Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 roku nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami), 2) art.100 ustawy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki 1. art. 94a ustawy o systemie oświaty 1. Osoby niebędące obywatelami polskimi korzystają z nauki i opieki w publicznych.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Najczęstsze nieprawidłowości spotykane w trakcie sprawdzania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i w dokumentacji związanej z wpisem do.
st. wiz. Czesław Stawikowski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Gimnazjum w Radziłowie Opracowanie: Zbigniew Mroczkowski.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Czas pracy nauczycieli Warszawa, 4 października 2010 r.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
iDziennik – prezentacja dla rodziców
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Dokumentacja przebiegu nauczania
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Indywidualne nauczanie
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Instytucja Edukacyjna m.st. Warszawa Zmiany aktów prawnych obowiązujące w roku szkolnym.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Nowe procedury i terminy. Podstawy prawne Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 nr 256 poz. 2572), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Praca metodą projektu edukacyjnego
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
do szkół ponadgimnazjalnych
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zmiany w ramowych statutach: 1
Technologia informacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Zasady prowadzenia dokumentacji w Zespole Szkół Politechnicznych „Energetyk” w Wałbrzychu

Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 roku nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami), 2) art.100 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94,Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239,Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz.301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz.1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 199, poz. 1673i Nr 200, poz. 1679 oraz z 2003 r. Nr 166, poz. 1608)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ( Dz.U. z 2014 r.poz.1170)

Dokumentację klasy- dziennik zajęć, arkusze ocen prowadzi i za prawidłowość wpisów odpowiada wychowawca klasy.

ZASADY WYPEŁNIANIA DZIENNIKA LEKCYJNEGO 1. Okładka. Na wewnętrznej stronie wychowawca wpisuje listę uczniów w porządku alfabetycznym.- stan na 1 września Lista obecności zawiera nazwisko i imię (jeśli uczeń ma dwa imiona, muszą one być wpisane do arkusza ocen, w dzienniku wystarczy jedno imię)

2. Strona tytułowa. a) Wychowawca wypełnia nazwę szkoły, adres itp. b) wpisuje również profil-zawód- specjalność i symbol cyfrowy klasyfikacji oraz numer obowiązującego planu nauczania c) Wpisuje czytelnie skład samorządu klasowego i radę klasową rodziców - niezwłocznie po wyborach

3. Tygodniowy plan zajęć edukacyjnych Wpisuje wychowawca z datą obowiązywania Każda zmiana planu musi być niezwłocznie odnotowana. Wpisane muszą być WSZYSTKIE plany lekcji. Jeśli będzie ich więcej niż 3, należy wkleić skserowaną kartkę z dziennika ze str. 3 i wpisać plan ręcznie

3. Obserwacje- wpisują dyrektor, wicedyrektorzy po odbytej obserwacji 4. Wycieczki – wpisuje organizator-kierownik wycieczki następnego dnia po wycieczce 5.Ważniejsze wydarzenia z życia klasy- wychowawca wpisuje informacje o poszczególnych wydarzeniach i uroczystościach, w których klasa brała udział. Przy zebraniach z rodzicami proszę zapisać tematykę spotkania.

6.Dane osobowe Wszelkie informacje dotyczące danych osobowych zbiera wychowawca klasy, który odpowiada za ich zgodność ze stanem faktycznym. Dane należy co roku aktualizować. Wszystkie w/w dane należy wpisać do 15 września W przypadku przyjęcia nowego ucznia, dane należy wpisać w ciągu 2 dni

7. Inne informacje o uczniu Wpisuje wychowawca niezwłocznie po uzyskaniu informacji (tu m.in. opinie z poradni pedagogiczno- psychologicznej) 8. Informacje o programach nauczania i podręcznikach wpisuje wychowawca – odręcznie!!! Wykaz programów i podręczników obowiązujący w danym roku szkolnym dostępny na stronie szkoły lub w wersji drukowanej w sekretariacie wicedyrektorów

9. Kontakty z rodzicami i opiekunami Wpisuje wychowawca –warto zapisać datę spotkania i uzyskać podpis rodzica 10. Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia Bezwzględnym obowiązkiem nauczyciela prowadzącego zajęcia jest rzetelne dokonywania wpisów dot. obecności uczniów. Wpisują WSZYSCY NAUCZYCIELE UCZĄCY W DANEJ KLASIE!!!

11. Realizacja programu nauczania Dane: miesiąc, data, uczniowie dyżurni oraz aktualny plan lekcji- wpisuje wychowawca Wychowawca wpisuje czytelnie plan zajęć klasy na dany tydzień w piątek przed danym tygodniem lub w poniedziałek rano. Można wpisać plan z wyprzedzeniem najwyżej jednego tygodnia. Należy starannie dokonać podziału na grupy zarówno w rubryce „przedmiot”, jak i w pozostałych rubrykach

W przypadku nieobecności wychowawcy czynność tę wykonuje wychowawca zastępczy lub w wyjątkowych przypadkach nauczyciel wyznaczony przez wicedyrektorów Należy pamiętać o zgodności planu zapisanego na stronie 3 z planem wpisanym w toku roku szkolnego!!!!

NIE WOLNO stosować wymazywalnych długopisów Wszyscy nauczyciele są zobowiązani do CZYTELNEGO !!!!wpisywania tematów lekcji, numerów zajęć, frekwencji i podpisów NA BIEŻĄCO!!! NIE WOLNO stosować wymazywalnych długopisów

Tematy zajęć należy formułować tak, by wynikała z nich treść zajęć. Nie należy wpisywać tematów z wyprzedzeniem. Sprawdzian, kartkówkę itp. można zaznaczyć ołówkiem. Nie dokonujemy podpisu tematu z wyprzedzeniem (podpis przy temacie w dzienniku jest listą obecności pracownika).

W dni, które są wolnymi od zajęć edukacyjnych (święta) – wychowawca wpisuje: Nazwę święta i dopisek „Dzień wolny od zajęć dydaktyczno-wychowawczych” i podpisuje się. Nie należy wpisywać planu lekcji. W dni, które są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych, wychowawca wpisuje: „Dzień wolny od zajęć dydaktycznych”. W tym przypadku plan jest konieczny, jak też podpisy nauczycieli, ponieważ nauczyciele są obecni w pracy.

W przypadku nieobecności nauczyciela i zwolnienia klasy do domu należy zapisać powód nieobecności- np. nauczyciel na zwolnieniu lekarskim.

W przypadku zamiany kolejności zajęć, łączenia, zastępstwa- nazwę przedmiotu, który będzie realizowany wpisujemy KOLOREM ZIELONYM

Temat zajęć edukacyjnych Data Nr kol. zajęć Przedmiot Temat zajęć edukacyjnych Obecnych Nieobecnych Podpis 20 kwietnia 2015 35 Język polski Dyskusja ideologiczna w „Przedwiośniu” S. Żeromskiego 15 4 Ciągło 47 Matematyka Sprawdzian wiadomości- funkcja trygonometryczna Kowalski 36 Sieci komp. Zast- j.pol. „Przedwiośnie” jako powieść o dojrzewaniu  ----  Fizyka  Klasa zwolniona do domu- nauczyciel na zwolnieniu lekarskim  --  ---  -----

12.Oceny z zachowania Wychowawca wpisuje oceny cząstkowe , semestralne i końcoworoczne zgodnie z WSO - oceny semestralne z zachowania wpisujemy używając pełnych nazw: naganne, nieodpowiednie, poprawne, dobre, bardzo dobre, wzorowe. Nie wolno wpisywać ocen wielkimi literami. Wpisujemy oceny wyrównując do lewej krawędzi kolumny (nie wolno wyśrodkowywać). 13. Oceny osiągnięć edukacyjnych Na dany przedmiot należy przeznaczyć jedną stronę. Wychowawca wpisuje nazwy przedmiotów zgodnie z kolejnością w Szkolnym Planie Nauczania, imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego zajęcia.

Oceny cząstkowe - należy zapisywać jako cyfry (1, 2, 3, 4, 5, 6, gdzie 6 jest oceną najwyższą), dopuszcza się zapisywanie tzw. plusów i minusów przy ocenach cząstkowych. Wyjątkiem są oceny z zachowania, które zapisuje się używając nazw: naganne, nieodpowiednie, poprawne, dobre, bardzo dobre, wzorowe.

Liczba ocen- zgodnie ze Statutem ZSP „Energetyk” w Wałbrzychu: Minimalna liczba ocen, na podstawie których dokonuje się oceny ucznia za semestr, nie może być mniejsza od trzech przy jednej lub dwóch godzinach zajęć dydaktycznych tygodniowo. Przy liczbie godzin zajęć tygodniowo większej od trzech, minimalna liczba ocen musi być zawsze o jeden większa od tygodniowej liczby godzin zajęć dydaktycznych danego przedmiotu.

OCENY SEMESTRALNE I ROCZNE - z przedmiotów wpisuje się używając pełnych nazw: niedostateczny, dopuszczający, dostateczny, dobry, bardzo dobry, celujący. Nie wolno stosować tzw. plusów i minusów. Nie wolno wpisywać ocen wielkimi literami. Wpisujemy oceny wyrównując do lewej krawędzi kolumny (nie wolno wyśrodkowywać). Błędnie wpisaną ocenę semestralną należy przekreślić, wpisać poprawną ocenę używając koloru czerwonego.

14. i 15 Zestawienia ocen i frekwencji. (semestralne i roczne) Odręcznie wpisuje wychowawca. Nazwy przedmiotów- zgodnie z SPN 16 i 17 - nie wypełniamy

18. Zestawienie wyników klasyfikacji uczniów Wpisuje wychowawca po klasyfikacji śródrocznej i końcoworocznej (tu stan na 31.08) 19. Uczniowie wg stanu z 20 września 20. Uczniowie wg roku urodzenia 21. Uczniowie wg nauki języków obcych wypełnia wychowawca 20 września!!!

22. Ocena i poziom nauczania języka nowożytnego 22. Ocena i poziom nauczania języka nowożytnego. – wypełnia wychowawca po klasyfikacji śródrocznej i końcoworocznej 23. Godzinowa realizacja planu nauczania Wychowawca wpisuje przedmiot i nazwisko nauczyciela oraz minimalną liczbę godzin do realizacji- kolejność zgodnie z SPN

Każdy nauczyciel jest obowiązany wpisywać systematycznie, rzetelnie i dokładnie ( do 5 dnia każdego miesiąca) liczbę godzin zrealizowanych zgodnie z podstawą programową, jak też podlicza tę liczbę semestralnie i rocznie PROSZĘ SUMOWAĆ LICZBY DOKŁADNIE, MOŻNA UŻYWAĆ KALKULATORA!!!

24. Zestawienie obecności uczniów na zajęciach i dni nauki szkolnej- wypełnia wychowawca do 5 dnia kolejnego miesiąca 25 i 26. Zestawienie frekwencji za 1 i 2 półrocze ( semestr) – wypełnia wychowawca do 5 dnia kolejnego miesiąca 27. Informacje o zachowaniu uczniów (osiągnięcia, pochwały, uwagi)- wpisują nauczyciele 28. Kontrola dziennika lekcyjnego- wpisuje dyrektor/ wicedyrektor .

W Dziennikach lekcyjnych nie wolno wklejać planów lekcji, tabel z wykazami programów i podręczników, wyników klasyfikacji. Dane te muszą być wpisane własnoręcznie przez wychowawcę Jedynym odstępstwem od powyższej reguły jest wklejenie dodatkowej skserowanej pustej tabeli na wpisanie planu lekcji oraz wklejenie na okładce szkolnego planu nauczania

Dziękuję za uwagę