Środowiskowy Dom Samopomocy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Zadania i rola specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie wynikające z przepisów prawnych - na przykładzie ośrodków działających.
Opieka nad dziećmi do lat 3
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
URZAD MIEJSKI W SŁUPSKU CZERWIEC 2009R. SYSTEM POMOCY OSOBOM BEZDOMNYM W SŁUPSKU.
Akcja sprzedaży ozdób i kartek Bożonarodzeniowych.
Realizacja usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
ŚRODOWISKOWY MODEL OPIEKI PSYCHIATRYCZNEJ
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY W SAWINIE
OFERTA III SEKTORA SKIEROWANA DO RODZIN W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM.
Struktura Organizacyjna Pomocy Społecznej
Krakowski system wspierania osób chorujących psychicznie
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Opieka nad niepełnosprawnymi i niesamodzielnymi osobami starszymi
TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI THE SOCIETY OF THE FRIENDS OF CHILDREN 95 LAT Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Morągu w trosce o zdrowie dzieci, młodzieży.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Regionalny Inkubator Ekonomii Społecznej w Policach.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
SENIOR W CENTRUM UWAGI Polityka senioralna Gminy Miejskiej Kraków
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W SOPOCIE
Środowiskowy Dom Samopomocy
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
Możliwości rozwoju gospodarstw opiekuńczych z wykorzystaniem funduszy unijnych Aleksandra Bielińska Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
RODZINA 3+ PARTNER PROGRAMU.
„System Aktywizacji Zawodowej i Społecznej OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH w gminie Klucze” Urząd Gminy Klucze Klucze, ul. Partyzantów 1 Tel. 032/ ,
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
PROJEKT „MOBILNY URZĄD” WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Usługi społeczne dla osób starszych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Sejmiku Senioralnego.
Sytuacja materialna i problemy życia codziennego mieszkańców Gdańska w aspekcie utworzenia Centrum Integracji Społecznej.
Osoba prezentująca: Jolanta Szmidla Urząd Miasta Częstochowy Projekt przygotowany przez Annę Marczak, Jolantę Szmidla, i Monikę Podgórską - Miejski Ośrodek.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
KIEROWANIE DO ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY
MIESZKANIA WSPOMAGANE PROGRAM „POTRZEBNY DOM”
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Ulga rehabilitacyjna.
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
INFORMACJE O SZKOŁACH, DOKUMENTY,
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie 20 września 2018 r.
Komplementarność EFS z PO PŻ
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Oferta edukacyjna Na rok szkolny 2019/20
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Projekty realizowane w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia w Puławach przy ul. Kołłątaja 64.
Podsekretarz Stanu Ministerstwo Zdrowia
Zapis prezentacji:

Środowiskowy Dom Samopomocy mgr Beata Klimala

Plan spotkania: Omówienie potrzeb mieszkańców miasta Jastrzębie-Zdrój w zakresie opieki nad osobami niesamodzielnymi Dotychczasowa działalność Domu Nauki i Rehabilitacji dla Dzieci Niepełnosprawnych Możliwości dalszego działania jednostki organizacyjnej miasta jaką jest DNIR na rzecz osób niepełnosprawnych Warunki przekształcenia DNIR w ŚDS

Omówienie potrzeb mieszkańców miasta W celu zbadania potrzeb przeprowadzono anonimową ankietę, której celem było poznanie opinii mieszkańców miasta na temat celowości utworzenia ŚDS

Opis warunków przeprowadzania badań: Czas 13-17 maj 2015 roku Miejsce siedziba DNIR, Park Zdrojowy, ZS nr 10 i 9, Podmiot leczniczy o profilu rehabilitacyjnym Liczba respondentów: 83 Ankieta anonimowa Warunki: stół, krzesło, ankieta, długopis Zadanie ankietera: stworzenie dogodnych warunków do wypełnienia ankiety, pomoc osobom niepełnosprawnym w czytaniu pytań

Hipotezy badawcze Rodzice/prawni opiekunowie uczniów Szkół specjalnych, i inni mieszkańcy miasta po zakończeniu edukacji swoich dzieci widzą potrzebę utworzenia na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój ośrodka wsparcia dziennego dla osób niepełnosprawnych w formie Środowiskowego Domu Samopomocy Rodzice/prawni opiekunowie i inni mieszkańcy miasta zainteresowani są różnorodnymi usługami wspomagającymi samodzielność, oraz formami terapii zajęciowej

Rodzice/ prawni opiekunowie uczniów i mieszkańcy miasta widzą potrzebę utworzenia hostelu i mieszkań chronionych na terenie Jastrzębia-Zdroju

Analiza respondentów

Przedział wiekowy rodziców/prawnych opiekunów 4,8% 8,43% 15,6% 27,7% 42,2%

Pytanie nr 3 Rozpatrzono pod kątem szczegółowości udzielanych odpowiedzi z podziałem na rodzaje niepełnosprawności. Odpowiedź na tak zadane pytanie pozwala na ocenę typu miejsc w Środowiskowym Domu Samopomocy. Brak odpowiedzi świadczy o wypełnianiu ankiety przez osoby, które nie opiekują się dzieckiem lub inną osobą niepełnosprawną.

Rodzaj niepełnosprawności dziecka/podopiecznego

Wniosek: Potencjalni klienci Środowiskowego Domu Samopomocy to osoby z upośledzeniem umysłowym, niepełnosprawni ruchowo, oraz osoby z zaburzeniami psychicznymi

Aktualny przedział wiekowy dzieci/podopiecznych Sposób odpowiedzi związany z koniecznością podania roku urodzenia pozwoli na korzystanie z danych przez wiele lat.

Przedział wiekowy dzieci/podopiecznych 13,25% 20,48% 10.8% 55,42%

Wniosek: Dzieci urodzone w 1998 i później są potencjalnymi uczestnikami pobytu w dziennym ośrodku wsparcia

Stan rodziny: 6,0% 24,2% 69,8%

Aktywność zawodowa respondenta Osoby samotnie wychowujące dzieci a praca zarobkowa 35% 65%

Aktywność zawodowa respondenta Wszyscy respondenci: 3,6% 3,6% 41,6% 41,6% 55,4% 55,4%

Praca zmianowa 38% 48%

Wiedza na temat ŚDS Druga część ankiety dotyczy bezpośrednich potrzeb mieszkańców miasta Jastrzębie-Zdrój

Stan wiedzy na temat zadań ŚDS

Zainteresowani pobytem w ŚDS

Rodzaje terapii zajęciowej

Zainteresowania usługami w ŚDS

Potrzeba utworzenia hostelu

Potrzeba utworzenia mieszkań chronionych

Potrzeba utworzenia dziennego pobytu ŚDS po zakończeniu edukacji

Dotychczasowa działalność DNIR Koreluje z zadaniami Środowiskowego Domu Samopomocy Zajęcia: rehabilitacyjne, terapia zajęciowa, zapewnienie pełnego wyżywienia, opieka pielęgniarska, transportu przystosowanym do niepełnosprawności autobusem prowadzone są do tej pory w DNIR i mogą być kontynuowane w ŚDS. Poszerzenie oferty dla osób dorosłych

Warunki przekształcenia DNIR w ŚDS Uzyskanie przez Prezydenta miasta Jastrzębie-Zdrój Panią Annę Hetman zgody Wojewody na utworzenie ŚDS Wygospodarowanie i dostosowanie pomieszczeń przy ulicy Szkolne 1 będącej siedzibą DNIR Uchwała Rady Miasta o przekształceniu DNIR w ŚDS Zmiana statutu