Sprawdzian po klasie szóstej 2013. Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas szóstych
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTÓW
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki w Staszowie.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Sprawdzian szóstoklasisty
S PRAWDZIAN KLASY VI 1 KWIETNIA 2015 R.. Lp. PrzedmiotIlość pkt. max. Ilość pkt. % 1j. polski matematyka j. angielski
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasistów w roku szkolnym 2013/2014.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wyniki egzaminu próbnego
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Sprawdzian po klasie szóstej 2013

Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się z: 20 zadań zamkniętych i 6 otwartych Należało rozwiązać: - 12 zadań z języka polskiego -14 zadań z matematyki Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 40 Najniższy wynik 11pkt. Najwyższy wynik 40pkt. Średnia dla szkoły 26,15 W 9 stopniowej skali Stanin 7 - wysoki Średnia dla Pruszkowa 26,38 Średnia dla Mazowsza 25,22 Średnia dla kraju 24,03 Zestaw S-1 pisało 40 uczniów Zestaw S-4 – 1 uczeń Zestaw S-7 – 1 uczeń

OPIS ARKUSZA STANDARDOWEGO W tegorocznym arkuszu, podobnie jak w ubiegłorocznym, można zauważyć tendencję do wyraźnego wyodrębnienia umiejętności matematycznych i polonistycznych. Czytanie i pisanie sprawdza kompetencje polonistyczne, a rozumowanie, wykorzystywanie wiedzy w praktyce i korzystanie z informacji – kompetencje matematyczne. Można sądzić, że jest to sposób na płynne przejście do nowej formuły sprawdzianu w 2015 roku, kiedy to pojawią się zadania konstruowane w oparciu o wymagania zapisane w nowej podstawie programowej, a nie jak dotychczas w oparciu o standardy wymagań z pięciu obszarów umiejętności. Arkusz zawierał 20 zadań zamkniętych wielokrotnego wyboru z czterema możliwościami wyboru i 6 zadań otwartych wymagających dłuższej odpowiedzi.

Plan arkusza standardowego Obszar umiejętności Liczba punktów Procentowy udział badanych umiejętności Numery zadań/czynności Czytanie język polski 1025%1,2,3,4,5,6,7,8,9,10, Pisanie język polski 1025%25,26 Rozumowanie matematyka 820%11,12,13,20,21,22, Korzystanie z informacji matematyka 410%15,16,17,18 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce matematyka 820%14,19,23,24 RAZEM40100%

CZYTANIE Czytanie sprawdzano 10 zadaniami zamkniętymi, w których uczeń miał wybrać spośród czterech odpowiedzi jedną prawidłową. Umiejętność tę sprawdzano na podstawie tekstu popularnonaukowego o sztuce dobrego mówienia oraz fragmentów wiersza Józefa Ratajczaka– Słowa ze słownika. Za swoje odpowiedzi uczeń mógł otrzymać maksymalnie 10 punktów, co stanowi ¼ punktów możliwych do uzyskania za rozwiązanie wszystkich zadań w arkuszu.

Czytanie w obu oddziałach powyżej wyników powiatu i gminy

PISANIE Pisanie sprawdzano 2 zadaniami otwartymi, krótszym i dłuższym. Uczeń miał w dwóch, trzech zdaniach uzasadnić, dlaczego należy mówić i pisać poprawnie. Za logiczną wypowiedź, napisaną poprawnie pod względem językowym, mógł otrzymać 2 punkty. W dłuższej wypowiedzi ocenianej na 8 punktów uczeń proszony był o napisanie listu do kolegi czy koleżanki, w którym zachęci do przeczytania ciekawej książki. Waga umiejętności pisania jest w arkuszu taka sama jak umiejętności czytania i wynosi ¼ punktów możliwych do uzyskania

Pisanie w oddziale A wynik porównywalny z powiatem i gminą, w oddziale B wynik poniżej wyników powiatu i gminy

ROZUMOWANIE Rozumowanie sprawdzano 4 zadaniami zamkniętymi, w których należało wybrać jedną odpowiedź spośród czterech podanych oraz 2 zadaniami otwartymi, w których uczeń rozpoznawał charakterystyczne cechy i własności figur, a także ustalał sposób rozwiązania zadania i prezentacji tego rozwiązania. Za rozwiązania wszystkich zadań z tego obszaru uczeń mógł otrzymać maksymalnie 8 punktów

Rozumowanie w oddziale A o około 0,1pkt powyżej wyników gminy i powiatu, w oddziale B – wynik porównywalny z wynikami gminy i powiatu

KORZYSTANIE Z INFORMACJI Korzystanie z informacji sprawdzano 4 zadaniami zamkniętymi, w których uczeń analizował informację dotyczącą miejskiej komunikacji, godzin odjazdu autobusów i czasu poruszania się po mieście. Za rozwiązanie zadań uczeń mógł uzyskać maksymalnie 4 punkty.

Korzystanie z informacji oddział A - wynik powyżej wyników gminy i powiatu oddział B - wynik niższy od powiatowego i gminnego.

WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE Wykorzystywanie wiedzy w praktyce sprawdzano 2 zadaniami zamkniętymi oraz 2 zadaniami otwartymi. W tym obszarze badano umiejętność wykonywania obliczeń dotyczących wagi i długości, wykorzystywania własności liczb w sytuacjach praktycznych i stosowania ich do rozwiązywania problemów, a także wykonywania obliczeń dotyczących powierzchni i objętości. Uczeń mógł uzyskać maksymalnie 8 punktów. Ich waga w teście jest taka sama jak waga punktów uzyskanych za umiejętność rozumowania.

Wykorzystywanie wiedzy w praktyce w obu oddziałach niższy od gminnego i powiatowego

WYNIKI INDYWIDUALNE ZE SPRAWDZIANU W naszej szkole 15 uczniów uzyskało powyżej 30 punktów – wynik mieszczący się w staninie najwyższym, 6 zdobyło 22 punkty - wynik mieszczący się w staninie niżej średnim. Na Mazowszu największa liczba uczniów osiągnęła wynik mieszczący się w staninie wysokim – 32 punkty. Mediana czyli wynik dzielący grupę zdających na 2 równe części wynosi w szkole 25,5 / dla Mazowsza - 26 Średnia szkoły 26,15/ dla Mazowsza - 25,22

WYNIKI UCZNIÓW W STANDARDOWEJ SKALI DZIEWIĄTKI ODDZIAŁ A ODDZIAŁ B Liczba piszących Poziom najniższy Poziom bardzo niski Poziom niski Poziom niżej średni Poziom średni Poziom wyżej średni Poziom wysoki Poziom bardzo wysoki Poziom najwyższy Liczba piszących Poziom najniższy Poziom bardzo niski Poziom niski Poziom niżej średni Poziom średni Poziom wyżej średni Poziom wysoki Poziom bardzo wysoki Poziom najwyższy

WYNIKI UCZNIÓW WEDŁUG SPRAWDZANYCH UMIEJĘTNOŚCI Wniosek: Największą trudność sprawiły uczniom zadania badające umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce i rozumowanie.

Arkusz S - 4 Arkusz S – 4 pisała jedna uczennica uzyskując 21pkt Porównanie średnich wyników Wynik średni dla arkusza Oddział A21 Szkoła21 Gmina Pruszków21 Powiat Pruszków21 Uczennica: bardzo dobrze opanowała umiejętność czytania i pisania; słabo - umiejętność rozumowania i wykorzystania wiedzy w praktyce; dość dobrze opanowała umiejętność korzystania z informacji

Arkusz S - 7 Arkusz S – 7 pisał jeden uczeń uzyskując 36pkt Porównanie średnich wyników Wynik średni dla arkusza Oddział A36 Szkoła36 Gmina Pruszków36 Powiat Pruszków35,5 Uczeń: bardzo dobrze opanował umiejętność czytania, pisania, wykorzystania wiedzy w praktyce oraz umiejętność korzystania z informacji. Najwięcej problemów sprawiły mu zadania dotyczące rozumowania.

Podsumowanie W tym roku wyniki sprawdzianu po klasie szóstej uplasowały szkołę (tak jak w roku ubiegłym) w staninie 7 wysokim. Tegoroczny zestaw zadań w arkuszu standardowym okazał się dla uczniów naszej szkoły łatwy. Analizując średnie dla sprawdzanych umiejętności widać wyraźnie, że największą trudność sprawiły uczniom zadania badające umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce i rozumowanie. Zdecydowanie lepiej sprawdzian napisali uczniowie klasy VIa. Ich wyniki dla poszczególnych umiejętności były zawsze wyższe niż średnie uzyskane przez klasę VIb.