Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW 2009/2010
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Program budowy linii dużych prędkości w Polsce
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Modernizacja linii kolejowej E65
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Poznań, listopad 2007 Centrum Informacji dla Naukowców Sieć ERA – MORE Katarzyna Rauszer de Bruijn Fundacja Uniwersytetu im. A. Mickiewicza Regionalne.
Poznań, listopad 2006 Mobilność a polityka Unii Europejskiej Katarzyna Rauszer de Bruijn Fundacja Uniwersytetu im. A. Mickiewicza Regionalne Centrum Informacji.
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Wprowadzenie Pierwsza linia dużych prędkości Tokio – Osaka (Tokaido) otwarta 1 października 1964 roku Przyspieszenie rozwoju kolei dużych prędkości w pierwszym.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
ZDW Kraków Orawska droga Maj 2011 r.. ZDW Kraków Projekt Orawska droga jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Raport z konsultacji społecznych Projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego PODSUMOWANIE Urząd Marszałkowski Województwa.
WAKACJE GRUPA PKP Warszawa, r.. Tabor ponad 1500 wagonów w gotowości wagony z klimatyzacją 2014 r.: r.: 638 przegląd i bieżące.
Regionalny Program Operacyjny: PLN
Rekomendacja do ogólnopolskiego modelu pomocy osobom bezdomnym w okresie zimowym Rekomendacja do ogólnopolskiego modelu pomocy osobom bezdomnym w okresie.
Zebranie Klubu Warszawskiego SiTK Klubu Warszawskiego SiTK Warszawa dnia r.
ICE - (dawniej InterCity Express) – kategoria pociągów dalekobieżnych dużych prędkości należących do przedsiębiorstwa DB -Deutsche Bahn. ICE stanowi regularnie.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Współczesne środki transportu
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
V Plenarne Forum Inwestycyjne
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Dokąd jedziemy na wakacje?
przejazdów kolejowo-drogowych
Projekty Kolejowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Na Lata Białystok, 14 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Zbigniew Ciemny Dyrektor PKP PLK S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości Łódź, 16.02.2011 r.

Historia linii dużych prędkości na świecie Historia linii dużych prędkości na świecie. Przykłady pierwszych linii dużych prędkości w wybranych krajach JAPONIA; rok 1964, linia „Tokaido” z Tokio do Osaki , prędkość maksymalna obecnie to 260 km/h; FRANCJA; rok 1981, linia Paryż – Lyon, prędkość maksymalna obecnie to 320 km/h; WŁOCHY; rok 1992, linia „Direttissima z Rzymu do Florencji, prędkość maksymalna obecnie to 300 km/h; HISZPANIA; rok 1992, linia Madryt – Sewilla, prędkość maksymalna obecnie to 300 km/h; NIEMCY ; rok 1991, linie : Hanower – Würzburg i Mannheim – Stuttgart, prędkość maksymalna obecnie to 330 km/h; CHINY; rok 2003, linia Quinhuangdao – Shenyang, prędkość maksymalna obecnie to 250 km/h; 2

Historia linii dużych prędkości na świecie Historia linii dużych prędkości na świecie. Długości linii dużych prędkości w wybranych krajach Kraj [km] Belgia 209 Francja 1896 Hiszpania 2056 Holandia 120 Niemcy 1285 Szwajcaria 35 Włochy 923 Wielka Brytania 113 Chiny 6750 Polska 3

Uwarunkowania dla rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Zmiana poglądów na rozwój transportu - budowa systemów kolei dużych prędkości stała się obecnie głównym priorytetem w inwestycjach infrastrukturalnych na świecie. Planowany wzrost długości linii dużych prędkości w Europie

Uwarunkowania dla rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Nowoczesne społeczeństwo i gospodarka oparta na wiedzy wymaga sprawnego transportu, redukującego do minimum czas podróży. Średnia prędkość podróży: samochodem (dobra sieć dróg): 80 – 90 km/h pociągiem dużej prędkości: 150 – 250 km/h Możliwe do osiągnięcia teoretyczne czasy przejazdu odcinka 100 km Prędkość max [km/h] Czas przejazdu [min] 120 50 160 38 200 30 300 20 350 17 Budowa nowej linii do prędkości 350 km/h daje efekt 3-krotnego skrócenia czasu przejazdu, a modernizacja do 160 km/h przy podstawowej prędkości dla linii głównych w Polsce 120 km/h skraca czas przejazdu najwyżej o 25%. Relacja efekty/nakłady w wielu przypadkach wskazuje na wybór budowy nowej linii.

Stan polskiej sieci kolejowej Długość: 19 336 km linii, 37 356 km torów Struktura prędkości na sieci PKP PLK S.A. Gęstość sieci kolejowej w Centralnej Europie Państwo km linii /100 km2 Niemcy 120 Czechy 101 Węgry 85 Słowacja 75 Polska 64

Harmonogram prac nad projektem Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Termin Zadanie Czerwiec 2010 Wykonanie analizy przez Instytut Kolejnictwa Lipiec – wrzesień 2010 Konsultacje wewnętrzne Październik 2010 Przyjęcie dokumentu przez Zarząd PKP PLK S.A. i skierowanie do konsultacji Październik - listopad 2010 Prezentacja projektu podczas konsultacji społecznych w regionach Listopad 2010 Przekazanie dokumentu do Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Listopad 2010 Przekazanie wniosków do rewizji Master Planu Grudzień 2010 II etap konsultacji – przekazanie do województw

Program rządowy do 2020 r.

Proponowana długość linii dużych prędkości w Polsce Linia Długość odcinka km Kategoria linii wg TSI Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław 469 I Warszawa – Kraków/Katowice – granica RP (do Ostrawy) 404 Gdańsk – Poznań/Łódź/Warszawa 605 I, II, V-M Poznań – Szczecin/granica RP – (Berlin) 269 Warszawa – Lublin - Rzeszów 301 Warszawa – Białystok – granica RP 347 II, V-M Kielce - Opoczno 68 Kraków – Tymbark 49 RAZEM – nowe linie Około 1970 Inne linie zmodernizowane Około 625

Proponowane terminy realizacji Linia Realizacja Y: Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław z łącznikiem Łódź - Opoczno 2014-2020 (etapami wg analiz rekomendowanych w studium wykonalności Łącznik Opoczno – Łódź do 2016 r. CMK: Warszawa – Kraków/Katowice - granica z Republiką Czeską i Słowacją 2014-2025 I etap: przedłużenie do Katowic i Krakowa (2014-2020) II etap: modernizacja istniejącego odcinka CMK do (2020-2025) III etap: przedłużenie do granicy z Republiką Czeską i Słowacją – po uzgodnieniu zainteresowanych państw (do 2025)

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko