Wyznaczanie celów SZKOLNY OŚRODEK KARIERY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Warsztaty psychologiczne
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Indywidualne Plany Działania
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
SUKCES.
Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
1.
Jak motywować dziecko do nauki?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Jak motywować dziecko do nauki
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Zasady dobrej komunikacji
warsztaty dla rodziców
WYKŁAD III MOTYWACJA DO PRACY.
Daj sobie szansę Podsumowanie projektu Projekt Daj Sobie Szansę współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Psychologia w zarządzaniu
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Psychologia w zarządzaniu
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z chemii CZŁOWIEK.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Zawody przyszłości
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Metody poszukiwania pracy
Zajęcia dydaktyczo-wyrównawcze z geografii Jadwiga Kacprzak
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.
Zajęcia pozalekcyjno – pozaszkolne z chemii
List Motywacyjny CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY CURRICULUM VITAE CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA, Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształc.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
STĄD DO JAKOŚCI Wielkopolskie Stowarzyszenie Badań nad Jakością Centrum Badań i Monitorowania Jakości w Poznaniu.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Zachowania organizacyjne 2 i 3
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Proces przewodzenia i kontrolowania
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
TEORIE I MODELE MOTYWOWANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
Indywidualne Plany Działania
Psychologia w zarządzaniu
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Wyznaczanie celów SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Wyznaczanie celów Projekt współfinansowany ze środków Unii o CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny

MOTYWACJA Stan gotowości do podjęcia określonego działania. To wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych określający podłoże zachowań i ich zmian. „Motywacja jest tym co pozwala ci zacząć” - Jim Ryun

Motywacja w znacznym stopniu zależy od proporcji między obowiązkami a marzeniami, a także od równowagi pomiędzy emocjami i logiką.

Motywacja pomaga nam Osiągać cele Uzyskiwać pozytywny punkt widzenia Nabierać siły do dokonywania zmiany Budować poczucie własnej wartości i własny potencjał Zarządzać własnym rozwojem i pomagać w tym innym ludziom Motywacja pomaga nam

Jak pobudzić motywację? dopasować zadania do zainteresowań uczynić zadania jak najbardziej zrozumiałymi zapewnić sobie wsparcie otoczenia nałożyć własny system kar i nagród za ocenę poziomu wykonania pozwolić sobie na odpoczynek i inne formy aktywności w trakcie realizacji celu stawiane sobie zadania powinny być nieco powyżej naszych możliwości włożone nakłady pracy (wysiłku, zaangażowania i wiedzy) nie powinny przewyższać korzyści płynących z realizacji celu

Piramida Abrahama Maslowa

Rodzaje potrzeb wg Maslowa Fizjologiczne: głód, pragnienie, sen, odpoczynek, brak napięcia, potrzeby seksualne Bezpieczeństwa: brak lęku, spokój, wygoda, poczucie bezpieczeństwa materialnego, brak zagrożeń, potrzeba porządku, oczekiwanie sprawiedliwości Przynależności: nawiązywanie bliskich relacji z ludźmi, współpraca z nimi, akceptacja, przyjaźń i miłość, przezwyciężanie samotności, poczucie bycia potrzebnym Uznania: potrzeba szacunku do samego siebie i innych ludzi, poczucie sukcesu, prestiżu, władzy, bycia poważanym Samorealizacji: zaspokajanie ambicji, wykorzystanie posiadanych zdolności, dążenie do samorozwoju, potrzeby estetyczne (piękno) i poznawcze (wiedza). Rodzaje potrzeb wg Maslowa

Statek powinien płynąć do konkretnego portu, który odpowiada jego załadunkowi i gdzie jest na niego zapotrzebowanie. Musi kierować się do portu przeznaczenia nie tylko gnany przez sprzyjające prądy i wiatry, ale musi trzymać też kurs podczas wichrów i burz. Dokąd zmierzam?

Stan lub obiekt, do którego się dąży. Co to jest CEL? Stan lub obiekt, do którego się dąży.

Cel jest jak KOMAR K konkretny O określony w czasie   K konkretny O określony w czasie  M mierzalny (ilość, jakość, korzyści)  A adekwatny(zgodny z priorytetami, wartościami) R realistyczny

Mój CEL Długoterminowy lub średnioterminowy cel, który chcę zrealizować:………………………………………………………………………… Cel ten chcę zrealizować przed………………………………(data) Aby zrealizować ten cel, muszę: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Podczas realizacji celu mogę uzyskać pomoc od:………………………………………………………………………………………

Źle postawiony cel to brak celu! Znajdę pracę – marzenie Znajdę pracę na stanowisku… - cel Zarobię dużo pieniędzy – marzenie Zarobię milion przed 50 –tką – cel Jutro zajmę się szukaniem pracy – marzenie Jutro złożę swoje CV u pięciu pracodawców - cel Źle postawiony cel to brak celu!

Po powrocie do domu sporządź swoją listę celów! Cele muszą być zapisane Cel niezapisany często umyka, zniekształca się Cel zapisany na papierze ma magiczną moc wrycia się w naszą świadomość i podświadomość, co skutkuje jego realizacją Jeśli chcesz osiągnąć cel – zapisz, go, jeżeli nie – zapomnij o nim Po powrocie do domu sporządź swoją listę celów!

Richard Wiseman, profesor psychologii przez rok monitorował postępy ponad 500 osób, które starały się osiągnąć swoje cele takie jak: utrata wagi, zmiana kwalifikacji, rzucenie palenia, znalezienie partnera, czy zmiana trybu życia na bardziej ekologiczny. Pod koniec badania poprosił uczestników jakie stosowali techniki, żeby osiągnąć sukces. Okazało się, ze tylko 10% badanych osiągnęło swoje zamierzenia, a udało się im to dzięki określonym stategiom. Zasady Wisemana

Strategie osiągania celów 1. Osoby, którym się powiodło określali konkretne cele i ustalili plan działania składający się z małych kroków. 2. Częściej niż pozostali mówili o swoich celach rodzinie, znajomym. 3. Skupiali się na pozytywnych skutkach osiągnięcia celu. 4. Nagradzali się za trudne i nieprzyjemne przejścia szczebli na drodze do celu. 5.Monitorowali postępy, robili podsumowania, notowali w formie dziennika, wykresu. Strategie osiągania celów

Kinga Kaszuba – doradca zawodowy Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę Kinga Kaszuba – doradca zawodowy BIURO PROJEKTU: Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny www: projekt-lobrzeziny.pl; e-mail: projekt.lobrzeziny@gmail.com tel/fax: 0-46 874-28-27 Projekt Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA