ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Rodzic jako doradca zawodowy
Korespondencja w sprawach osobowych.
Prezentacja BDI Rozmowa kwalifikacyjna - unikanie błędów
Prezentacja BDI Jak pomyślnie przejść proces rekrutacyjny?
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Prezentacja rozmowy kwalifikacyjnej
Autor: Adrianna Dzikielewska
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY
Projekt „Od zera do milionera” dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego Metody wyjścia z bezrobocia Dr inż. Aneta Pisarska.
Metody wyszukiwania praktyk i staży przygotował: Sebastian Wilk
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
Początek Drogi do Kariery Zawodowej
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z chemii CZŁOWIEK.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Zawody przyszłości
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Wyznaczanie celów SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Metody poszukiwania pracy
Zajęcia dydaktyczo-wyrównawcze z geografii Jadwiga Kacprzak
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.
Zajęcia pozalekcyjno – pozaszkolne z chemii
List Motywacyjny CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY CURRICULUM VITAE CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA, Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształc.
Dokumenty aplikacyjne
Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia” Izabela Zagrobelna-
PREZENTACJA SŁUCHACZA POLICEALNEJ SZKOŁY PROFESJA CKK ODDZIAŁ WROCŁAW Moje biuro.
Plan szukania pracy Kontakt Biuro Karier UAM ← wejście
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.  „ działanie mające na celu zapewnienie organizacji wymaganej liczby pracowników, o odpowiednich kwalifikacjach,
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ĆWICZENIA 5 Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
MODUŁ 3 RYNEK PRACY I EDUKACJI
Nazwa, logo i motto firmy
Staże europejskie drogą do sukcesu
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Każdy uczestnik dostanie upominek!
Zapis prezentacji:

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SZKOLNY OŚRODEK KARIERY

Uzyskanie przez pracodawcę informacji o kandydacie, które dotyczą:  umiejętności i możliwości wykonywania określonej pracy  możliwości podniesienia kompetencji w krótkim czasie  motywacji do podjęcia pracy  wiarygodności osoby jako pracownika Cele rozmowy kwalifikacyjnej

Pracodawcy podczas rozmów narzekają na: - niski poziom przygotowania (brak wiedzy o firmie i stanowisku) doceniają: - merytoryczne kompetencje - pewność siebie, zdecydowanie i konkrety - podkreślanie własnej wartości - rozmowy na poziomie partnerskim

1.Powitanie – pytania otwierające, wprowadzające na przykład czy nie miał/a Pan/Pani problemu z dotarciem do naszej firmy? 2.Uzyskanie informacji o kandydacie:  pytania o wykształcenie i edukację  pytania o doświadczenie zawodowe i osiągnięcia życiowe  pytania o stosunek i motywację do pracy, plany życiowe  pytania o oczekiwania względem pracy – wynagrodzenie 3.Udzielenie kandydatowi informacji o organizacji i stanowisku 4.Pytania kandydata 5.Zakończenie rozmowy, informacja na temat kolejnych etapów rekrutacji, przewidywanego terminu wyników selekcji kandydatów Etapy klasycznej rozmowy kwalifikacyjnej

Ludzie kupują korzyści, a nie cechy czy zalety. Pamiętaj!

 uzyskaj jak najwięcej informacji o firmie i stanowisku, o które się ubiegasz i pomyśl jak twoje kwalifikacje korespondują z postawionymi wymaganiami  przygotuj wszystkie potrzebne dokumenty – świadectwa pracy, dyplomy, certyfikaty, referencje, życiorys zawodowy  dowiedz się kto będzie prowadził rozmowę  dowiedz się jakiego rodzaju techniki rekrutacji będą zastosowane podczas rozmowy  przygotuj pytania  zaplanuj dokładnie czas dojazdu  bądź punktualnie, najlepiej 5 minut przed wyznaczoną godziną  odpowiednio się ubierz Przygotowanie

Co jeszcze?  Zbierz informacje o firmie, nie tylko z oficjalnej strony internetowej, ale również przeczytaj opinie. Nie przytaczaj jednak negatywnych na spotkaniu!  Przygotuj pomysł na usprawnienie, który będzie bezpośrednio dotyczył danej firmy, jej produktów lub usług.  Sprawisz wtedy wrażenie osoby dobrze przygotowanej!

Odpowiedź na jakie pytanie od pracodawcy lub rekrutera sprawiłaby Ci trudność ? Pytania do kandydata

Pytania sprawiające trudność  pytania o zarobki (  pytania o wady (np. skrupulatność)  ogólne pytania dotyczące naszej osoby (proszę mi coś o sobie powiedzieć)  pytania o charakterze egzaminacyjnym (czy zna Pan...?, czy wie Pan jak...?)  pytania o plany na przyszłość (jakie ma Pan cele na najbliższe 5 lat?)  pytania o przeszłość (jakie były powody rezygnacji z innych miejsc pracy?)

Sfery pytań niedozwolonych  religia  polityka  seks  małżeństwo  macierzyństwo  stan zdrowia

Pytania do pracodawcy  Jakie będą moje obowiązki i zakres zadań?  Jakie są oczekiwania pracodawcy wobec nowego pracownika?  Jak wygląda proces adaptacji nowego pracownika w firmie?  Jakie są możliwości rozwoju na tym stanowisku?  Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe 2-3 lata?  Po czym szef pozna, że sprawdzę się na tym stanowisku?  Jak wygląda proces oceny i motywacji pracowników?  Jakie mam możliwości rozwoju i awansu w tej firmie?  Kiedy mogę się spodziewać informacji o wynikach dzisiejszej rozmowy?  Jaki jest następny krok w procesie rekrutacji?

Unikaj błędów!  Błąd nr 1 – przekonanie, że nie masz wpływu na przebieg rozmowy rekrutacyjnej  Błąd nr 2 – postrzeganie rozmowy jako castingu, na którym wybiera tylko jedna strona. Każdy ma prawo wyboru!  Błąd nr 3 – przekonanie, że podczas rozmowy jakieś pytania są niewinne i nie mają charakteru weryfikującego.

 powinno być zachętą do następnego spotkania  nie ujawniamy negatywnych odczuć  dziękujemy za zaproszenie na spotkanie i poświęcony czas  wyrażamy zadowolenie z możliwości poznania rozmówcy Zakończenie rozmowy

Młodzi kandydaci  Nie myl tego kim jesteś i co faktycznie umiesz z tym, kim chciałbyś być;  Nie mów, że jesteś komunikatywny i doskonale współpracujesz w zespole, jeżeli twoje doświadczenia ograniczają się do działania w grupie w zakresie przygotowania prezentacji lub referatu z kolegami ze szkoły. Wyraź gotowość do nauki, przejścia na wyższy poziom doświadczeń, podjęcia wyzwań!

Kinga Kaszuba doradca kariery zawodowej BIURO PROJEKTU: Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny www: projekt-lobrzeziny.pl; tel/fax: CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny Dziękuję za uwagę! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego