Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Programowanie Ekstemalne
Inżynieria Oprogramowania
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Programowanie Ekstremalne
Role w zespole projektowym
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
Nowoczesne metody zespołowego tworzenia aplikacji
FIT Środowisko Testów Integracyjnych
EXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska.
Metodologia XP Husaria.
Na Etapie Inżynierii Wymagań
Zwinne metodyki programowania Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Inżynieria oprogramowania.
Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
J. Nawrocki, Inżynieria oprog. Plan wykładu Praktyki XP Wcześniejsze badania Personal Software Process eXtremme Programming Opis eksperymentu WynikiPodsumowanie.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych (cz. 2)
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Agile Programming a jakość
Wymagania jakości w Agile Programming
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Metodyki Lekkie Agile Methodologies
Rational Unified Process
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie oprogramowania, zgodne z metodologią Unified Software Development Process (RUP). Włodzimierz.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Licencjonowanie SharePoint 2013
Continuous Integration
Autor: Tomasz Karczy ń ski Zaj ę cia: Zarz ą dzanie Projektami Prowadz ą cy: prof. Dorota Kuchta eXtream Programming.
Microsoft Solution Framework
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Licencjonowanie narzędzi dla programistów
Metodyki zarządzania projektami
eXtreme Programming – czyli coś ekstremalnie zwinnego
Refaktoryzacja Robert Pająk.
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Autor: Marcin Polak Promotor: dr inż. Paweł Kasprowski
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Waterfall model.
Metodologia CASE. Przyczyny użycia narzędzi CASE Główną przesłanką użycia narzędzi CASE jest zwiększenie produktywności i jakości produkowanych systemów.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Efektywne tworzenie oprogramowania 2008/2009. Forty Years of Software Engineering Konferencja w Garmisch – uczestników Prof. Bauer TUM przewodniczący.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Interfejs użytkownika „No matter how cool your interface is, less of it would be better”
Wykład 2 – Zintegrowane systemy informatyczne Michał Wilbrandt.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Cykle życia oprogramowania oraz role w zespole projektowym Autor: Sebastian Szałachowski s4104.
ŚRODOWISKO PRACY ZESPOŁU PROGRAMISTYCZNEGO BAZUJĄCE NA ROZWIĄZANIACH OPEN SOURCE Janusz Marchewa Łódź, r.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Agile Programming a jakość
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Zarządzanie projektami informatycznymi
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Jerzy Nawrocki Adam Wojciechowski
Zapis prezentacji:

Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania Extreme Programming Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania

Co to właściwie jest Extreme Programming ? To zbiór prostych i odwiecznych reguł oraz praktycznych uwag, trudnych do przyjęcia w codziennej praktyce bez wewnętrznej zgody. Metodologię tę wykorzystuję się głównie w projektowaniu aplikacji bazodanowych (internetowych) i projektowaniu oprogramowań informatycznych itp XP wywodzi się z Agile Alliance, organizacji promującej tzw. "lekkie" metodyki, których głównymi założeniami są: stawianie programisty w centrum zainteresowania, uznanie kodu za dokumentację projektu, ścisła współpraca programistów z użytkownikiem, gotowość do zmian.

Kto jest autorem Extreme Programming?? Autorami eXtreme Programming są: Kent Back, Ward Cunningham i inni. "XP is a lightweight methodology for small to medium sized teams developing software in the face of vague or rapidly changing requiremente" - Kent Back XP nie stanowi wsparcia do działań ad hoc i uznania chaosu jako właściwego stylu realizacji projektów. Porządek i przewidywalność wprowadzane są jednak zupełnie innymi mechanizmami.

Podstawowe cechy eXtreme Programming Ważne jest, aby funkcjonalność dostarczana była w krótkich (do trzech tygodni) okresach projektowych (inkrementach), sterowanych częściowymi wymaganiami (opowieść użytkownika). Wszystkie sprawy formalne (organizacyjne) załatwiane są w krótkich codziennych spotkaniach "na stojąco" trwających góra 15-20 min. Bardzo istotną cechą jest "Refaktoring", czyli upraszczanie kodu. Użytkownicy są aktywnymi członkami zespołu projektowego

Wzajemna odpowiedzialność schematów działania

Powstawanie systemu System powstaje od ogólnej wizji, aż do uzyskania końcowego produktu, dzięki kolejnym przybliżeniom. Każda kolejna wersja zbliża się funkcjonalnością do końcowego produktu, do ideału określonego w metaforze. Stosuje się tu, w mniej lub bardziej świadomy sposób, czteroetapowy model sukcesu:

Czteroetapowy model działania 1. Określ cel. 2. Wykonaj działanie. 3. Odbierz informację zwrotną. 4. Skoryguj działanie tak, by kolejny efekt był bliższy sukcesowi.

Wartości XP Prostota -unikanie dodawania zbędnych czynności i artefaktów do procesu wytwarzania -kod programów powinien być prosty Komunikacja -niedotrzymanie terminów, brak potrzebnej funkcjonalności ma korzenie w tym, że ktoś nie powiedział komuś w odpowiednim momencie (czasie) czegoś bardzo ważnego

Wartości XP - cd Sprzężenie zwrotne -wszystkie zmiany muszą produkować sprzężenie zwrotne -sprzężenie zwrotne jest ważniejsze niż sprzężenie „w przód” Odwaga i agresywność -dyscyplina wymaga odwagi. Jeśli praktykujesz poprzednie trzy wartości, to zyskujesz odwagę, by robić je lekko!

Reguły XP Planowanie Projektowanie Kodowanie Testowaniee

Najważniejsze praktyki XP Określenie metafory tworzonego systemu Gra planistyczna Częste wydania Prosty projekt systemu Testowanie sterowanie testowaniem(TDD) Refaktoring Współwłasność kodu

Najważniejsze praktyki XP - cd Ciągła integracja Brak nadgodzin Udział klienta w zespole Obowiązujący standard kodowania Programowanie w parach

Chcecie się dowiedzieć więcej (źródła) www.extremeprogramming.org www.xprogramming.com www.xp123.com www.exoftware.com