Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Ekonomia społeczna – praktyki wdrażania Karolina Cyran-Juraszek.
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Program Operacyjny Wiedza, Edukacja, Rozwój
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Współpraca partnerska na rzecz integracji społecznej
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Rekomendacje zmian prawnych Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej w zadaniu (nr 4) w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
DOFINANSOWANIE NA DZIAŁANIA W OBSZARZE AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ/INTEGRACJI Przyczyny sprzyjające wykluczeniu społecznemu według Ustawy o pomocy społecznej.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Możliwości finansowania innowacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Warszawa, 27 maja 2015 r.
Środa z funduszami dla organizacji pozarządowych na aktywizację społeczną i zawodową Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) Poznań,
Obserwatorium Integracji Społecznej Projekt „Koordynacja na rzecz aktywnej integracji” Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Zmiany w Planie działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Radziejowice, 17 czerwca 2015 r. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Warszawa, r. Deinstytucjonalizacja usług – EFS
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Usługi społeczne dla osób starszych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Sejmiku Senioralnego.
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Projekt kryteriów wyboru projektów w Szczegółowym opisie osi priorytetowej 11 Włączenie społeczne RPO WiM Kromerowo, grudnia 2015 r.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
Samorządowa polityka senioralna na Mazowszu
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Komplementarność EFS z PO PŻ
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu

Priorytet Inwestycyjny 9 Priorytet Inwestycyjny 9.1 Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie

CEL SZCZEGÓŁOWY I Wzmocnienie procesów monitorowania i ewaluacji polityki na rzecz włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa: TYP OPERACJI 1 Opracowanie i wdrożenie narzędzia agregowania, analizowania i monitorowania na poziomie krajowym danych pochodzących z oceny zasobów pomocy społecznej, przeprowadzanej na poziomie jednostek samorządu terytorialnego. TYP OPERACJI 2: Dokonanie na poziomie krajowym przeglądu strategii rozwiązywania problemów społecznych i stworzenie narzędzia dla jednostek samorządu terytorialnego, które umożliwia poprawę jakości tych strategii

Cel operacji: Monitorowanie i wyznaczanie kierunków zmian . Opracowanie i wdrożenie narzędzia agregowania, analizowania i monitorowania na poziomie krajowym danych pochodzących z oceny zasobów pomocy społecznej, przeprowadzanej na poziomie jednostek samorządu terytorialnego. Perspektywa finansowa 2007 – 2013: Opracowanie i przetestowanie narzędzia Ocena Zasobów Pomocy Społecznej – poziom gminny, powiatowy, wojewódzki; Wprowadzenie rozwiązania na obowiązującego porządku prawnego; Utworzenie regionalnych Obserwatoriów Integracji Społecznej. Perspektywa finansowa 2014 – 2020: Opracowanie narzędzia centralnego agregowania danych pochodzących z Oceny Zasobów Pomocy Społecznej; Testowanie narzędzia; Cel operacji: Monitorowanie i wyznaczanie kierunków zmian .

Dokonanie na poziomie krajowym przeglądu strategii rozwiązywania problemów społecznych i stworzenie narzędzia dla jednostek samorządu terytorialnego, które umożliwia poprawę jakości tych strategii Analiza opracowanych przez jednostki samorządu terytorialnego strategii rozwiązywania problemów społecznych pod kątem jakości i przydatności do realizacji zadań; Stworzenie narzędzia, dzięki któremu samorządy będą mogły zmodyfikować swoje strategie; wsparcie szkoleniowo – doradcze w zakresie opracowania (modyfikacji) strategii. Cel operacji: Poprawa jakości lokalnych strategii rozwiązywania problemów społecznych i zwiększenie spójności z krajowymi i europejskimi celami włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa.

CEL SZCZEGÓŁOWY II Wzmocnienie potencjału instytucji działających na rzecz włączenia społecznego TYP OPERACJI 3 Działania edukacyjne na rzecz kadr instytucji pomocy i integracji społecznej TYP OPERACJI 4 Opracowanie, przetestowanie i wdrożenie standardów kształcenia w zakresie nowych specjalności zawodowych w pracy socjalnej TYP OPERACJI 5 Utworzenie sieci współpracy podmiotów reintegracji społecznej i zawodowej, instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy oraz ngo's TYP OPERACJI 6 Wypracowanie i wdrożenie modeli kooperacji pomiędzy instytucjami pomocy i integracji społecznej a podmiotami innych polityk sektorowych TYP OPERACJI 7 Wdrożenie usprawnień organizacyjnych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej przez nakierowanie działań na poprawę obsługi klienta TYP OPERACJI 8 Wypracowanie i upowszechnienie modelu współpracy instytucji zatrudnienia socjalnego z innymi podmiotami realizującymi usługi społeczne TYP OPERACJI 9 Przygotowanie, przetestowanie i zweryfikowanie funkcjonowania systemu akredytacji dla instytucji działających na rzecz włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa

Działania edukacyjne na rzecz kadr instytucji pomocy i integracji społecznej studia I i II stopnia dla aspirantów pracy socjalnej; specjalizacje I i II stopnia w zawodzie pracownika socjalnego; szkolenia w zakresie superwizji; szkolenia z nowych rozwiązań organizacyjno-prawnych w pomocy społecznej. Działania edukacyjne będą skierowane wyłącznie do pracowników mających bezpośredni kontakt z klientem. Pracownicy kluczowi czyli pracownicy instytucji pomocy i integracji społecznej świadczący usługi aktywizacyjne i inne usługi społeczne bezpośrednio na rzecz osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, w szczególności osoby zatrudnione na stanowiskach takich jak: pracownik socjalny i aspirant pracy socjalnej. Cel operacji: Poprawa wykształcenia kadr zatrudnionych w instytucjach pomocy i integracji społecznej oraz dalsza ich specjalizacja.

W ramach II Osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji PO WER - Działanie 2.5 Skuteczna pomoc społeczna, (Priorytet Inwestycyjny 9i Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło dwa konkursy. Departament Wdrażania EFS – IOK, pełni rolę Instytucji Pośredniczącej dla Osi II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji PO WER Konkurs nr POWR.02.05.00-IP.03-00-001/15 - Celem konkursu jest poprawa wykształcenia kadr zatrudnionych w instytucjach pomocy i integracji społecznej oraz dalsza specjalizacja tych kadr w pracy z poszczególnymi grupami docelowymi poprzez przeprowadzenie działań edukacyjnych na rzecz kluczowych pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej w formie szkoleń z zakresu specjalizacji I i II stopnia w zawodzie pracownik socjalny. Nabór trwał Wnioskodawcy – podmioty wymienione w SZO OP POWER w działaniu 2.5 Skuteczna pomoc społeczna posiadające zgodę Ministra Pracy i Polityki Społecznej na prowadzenie szkoleń w zakresie specjalizacji I i II stopnia w zawodzie pracownik socjalny. Kwota przeznaczona na konkurs - 15 500 000 PLN (wsparcie na osobę – specjalizacja I stopnia - 8000 zł; specjalizacja II stopnia - 10 000 zł). Wymagany wkład własny Wnioskodawcy do realizacji projektu wynosi co najmniej 3% wartości projektu.  

Podział na makroregiony: Dla szkoleń z zakresu specjalizacji I stopnia: makroregion I obejmujący województwa: zachodnio-pomorskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie, wielkopolskie, lubuskie, (dla co najmniej 300 osób) makroregion II obejmujący województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie, łódzkie, (dla co najmniej 250 osób) makroregion III obejmujący województwa: świętokrzyskie, lubelskie, podkarpackie, małopolskie, (dla co najmniej 250 osób) makroregion IV obejmujący województwa: dolnośląskie, opolskie, śląskie. (dla co najmniej 200 osób) Kwoty przeznaczone na makroregion 1 600 000 zł – 2 400 000 zł.

Kwoty przeznaczone na makroregion od 1 860 000 zł – 2 000 000 zł. Podział na makroregiony: Dla szkoleń z zakresu specjalizacji II stopnia: makroregion I obejmujący województwa: zachodnio-pomorskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie, wielkopolskie, (dla co najmniej 188 osób), makroregion II obejmujący województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie, łódzkie, (dla co najmniej 188 osób), makroregion III obejmujący województwa: świętokrzyskie, lubelskie, podkarpackie, małopolskie (dla co najmniej 188 osób), makroregion IV obejmujący województwa: dolnośląskie, opolskie, śląskie, lubuskie, (dla co najmniej 186 osób), Kwoty przeznaczone na makroregion od 1 860 000 zł – 2 000 000 zł. W ramach konkursu wyłoniony zostanie tylko jeden projekt dotyczący specjalizacji I stopnia i jeden projekt w zakresie specjalizacji II stopnia w danym makroregionie.  

Minimalny zakres wsparcia: potencjał technicznego (zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 kwietnia 2012 r. w sprawie specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny), przeprowadzenie zajęć dydaktycznych (szkolenia specjalizacyjnego) przeprowadzenie i pokrycie kosztów rekrutacji uczestników, pokrycie kosztów podróży uczestników, pokrycie kosztów zakwaterowania uczestników, zapewnienie uczestnikom materiałów dydaktycznych i podręczników, ubezpieczenie każdego uczestnika w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków, pokrycie kosztów egzaminu uczestników odpowiednio na I i/lub II stopień specjalizacji zawodowej pracowników socjalnych, zebranie od uczestników szkolenia i przesłanie do odpowiedniej komisji egzaminacyjnej wniosków o dopuszczenie do egzaminu wraz z wymaganą dokumentacją, zapewnienie obsługi administracyjno – biurowej słuchaczy, zorganizowanie i pokrycie kosztów uroczystości wręczenia dyplomów, w uzgodnieniu z odpowiednią komisją egzaminacyjną i uzyskaniu jej zgody.

Liczba wniosków które przeszły pozytywnie weryfikację wstępną - 16 na łączną kwotę 29 414 576,97 PLN MAKROREGION SPECJALIZACJA   I makroregion II makroregion III makroregion IV makroregion RAZEM Zachodnio-pomorskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie, wielkopolskie, lubuskie warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie, łódzkie świętokrzyskie, lubelskie, podkarpackie, małopolskie dolnośląskie, opolskie, śląskie, lubuskie I st specjalizacji 2 3 4 1 10 II st specjalizacji 6 16

Konkurs nr POWR.02.05.00-IP.03-00-002/15 Celem konkursu jest poprawa wykształcenia kadr zatrudnionych w instytucjach pomocy i integracji społecznej oraz dalsza specjalizacja tych kadr w pracy z poszczególnymi grupami docelowymi, poprzez przeprowadzenie działań edukacyjnych na rzecz kluczowych pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej, w formie studiów pierwszego i drugiego stopnia na kierunku praca socjalna dla aspirantów pracy socjalnej. Nabór wniosków od 28 września do 09 października br. Wnioskodawca składa 1 wniosek o dofinansowanie projektu obejmujący działania edukacyjne na terenie jednego makroregionu, jednak nie więcej niż dwa wnioski o dofinansowanie projektu w ramach niniejszego konkursu. Wyłoniony zostanie jeden projekt dotyczący organizacji studiów pierwszego stopnia na kierunku praca socjalna i jeden projekt w zakresie studiów drugiego stopnia na kierunku praca socjalna w każdym makroregionie. Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach konkursu wynosi 3 500 000,00 PLN. Objęcie wsparciem łącznie co najmniej 129 aspirantów pracy socjalnej, w tym min. 83 aspirantów pracy socjalnej w ramach studiów pierwszego stopnia na kierunku praca socjalna oraz min. 46 aspirantów pracy socjalnej w ramach studiów drugiego stopnia na kierunku praca socjalna.

Studia pierwszego i drugiego stopnia na kierunku praca socjalna zostaną zorganizowane i przeprowadzone w systemie niestacjonarnym, dla aspirantów pracy socjalnej, zatrudnionych w jednym z trzech makroregionów: makroregion I – obejmujący województwa: zachodniopomorskie, pomorskie, kujawsko- pomorskie, wielkopolskie, lubuskie i dolnośląskie (co najmniej 41 osób, 23/18), kwota 1 112 403,00 PLN makroregion II – obejmujący województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie, lubelskie, (co najmniej 46 osób, 31/15) kwota 1 248 062,00 PLN makroregion III – obejmujący województwa: łódzkie, świętokrzyskie, podkarpackie, opolskie, śląskie, małopolskie. (co najmniej 42 osoby, 29/13) kwota 1 139 535,00 PLN.

Opracowanie, przetestowanie i wdrożenie standardów kształcenia w zakresie nowych specjalności zawodowych w pracy socjalnej Perspektywa finansowa 2007 – 2013: Opracowanie standardów nowych specjalności pracy socjalnej: asystentura i mediacja socjalna, organizator usług socjalnych, animator społeczności lokalnych. Perspektywa finansowa 2014 – 2020: Wprowadzenie do systemu kształcenia nowych specjalizacji. Cel operacji: przygotowanie pracowników socjalnych do pracy nowymi metodami o charakterze profilaktycznym (asystentura i mediacja socjalna) i aktywizującym (animator społeczności lokalnych) oraz do organizowania usług socjalnych w związku planowanym wzmocnieniem roli tych usług w systemie pomocy społecznej.

Utworzenie sieci współpracy podmiotów reintegracji społecznej i zawodowej, instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy oraz ngo's Utworzenie ogólnopolskiej platformy współpracy (sieci) z wykorzystaniem istniejących platform współpracy w regionach. Utworzona „sieć” będzie prowadziła działania upowszechniające (w tym doradczo-szkoleniowe) w zakresie tworzenia podmiotów reintegracji społecznej i zawodowej (CIS i KIS) z wykorzystaniem dobrych praktyk z regionów i rekomendacji dotyczących ich adaptacji. Cel operacji: zwiększenie zakresu i sposobu współpracy Centrów i Klubów Integracji Społecznej z instytucjami pomocy społecznej i rynku pracy oraz organizacjami pozarządowymi, zwiększenie liczby wspólnych inicjatyw podejmowanych przez te podmioty, a w rezultacie zwiększenia liczby działających Centrów i Klubów Integracji Społecznej.

Wypracowanie i wdrożenie modeli kooperacji pomiędzy instytucjami pomocy i integracji społecznej a podmiotami innych polityk sektorowych Działania pojedynczych instytucji – mniejsza skuteczność niż zintegrowane działania różnych polityk. Stworzenie trzech modeli współpracy (w zależności od wielkości gminy) instytucji pomocy i integracji społecznej i podmiotami innych polityk sektorowych np. edukacji, zdrowia, sądownictwa i policji, istotnych z punktu widzenia strategicznego podejścia do przeciwdziałania ubóstwu i wykluczeniu społecznemu. Pilotaż – 150 jednostek samorządu terytorialnego (powiaty i gminy). Cel operacji: poprawa jakości usług dla osób i rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym

nakierowanie działań na poprawę obsługi klienta Wdrożenie usprawnień organizacyjnych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej przez nakierowanie działań na poprawę obsługi klienta. Perspektywa finansowa 2007 – 2013: Opracowanie standardów usług; Opracowanie modeli ośrodka pomocy społecznej, powiatowego centrum pomocy społecznej; Testowanie opracowanych rozwiązań. Perspektywa finansowa 2014 – 2020: modelowe rozwiązania w zakresie oddzielenia procedury administracyjnej przyznawania świadczeń pomocy społecznej od pracy socjalnej, w oparciu o „Zasady wdrażania usprawnień organizacyjnych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej” oraz Modele realizacji usług o określonym standardzie w gminie oraz mieście na prawach powiatu; wsparcie skierowane do 80 ośrodków pomocy społecznej na terenie gmin o różnej liczbie mieszkańców (docelowo 200 ops.); czas realizacji 24 miesiące; Wysokość środków przeznaczonych na realizację – ok. 26 000 000 ( 70 000 000)   w

Wypracowanie i upowszechnienie modelu współpracy instytucji zatrudnienia socjalnego z innymi podmiotami realizującymi usługi społeczne Stan obecny – instytucje zatrudnienia socjalnego mają ograniczoną możliwość trwałej współpracy w zakresie przygotowania i świadczenia usług społecznych (ograniczenia organizacyjne w zakresie kontraktowania usług przez samorządy lokalne, brak właściwej metodologii przygotowania osób zagrożonych wykluczeniem do świadczenia usług społecznych, brak woli współpracy poszczególnych instytucji na szczeblu lokalnym itp.). Model współpracy instytucji zatrudnienia socjalnego z innymi podmiotami świadczącymi usługi socjalne. Przygotowanie uczestników Centrów Integracji Społecznej i Klubów Integracji Społecznej do świadczenia usług na rzecz podmiotów pomocy i integracji społecznej. Cel operacji: kompleksowe przygotowanie instytucji zatrudnienia socjalnego do świadczenia usług społecznych, a tym samym do skutecznego włączenia się w system świadczenia usług społecznych określony m.in. w KPPUiWS.

Przygotowanie, przetestowanie i zweryfikowanie funkcjonowania systemu akredytacji dla instytucji działających na rzecz włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa: centrów i klubów integracji społecznej, agencji usług socjalnych i innych nowopowstających form Działania projektu będą polegały na: wsparciu w regionach uruchomienia procesu nadawania certyfikacji i akredytacji: utworzenie 16 jednostek certyfikacyjnych utworzenie 16 jednostek audytoryjnych utworzenie procedur, w tym elektronicznego systemu składania wniosków o certyfikację Informatyczny bank informacji o podmiotach posiadających certyfikaty, wsparciu CIS i KIS w uzyskaniu minimalnych standardów : - liczba instytucji uzyskujących wsparcie z EFS - 150 jednostek; - rezultat : 100 jednostek uzyska akredytacje lub certyfikację. Cel operacji: Pilotażowo wdrożony system akredytacji  

Priorytet Inwestycyjny 9.4 Ułatwienie dostępu do przystępnych, cenowo trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym

CEL SZCZEGÓŁOWY Rozwój form mieszkalnictwa wspomaganego na rzecz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym jako form zdeinstytucjonalizowanych Wypracowanie standardów i przeprowadzenie pilotaży w zakresie usług mieszkalnictwa wspomaganego dla osób o specyficznych potrzebach, z uwzględnieniem możliwości finansowania tych rozwiązań TYP OPERACJI

Wypracowanie standardów i przeprowadzenie pilotaży w zakresie usług mieszkalnictwa wspomaganego dla osób o specyficznych potrzebach, z uwzględnieniem możliwości finansowania tych rozwiązań Działania w zakresie przejścia od świadczenia usług w formach instytucjonalnych (stacjonarnych) do usług świadczonych w środowisku: rozwój mieszkalnictwa wspieranego - indywidualnego i grupowego, w tym chronionego jako kierunku realizacji zapewnienia wsparcia w środowisku, a nie placówkach instytucjonalnych. Rozwiązania deinstytucjonalizacji dotyczyć będą w szczególności: wsparcia grup odbiorców o specyficznych potrzebach, m.in. osób z różnymi rodzajami sprzężonych niepełnosprawności, osób z chorobą Alzheimera, osób autystycznych, osób z zespołem Downa. Pilotaż i wypracowanie 8 standarów.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !