROJEKTÓW W RAMACH RPO WP NA LATA
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Empatia empatia.
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
-zadania i obowiązki projektodawców
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Alpejsko-Karpacki Most Współpracy
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
„Alpy Karpatom” 2011 – 2016 Szkolenie dla beneficjentów dotacji Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu.
03 czerwca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
2-3 lipca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
11 grudnia 2015 Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Zmiany w Planie Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Wsparcie dotacyjne w ramach
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
Szkolenie dla partnerów KSOW
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
Zapis prezentacji:

„Alpejsko-Karpacki Most Współpracy” 2012-12-05 Rzeszów 05.12.2012 „Alpejsko-Karpacki Most Współpracy” Szkolenie dotyczące zasad realizacji projektu w ramach Funduszu Promocji Produktu Regionalnego/Tradycyjnego/Ekologicznego – NGO, JST Część I: Informacja i promocja PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.podkarpackiesmaki.pl

Zobowiązania beneficjenta 2012-12-05 Zobowiązania beneficjenta Beneficjent zobowiązany jest zadbać aby informacja o projekcie i sposobach jego finansowania dotarła zarówno do: otoczenia projektu, tj. społeczności lokalnej, sektora prywatnego, publicznego i pozarządowego, lokalnych mediów itd., odbiorców projektu, np. uczestników konferencji, warsztatów, szkoleń dofinansowanych w ramach projektu. 2017-03-24 1 www.podkarpackiesmaki.pl

2012-12-05 Cele działań informacyjnych i promocyjnych w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW): informowanie opinii publicznej o SPPW, jego realizacji i wynikach, informowanie potencjalnych Beneficjentów o Programie i zachęcanie ich do udziału, motywowanie i wspieranie Beneficjentów w poprawnej i efektywnej realizacji projektów, promowanie celów SPPW, tj. zmniejszania różnic społeczno-gospodarczych w UE i w Polsce, promowanie, wspieranie i zachęcanie do dialogu i współpracy pomiędzy przedstawicielami sektora publicznego, prywatnego i pozarządowego, zapewnienie przejrzystości, w szczególności w zakresie wyboru projektów, kontraktacji i zarządzania finansowego. 2017-03-24 2 www.podkarpackiesmaki.pl

Działania informacyjne i promocyjne można realizować poprzez: 2012-12-05 Działania informacyjne i promocyjne można realizować poprzez: konferencje otwierające/ informacyjne, imprezy promocyjne/ skierowane do ogółu społeczności (fora, targi, dni otwarte), kontakty z mediami, tj.: - konferencje prasowe, briefingi, wywiady, - materiały prasowe, biuletyny informacyjne, artykuły itp., - spoty reklamowe, filmy promocyjne, audycje radiowe i telewizyjne, punkty informacyjne, publikacje w formie elektronicznej i papierowej (foldery, ulotki, książki itp.), strony internetowe, warsztaty, inne materiały promocyjne, itp. 2017-03-24 3 www.podkarpackiesmaki.pl

2012-12-05 Informacja i promocja Działania promocyjne rozpoczynamy od podpisania Umowy o dofinansowanie projektu i trwają one przez cały okres jej obowiązywania. Zasady oznakowania projektów: Stosowanie systemu identyfikacji wizualnej, Umieszczanie informacji o współfinansowaniu w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW). 2017-03-24 4 www.podkarpackiesmaki.pl

System identyfikacji wizualnej (I) 2012-12-05 System identyfikacji wizualnej (I) Logotyp Swiss Contribution Wszystkie materiały informacyjne i promocyjne muszą być opatrzone tym logotypem. Dotyczy: materiałów drukowanych, materiałów promocyjnych, stron internetowych, ogłoszeń, reklam, filmów promocyjnych, prezentacji w programie powerpoint, tablic i tabliczek informacyjnych, tablic pamiątkowych i naklejek, plakatów, banerów, stanowisk wystawienniczych, itp. 2017-03-24 5 www.podkarpackiesmaki.pl

System identyfikacji wizualnej (II) 2012-12-05 System identyfikacji wizualnej (II) Logotyp Bundeslogo Stosować - tylko za zgodą Biura Produktu Regionalnego/Tradycyjnego/Ekologicznego Dotyczy: naklejek informacyjnych, określonych typów materiałów promocyjnych (np. roll -up), tablic i tabliczek informacyjnych, tablic pamiątkowych, wydarzeń, w których bierze udział strona szwajcarska. 2017-03-24 6 www.podkarpackiesmaki.pl

System identyfikacji wizualnej (III) 2012-12-05 System identyfikacji wizualnej (III) Główny logotyp Projektu „Alpejsko-Karpacki Most Współpracy” lub Występuje w dwóch dowolnych wariantach. Mile widziane jest zamieszczanie loga projektowego na materiałach promocyjno – informacyjnych (np. publikacje, foldery itp.) 2017-03-24 7 www.podkarpackiesmaki.pl

System identyfikacji wizualnej (IV) 2012-12-05 System identyfikacji wizualnej (IV) W żadnym wypadku nie wolno zamieszczać logotypów wykonawców prywatnych realizujących działania w ramach projektu. 2017-03-24 8 www.podkarpackiesmaki.pl

System identyfikacji wizualnej (V) 2012-12-05 System identyfikacji wizualnej (V) Instytucja/ Partner Logo Państwa Instytucji/ Państwa Partnera Logo „Podkarpackie Smaki”, który powstał w ramach projektu „Alpejsko-Karpacki Most Współpracy” Logo Stowarzyszenia „Pro Carpathia” 2017-03-24 9 www.podkarpackiesmaki.pl

System identyfikacji wizualnej (VI) 2012-12-05 System identyfikacji wizualnej (VI) 2017-03-24 10 www.podkarpackiesmaki.pl

Reguły sąsiedztwa logotypów 2012-12-05 Reguły sąsiedztwa logotypów Link do powyżej zamieszczonych wytycznych dostępny pod adresem: http://podkarpackiesmaki.pl/pl/aktualnosci/art124,wytyczne-ws-informacji-i-promocji.html 2017-03-24 11 www.podkarpackiesmaki.pl

Informacja o współfinansowaniu (I) 2012-12-05 Informacja o współfinansowaniu (I) Wersja polska Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Wersja angielska Project supported by a grant from Switzerland through the Swiss Contribution to the enlarged European Union. Może być stosowania tylko w języku polskim lub w języku polskim i angielskim. W przypadku tablic informacyjnych i pamiątkowych, informacja o współfinansowaniu podawana jest w języku polskim i angielskim. Istnieje możliwość doprecyzowania działania w informacji o współfinansowaniu, np. : publikacja, szkolenie, konferencja etc. współfinansowany (-a,-e) przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. 2017-03-24 12 www.podkarpackiesmaki.pl

Informacja o współfinansowaniu (II) 2012-12-05 Informacja o współfinansowaniu (II) Informację na temat współfinansowania należy zamieszczać w miarę możliwości wszędzie, jednak obowiązkowo w przypadku: naklejek, tablic i tabliczek informacyjnych, tablic pamiątkowych, publikacji (z wyjątkiem sytuacji, gdy rozmiar materiału tego nie umożliwia, np. w przypadku niewielkich ulotek), artykułów sponsorowanych, materiałów audiowizualnych, materiałów szkoleniowych i certyfikatów dla uczestników szkoleń. 2017-03-24 13 www.podkarpackiesmaki.pl

W skrócie 2012-12-05 Obowiązkowo wszędzie Kolejność logotypów: Państwa Instytucja/ bądź Partner Projektu Informacja o wsparciu: Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. 2017-03-24 14 www.podkarpackiesmaki.pl

DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE (I) 2012-12-05 DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE (I) 1. Tabliczki informacyjne Stosowane w celu oznakowania stanowisk pracy lub pomieszczeń, w których realizowane są projekty (tabliczki informacyjne należy umieścić przy wejściu do pomieszczenia, w którym prowadzone są prace lub w którym realizowany jest projekt). 2017-03-24 15 www.podkarpackiesmaki.pl

DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE (II) 2012-12-05 DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE (II) 2. Naklejki informacyjne Stosowane w celu oznakowania środków trwałych, np. sprzętu biurowego, komputerów itp., wartości niematerialnych i prawnych, np. oprogramowania. Naklejka informacyjna powinna zostać umieszczona w widocznym miejscu na sprzęcie. 2017-03-24 16 www.podkarpackiesmaki.pl

DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE (III) 2012-12-05 DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE (III) 3. Oznakowanie dokumentów Oznaczeniu podlegają dokumenty dotyczące realizacji projektu od momentu zawarcia Umowy o dofinansowanie projektu i w czasie jej obowiązywania, z wyjątkiem wewnętrznych dokumentów, które nie będą przedstawiane innym podmiotom. Przykłady dokumentów podlegających oznakowaniu: korespondencja papierowa prowadzona w sprawie projektu, ogłoszenia dotyczące zapytań ofertowych/ przetargów, dokumentacja przetargowa, umowy zawarte z wykonawcami, certyfikaty, świadectwa, dyplomy itp. Dokument należy oznaczyć za pomocą logotypów: Swiss Contribution, Państwa logo, Stowarzyszenia Pro Carpathia, Podkarpackie Smaki, „Alpejsko-Karpacki Most Współpracy” (jeżeli miejsce na to pozwala) oraz opcjonalnie informacją o wsparciu. 2017-03-24 17 www.podkarpackiesmaki.pl

DZIAŁANIA REKOMENDOWANE: 2012-12-05 DZIAŁANIA REKOMENDOWANE: strona www, materiały drukowane i audiowizualne (np. broszury, foldery, ulotki, biuletyny), plakaty i roll-up’y, konferencje, warsztaty, imprezy informacyjne i promocyjne, inne materiały promocyjne, gadżety promocyjne (długopisy, kubki, pamięci USB, itp.) OZNAKOWANIE Materiały promocyjne typu pamięć USB, długopis należy oznakować - w zależności od ich rozmiaru i charakteru - zgodnie z jednym z poniżej przedstawionych wariantów: wariant podstawowy - logo Swiss Contribution, Podkarpackie Smaki, Stowarzyszenia Pro Carpathia oraz informacja o współfinansowaniu, b) wariant minimalny - logo Swiss Contribution i Stowarzyszenia Pro Carpathia. 2017-03-24 18 www.podkarpackiesmaki.pl

Dokumentowanie działań informacyjno-promocyjnych: 2012-12-05 Dokumentowanie działań informacyjno-promocyjnych: działania informacyjne i promocyjne, podejmowane przez Beneficjentów, powinny zostać udokumentowane. W zależności od specyfiki projektu i działań podejmowanych w ramach projektu, dokumentacja taka może np. obejmować fotografie, zapisy audio i / lub video, wycinki prasowe, wydruki z wybranych stron internetowych itp., beneficjenci powinni przechowywać dokumentację działań informacyjnych i promocyjnych przez okres 10 lat po zakończeniu projektu. 2017-03-24 19 www.podkarpackiesmaki.pl

Kontrola i monitoring działań informacyjnych i promocyjnych: 2012-12-05 Kontrola i monitoring działań informacyjnych i promocyjnych: wykonanie budżetu w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych oraz w zakresie planu komunikacji powinno być raportowane w raporcie z zakończenia projektu, Beneficjent zobowiązany jest poinformować Biuro Produktu Regionalnego /Tradycyjnego/ Ekologicznego o planowanym wydarzeniu (konferencja, szkolenie, inne działania) związanym z promocją projektu. 2017-03-24 20 www.podkarpackiesmaki.pl

Informacja i promocja w ramach SPPW 2012-12-05 Informacja i promocja w ramach SPPW Wytyczne dla beneficjentów Funduszu Promocji Produktu Regionalnego/ Tradycyjnego/ Ekologicznego – NGO, JST (rozdział 8.1.), www.podkarpackiesmaki.pl zakładka „Aktualności” podzakładka „Wytyczne ws. Informacji i promocji” znajduje się tam link do Władzy Wdrażającej Fundusze Europejskie (znajdują się tam informacje dot. szczegółowej Informacji i promocji oraz logotypy), www.programszwajcarski.gov.pl, Księga identyfikacji wizualnej SPPW, Cz. 2. – Obowiązkowe i rekomendowane wzory materiałów promocyjnych. Osoby do kontaktu: Joanna Budak-Kwoka, e-mail joanna@procarpathia.pl Ewelina Nycz, e-mail ewelina.n@procarpathia.pl 2017-03-24 21 www.podkarpackiesmaki.pl

2012-12-05 Dziękujemy za uwagę PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia „Pro Carpathia” Rynek 16 II p., 35-064 Rzeszów tel./fax: 17 852 85 26 e-mail: info@procarpathia.pl www.podkarpackiesmaki.pl www.procarpathia.pl 22 www.podkarpackiesmaki.pl