Kryteria objęcia operatorów lotniczych EU ETS – wyłączenia z systemu Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa, 30 czerwca 2009r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EUROPEJSKIE UGRUPOWANIE WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ
Advertisements

AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Przywileje i immunitety dyplomatyczne
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Lotnictwo w systemie handlu uprawnieniami do emisji
1 Aeroklub Polski r..
Racibórz X r. Urząd Celny w Rybniku Plac Armii Krajowej 3 Rybnik tel.:
problematyka, propozycje rozwiązań, dobre przykłady
Traktat Lizboński.
1 Zmiany dotyczące raportów z IRZ. 2 Nowe rozporządzenia: Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1033/2010 z dnia 15 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie.
PROCEDURY VFR I IFR ORAZ SŁUŻBY AFIS / KONTROLA RUCHU LOTNICZEGO
energetyczno-klimatycznego - zagadnienia istotne dla elektroenergetyki
Pomoc Państwa i Fundusze Strukturalne w Polsce DG Polityki Regionalnej.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
SYSTEM RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
Tworzywa na paliwa – dlaczego Państwo nie chce pomóc?
Koncepcja implementacji postanowień dyrektywy 2008/101/WE Joanna E. Bukowska Konrad Łuczak Zespół ds. Prawnych, KASHUE Warszawa, r.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
Edyta Malinowska - kierownik Sekcji ds. Współpracy Międzynarodowej
Stypendium Marii Curie
Wybrane przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji.
POLSKIE PRAWO LOTNICZE
POLSKA PREZYDENCJA W UNII EUROPEJSKIEJ
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
Czy byłaby różnica jeżeli zamiast usługi kurierskiej byłaby usługa pocztowa? Usługa pocztowa byłaby realizowana przez: UPS, DPD, Pocztę Polską, InPost.
„UMOWY ŚMIECIOWE” W ŚWIETLE USTAWY
Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa,
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa,
Podatki Vat.
ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA CIĄGŁĄ ZDATNOŚCIĄ DO LOTU
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Transport Tomasz A. Winiarczyk.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
PRZEPISY WYKONYWANIA LOTÓW Z WIDOCZNOŚCIĄ VFR
Visual Meteorological Conditions (VMC) dla lotów VFR
Regionalny Program Operacyjny
Wpływ regulacji czasu pracy na bezpieczeństwo lotów
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
„Nowe regulacje europejskie w zakresie operacji lotniczych lotnictwa GA” ORO, NCC, NCO, SPO Aspekty bezpieczeństwa Andrzej Styk Naczelnik LOL-2.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
PRZEPISY WYKONYWANIA LOTÓW Z WIDOCZNOŚCIĄ VFR
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Dokumentacja Kierującego Działaniem Ratowniczym. Wszystkie jednostki ochrony przeciwpożarowej mają obowiązek posiadania na samochodach druków zgodnie.
Ustrój samorządu terytorialnego
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
Spadki EU. W dniu 16 sierpnia 2012 r. weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 650/2012 z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie.
Przewożenie osób w pojazdach Lublin, dnia 19 października 2015 roku.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Tankowanie w procedurze płytowej obsługi samolotów pasażerskich
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/11 02 – 175 Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy: PLN
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
TOWARY CITES GRUPA: Daria Chmielewska Sylwia Byczkowska Agata Bewicz Katarzyna Chamik Tomasz Butkowski.
Praktyczne informacje o procedurach administracyjnych
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
POSTĘPOWANIA ODRĘBNE -
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Prawo gospodarcze UE – Prawo celne
Izabela Arendarska Gdynia, grudzień 2009
DZIAŁANIA GRUPY ROBOCZEJ ART.29
Prawo przestrzeni powietrznej kazus
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Technik lotniskowych służb operacyjnych
Podstawowe działania ratownicze
Zapis prezentacji:

Kryteria objęcia operatorów lotniczych EU ETS – wyłączenia z systemu Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa, 30 czerwca 2009r.

Działalność lotnicza objęta dyrektywą loty, które kończą się lub rozpoczynają na lotniskach znajdujących się na terytorium państwa członkowskiego, do którego zastosowania mają postanowienia Traktatu (ustanawiającego Wspólnotę Europejską) nie podlegają wyłączeniu na mocy Załącznika I do dyrektywy

Kategorie działań wymienione w Załączniku I Decyzja Komisji z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie szczegółowej interpretacji rodzajów działalności lotniczej wymienionych w załączniku I do dyrektywy 2003/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Kody włączeń używane w systemie opłat trasowych Eurocontrol (CRCO) Odpowiednie adnotacje w planie lotu (pola 8 i 18) Wyłączenia – identyfikacja

Wyłączenie (a) loty wykonywane wyłącznie w celu przewozu – podczas oficjalnej misji – panującego monarchy i członków jego najbliższej rodziny, szefów państw, szefów rządów i ministrów wchodzących w skład rządów innego państwa niż państwo członkowskie UE; kod S w polu 18 planu lotu + adnotacja, że są to osoby z kraju innego niż państwo członkowskie UE

Wyłączenie (b) loty wojskowe wykonywane przez wojskowe statki powietrzne, loty służby celnej i policji; loty wojskowe – kody M albo X loty służby celnej i policji – kod P

Wyłączenie (c) loty związane z działaniami poszukiwawczo-ratowniczymi, loty przeciwpożarowe i gaśnicze oraz loty z pomocą humanitarną i loty służb ratownictwa medycznego, na które zezwolił właściwy organ; loty SAR – kod R i symbol STS/SAR w polu 18 loty PPOŻ i gaśnicze – symbol STS/FFR w polu 18 pomoc humanitarna – kod H i symbol STS/HUM loty ratownictwa medycznego – STS/MEDEVAC lub STS/HOSP

Wyłączenie (d) wszelkie loty wykonywane wyłącznie na mocy przepisów dotyczących lotów z widocznością określonych w Załączniku 2 do Konwencji chicagowskiej (loty VFR); odpowiednia adnotacja w polu 8 planu lotu

Wyłączenie (e) loty kończące się na lotnisku, z którego wystartował statek powietrzny, wykonywane bez międzylądowania (circular flights);

Wyłączenie (f) loty szkoleniowe wykonywane wyłącznie w celu uzyskania licencji lub uprawnień członków załogi statku powietrznego, jeżeli jest to potwierdzone odpowiednią adnotacją w planie lotu, pod warunkiem, że lot nie jest wykorzystywany do przewozu pasażerów ani ładunku lub do przebazowania statku powietrznego; kod T i symbol RMK/Training flight w polu 18

Wyłączenie (g) loty wykonywane wyłącznie dla celów badań naukowych lub w celu sprawdzenia, przetestowania lub przeprowadzenia procesu certyfikacji statku powietrznego lub urządzenia zarówno pokładowego, jak i naziemnego; kod N i symbol STS/FLTCK w polu 18

Wyłączenie (h) loty wykonywane statkami powietrznymi o maksymalnej certyfikowanej masie startowej (MTOW) mniejszej niż 5700kg; statki powietrzne o masie startowej 5700 nie podlegają wyłączeniu jednolita informacja o MTOW przekazana państwom i EUROCONTROL

Wyłączenie (i) loty wykonywane z tytułu świadczenia usług użyteczności publicznej zgodnie z rozporządzeniem (EWG) 2408/92 na trasach w regionach najbardziej oddalonych określonych w art. 299 ust. 2 Traktatu WE lub na trasach, na których oferowana zdolność przewozowa nie przekracza miejsc rocznie; tylko loty w ramach regionów oddalonych

Wyłączenie (j) loty koncesjonowanych przewoźników lotniczych, którzy wykonują: -mniej niż 243 w jednym okresie przez trzy kolejne czteromiesięczne okresy lub - których łączna roczna emisja wynosi mniej niż ton CO2. w każdym z trzech okresów czteromiesięcznych (I-IV, V- VIII, IX-XII), w każdym roku w latach