Projekt opracowany przez

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUOWANIE II PÓŁROCZA W KLASIE 5B
Advertisements

Klasa 4c Klasa 4c.
Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Lp. Zachowania pozytywne Punkty + Częstotliwość
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zmiany w statucie Gimnazjum
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wewnątrzszkolny system oceniania
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
PUNKTOWY SYSTEM. Istota tego systemu polega, na tym ze każdy uczeń otrzymuje na wstępie 200 punktów, które może odpowiednio powiększyć lub utracić. Jasno.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
zmiany oceny z zachowania w Statucie Gimnazjum nr 2
OCENA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Zarządzenie Nr 2 /2012 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
NOWY SPOSÓB WYSTAWIANIA OCENY Z ZACHOWANIA
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rok 2013/2014.
CZĘŚCI SKŁADOWE OCENY Z ZACHOWANIA:
Projekt opracowany przez Lucynę Łuczak we współpracy z: Małgorzatą Zych Elżbietą Wawrzyniak Joanną Stachowiak Bogumiłą Gudzowską OCENA Z ZACHOWANIA 2014/2015.
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
System edukacji w Polsce
Wewnątrzszkolny system oceniania
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
Kalendarz naboru na rok szkolny 2015/2016. Informacje dotyczące terminów i zasad obowiązujących w procesie rekrutacyjno-kwalifikacyjnym określa ZARZĄDZENIE.
Nowe procedury i terminy. Podstawy prawne Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 nr 256 poz. 2572), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013.
TERMINARZ REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2013/ 2014.
§ 26 (STATUTU PUBLICZNEGO GIMNAZJUM W NAWOJOWEJ) 1.Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów.
Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Lp. Zachowania pozytywne Punkty + Częstotliwość.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Spotkanie z uczniami klas 3 maj 2015r. REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ZASADY REKRUTACJI.
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
Technologia informacyjna
System punktowy - system oceniania z wychowania fizycznego
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
WARTO WIEDZIEĆ…...
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

Projekt opracowany przez OCENA Z ZACHOWANIA 2015/2016 Projekt opracowany przez Lucynę Łuczak we współpracy z: Małgorzatą Zych Elżbietą Wawrzyniak Joanną Stachowiak Bogumiłą Gudzowską

Przyjmuje się następującą skalę ocen z zachowania: wzorowe bardzo dobre dobre poprawne nieodpowiednie naganne

Składowymi oceny z zachowania są następujące elementy: Frekwencja 30% Ocena nauczycieli (wszystkich) 20% Ocena wychowawcy 20% Reprezentowanie szkoły w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych10% Udział w apelach, akcjach, promocji szkoły 10% Ocena klasy 5% Samoocena ucznia 5% Za frekwencję przyznawane są oceny od 1 do 6. Uczeń ocenia się sam w skali 1 do 6. Wychowawca również ocenia ucznia w skali od 1 do 6. Tam, gdzie ocenę wystawia kilka osób, brana jest pod uwagę średnia arytmetyczna przyznanych stopni (skala 1 do 6).

Do oceny frekwencji posługujemy się następującym kryterium: 6 100% frekwencja lub wszystkie nieobecności usprawiedliwione w semestrze 5 do 2 godzin nieusprawiedliwionych 4 od 3 do 8 godzin nieusprawiedliwionych 3 od 9 do 15 godzin nieusprawiedliwionych 2 od16 do 30 godzin nieusprawiedliwionych 1 od 31 godzin nieusprawiedliwionych Uzyskana ocena może być obniżona z powodu spóźnień, i tak: 1 lub 2 spóźnienia nie powodują obniżenia oceny od 3 do 10 spóźnień – ocena o 1 stopień niższa więcej niż 11 spóźnień – ocena o 2 stopnie niższa

Nauczyciele szkoły oceniają każdego ucznia w skali od 1 do 6 Nauczyciele szkoły oceniają każdego ucznia w skali od 1 do 6. Oceny wpisują na arkuszu przygotowanym dla każdej klasy. Uwzględniają w swej ocenie: Zachowanie na lekcji, przerwie, w świetlicy Aktywność pozalekcyjna Wywiązywanie się ze zobowiązań Udział i osiągnięcia w konkursach i zawodach Pomoc w organizacji imprez szkolnych Praca na rzecz szkoły Pełnienie funkcji w szkole Stosunek do cudzej własności i mienia szkolnego Stosunek do innych osób Nieuleganie uzależnieniom Zachowanie poza szkołą Przestrzeganie regulaminu szkolnego

Opiekunowie projektów uwzględniają w swojej ocenie przygotowanie projektu oraz prezentację. W zależności od łącznej ilości punktów zdobytych przez ucznia wystawiają mu ocenę: 0 – 6 pkt. ocena 1 7 – 10 pkt. ocena 2 11 – 13 pkt. ocena 3 14 – 17 pkt. ocena 4 18 -19 pkt. ocena 5 20 pkt. ocena 6 Ocena za projekt występuje w semestrze, w którym projekt jest realizowany. Uczniowie klas trzecich zwolnieni z realizacji projektu otrzymują ocenę taką samą jak w klasie drugiej.

Wychowawca klasy w swej ocenie uwzględnia: Pracę na rzecz klasy Stosunek do cudzej własności i mienia szkolnego Pełnienie funkcji w klasie Udział w zajęciach szkolnych i pozaszkolnych Stosunek do innych osób Nieuleganie uzależnieniom Zachowanie na lekcji, przerwie, w świetlicy Przestrzeganie regulaminu szkolnego Aktywność pozalekcyjną Pomoc kolegom Wywiązywanie się ze zobowiązań Przestrzeganie prawa Udział i osiągnięcia w konkursach i zawodach Zachowanie poza szkołą Pomoc w organizacji imprez szkolnych

Wychowawca na podstawie informacji uzyskanych od nauczycieli ocenia też udział ucznia w konkursach i zawodach na każdym szczeblu począwszy od szkolnego. Za każdy udział uczeń otrzymuje 1 punkt, następnie na podstawie uzyskanej w semestrze sumy punktów wychowawca przyznaje uczniowi ocenę: 0 pkt – 1 1 pkt – 2 2 pkt – 3 3 - 4 pkt – 4 5 - 6 pkt – 5 7 i więcej - 6

Konkursy przedmiotowe Fragment przykładowego arkusza z ocenami za udział w konkursach i zawodach L.p Imię i nazwisko Ucznia Konkursy przedmiotowe Konkursy artystyczne Zawody sportowe Suma punktów Ocena 1   2 4 3 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Wychowawca odpowiada też za ocenę pracy ucznia na rzecz promocji szkoły, udział w ogólnopolskich akcjach, pomoc w przygotowaniu szkolnych imprez itp. Za każdy udział uczeń otrzymuje 1 pkt. Na podstawie sumy zgromadzonych punktów otrzymuje ocenę: 0 pkt – 1 1 pkt – 2 2 pkt – 3 3 - 4 pkt – 4 5 - 6 pkt – 5 7 i więcej - 6

Fragment przykładowego arkusza z ocenami za udział w akcjach, promocji szkoły, pomoc w organizacji imprez itp. L.p Imię i nazwisko ucznia Występy na akademiach itp. Udział w akcjach ogólnopolskich (Góra grosza itp.) Ciasto na Dni Jasienia Pomoc przy organizacji imprez szkolnych (ustawianie krzeseł, przygotowanie sali itp. Suma punktów Ocena 1   2 6 5 3 4 7 8 9 10 11 12 13 14

Ocena klasy i samoocena powinna mieć miejsce po dyskusji przeprowadzonej w klasie. Można wydrukować listę klasy w tylu egzemplarzach, ilu jest uczniów. Każdy uczeń ocenia swoje koleżanki i kolegów oraz siebie, nie wiedząc, jaką ocenę wystawili mu pozostali. Wychowawca oblicza średnią każdego ucznia. Może w tym celu posłużyć się arkuszem podobnym do arkusza z ocenami nauczycieli.

W przypadku udowodnienia uczniowi : - kradzieży - picia alkoholu Uczeń, który bez uzasadnionych przyczyn (np. długotrwała choroba) nie przystąpił do realizacji projektu, nie może otrzymać zachowania wzorowego , bardzo dobrego i dobrego na świadectwie ukończenia gimnazjum. W przypadku udowodnienia uczniowi : - kradzieży - picia alkoholu - stosowania oraz rozprowadzania środków odurzających - pobicia - lub innego czynu noszącego znamiona przestępstwa uczeń otrzymuje ocenę naganną bez względu na wyżej wymienione kryteria.

Ocenę z zachowania wystawiamy na podstawie średniej ważonej wyliczonej w arkuszu: wzorowe powyżej 5,19 bardzo dobre 4,61 ÷ 5,19 dobre 3,71 ÷ 4,6 poprawne 2,81 ÷ 3,7 nieodpowiednie 1,9 ÷ 2,8 naganne poniżej 1,9

Promocja szkoły, akcje 10% Fragment przykładowego arkusza z ocenami we wszystkich kategoriach L.p. Nazwisko i imię ucznia Frekwencja 30% Wychowawca 20% Nauczyciele 20% Klasa 5% Samoocena 5% Konkursy i zawody 10% Promocja szkoły, akcje 10% Średnia ważona Ocena 1   4 3 4,58 4,55 6 5 4,14 dobre 2 4,46 4,64 3,27 poprawne 3,83 4,17 2,58 nieodpowienie 4,31 4,73 4,30 4,92 4,91 4,13 4,09 3,72 7 4,15 4,25 3,84 8 3,82 3,06 9 4,00 4,45 10 4,93 4,82 11 4,62 4,81 bardzo dobre 12 4,08 3,42 13 4,36 3,60 14 5,71 5,82 5,93 wzorowe

Dziękuję za uwagę.