Unified Communications Komunikacja zunifikowana

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

Zarządzanie informacją a produktywność przedsiębiorstwa
Dostęp do Internetu Frame Relay tp
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Horyzontalne scenariusze pracy
Optymalizacja infrastruktury biznesowej
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Systemy operacyjne Bibliografia:
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Środowisko pracy zdalnej tłumacza Autor: Wojciech Olejniczak Moravia IT
WebSphere Everyplace Micro Environment IBM Workplace Client Technology, Micro Edition Monika Nawrot, Tomasz Jadczyk, Tomasz Sadura KI, EAIiE, AGH.
Program Skype  Aleksandra Sikora, kl.III gim..
Microsoft Lync Server Efektywna komunikacja. Konferencje internetowe.
Licencjonowanie Lync 2013 Poziom 200.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Cecylia Szymanska - Ban | Education Lead Microsoft.
Protokół Komunikacyjny
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Co to jest TIK?.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Przeznaczenie produktu Opis funkcjonalności
Licencjonowanie aplikacji serwerowych
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Exchange Server 2013 Poczta elektroniczna, kalendarze i baza kontaktów dla przedsiębiorstw Adam Dolega Architekt Rozwiązań Biznesowych, Microsoft.
E-learning? Prosta sprawa!
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Sp. z o.o. w Toruniu Jesteśmy firmą od 20 lat działająca na rynku IT Posiadamy System Zarządzania Jakością zgodny z wymogami normy PN-EN ISO 9001:2009.
Systemy PABX 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Komunikatory w dzisiejszym życiu….
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
Telefony Świata.
Czym jest e-Dziennik? To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen Uczniów. Dzięki niemu każdy Rodzic.
Z pakietu Office Przez aplikację internetową Na urządzeniu przenośnym Stwórz dokument W ostatnio używanym katalogu W witrynie zespołu W aplikacji OneDrive.
Contactis Power Dialer Obszary zastosowania Dla CC w których nie ma możliwości realizacji automatycznych akcji wychodzących lub realizuje się je ”ręcznie”
Jednym z podstawowych celów tworzenia sieci komputerowych jest współdzielenie zasobów, takich jak pliki lub drukarki. Każdy z takich zasobów musi być udostępniony,
Informatyka – szkoła podstawowa – Scholaris - © DC Edukacja OnetSkype, czyli komunikator Internetowy Informatyka.
Związek Harcerstwa Polskiego rozpoczyna wdrażanie usługi Microsoft Office 365, z którego korzystać będą mogli bezpłatnie wszyscy członkowie organizacji.
Sposoby zdalnego sterowania pulpitem
Rozwiązania biznesowe RIM. Czym jest RIM? kanadyjska firma Research In Motion założona w 1984 roku w Waterloo. producent znanej linii urządzeń BlackBerry.
Microsoft SharePoint Platforma efektywnej współpracy Adam Dolega Architekt Rozwiązań Biznesowych Microsoft.
POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Metody komunikacji ludzi
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
2 System ERP z pakietem zintegrowanego oprogramowania. Dostępny w abonamencie!
Microsoft Yammer Sieć społecznościowa dla przedsiębiorstw Adam Dolega Architekt Rozwiązań Biznesowych Microsoft.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak.
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Protokoły używane w sieciach LAN Funkcje sieciowego systemu komputerowego Wykład 5.
Telefonia internetowa programy P2P
eConnect Inteligentne centrum obsługi
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Zapis prezentacji:

Unified Communications Komunikacja zunifikowana Karolina Muszyńska

Zakres tematyczny wykładu Co to jest komunikacja zunifikowana Korzyści i niebezpieczeństwa związane z wdrożeniem UC Przykłady rozwiązań komunikacji zunifikowanej Platforma Microsoft Office Communication Server 2007 R2 Cisco Jabber Oprogramowanie Sametime firmy IBM Propozycja firmy T-mobile Kierunki rozwoju komunikacji zunifikowanej Propozycja firmy Jabra w kwestii zestawów słuchawkowych

Komunikacja zunifikowana Komunikacja zunifikowana (UC - Unified Communications) to komunikacja zintegrowana w celu optymalizacji procesów biznesowych, przy czym integracja może przybrać różne formy: integracja manualna zdefiniowana poprzez procedury i szkolenia, integracja komunikacji przy użyciu gotowego produktu jak np. Outlook, Notes, BlackBerry, itd., integracja o specyficznym zakresie z wykorzystaniem rozwiązań opracowanych na zamówienie. Wyróżnić można dwie podstawowe kategorie rozwiązań UC: UC – User Productivity – narzędzia, których wykorzystanie ma poprawić doświadczenia i wyniki użytkowników UC – Business Processes – narzędzia, które są zintegrowane w zdefiniowane procesy proceduralne lub zautomatyzowane

Korzyści rozwiązań komunikacji zunifikowanej

Co kryje się pod pojęciem komunikacji zunifikowanej? Komunikacja zunifikowana oznacza oprogramowanie komunikacyjne, integrujące różne kanały kontaktu – telefon, poczta elektroniczna i głosowa, konferencje głosowe i wideo, aplikacje webowe (telefonia internetowa, komunikatory, media społecznościowe) – dzięki czemu można łatwo przekazywać i odbierać wiadomości pomiędzy różnymi mediami, np.: możliwość odbioru rozmowy telefonicznej na komputerze, możliwość odbioru poczty elektronicznej przez komórkę, itp. Istotną częścią technologii UC jest również tzw. „presence”, czyli monitorowanie obecności innych użytkowników systemu w czasie rzeczywistym.

Korzyści wykorzystania rozwiązań UC Obniżenie kosztów funkcjonowania firmy Zwiększenie efektywności działania centrum kontaktowego Umożliwienie centralnego zarządzania komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną Możliwość wielokanałowego kontaktu klienta z firmą Dodatkowe funkcje takie jak: zapisywanie połączeń, nagrywanie zawartości ekranu, przeprowadzanie ankiety po rozmowie z klientem Monitorowanie i zarządzanie dostępnością pracowników, umożliwiające przydzielanie zadań w czasie rzeczywistym Automatyzacja części procesów Niezależność od lokalizacji – możliwość zdalnej i mobilnej pracy

Niebezpieczeństwa związane z UC Wykorzystanie hasła „Unified Communications” jako sloganu przez producentów licencjonowanych, zamkniętych rozwiązań komunikacyjnych, które często po wdrożeniu przynoszą więcej problemów integracyjnych i administracyjnych niż realnych zysków Wiele firm oferuje produkty reklamowane jako „kompletne rozwiązania UC”, które mają niewiele wspólnego z prawdziwą ideą technologii, czyli z uproszczeniem i integracją komunikacji biznesowej Wiele typowych rozwiązań UC jest zorientowanych na klienta indywidualnego (UC-U), nie oferując rzeczywistych narzędzi biznesowych, które wspomagałyby realizację zadań

Przykłady rozwiązań UC Microsoft Office Communications Server 2007 R2 (OCS) to platforma zunifikowanej komunikacji łącząca w sobie następujące funkcjonalności: wiadomości błyskawiczne, poczta głosowa, usługi faksowe, poczta elektroniczna, rozmowy audio i wideo, audio/wideo konferencje (aplikacja Live Meeting) – integracja z telefonią tradycyjną, wspólna praca wielu osób nad dokumentami, współdzielenie pulpitów komputerów i aplikacji, monitorowanie dostępności użytkowników, integracja z programami z rodziny Microsoft Office.

Przykłady rozwiązań UC Cisco Jabber to wieloplatformowe (Windows, Mac, iPhone, iPad, Nokia, Android, BlackBerry) rozwiązanie umożliwiające współpracę i efektywną komunikację z dowolnego miejsca na dowolnym urządzeniu, łączące w sobie następujące funkcjonalności: wiadomości błyskawiczne (czat prywatny i grupowy), połączenia głosowe i wideo poczta głosowa, audio/wideo konferencje, współdzielenie pulpitów komputerów, monitorowanie dostępności użytkowników (status widoczny jest również w systemach zewnętrznych dzięki zastosowaniu otwartego protokołu XMPP), integracja z programami z rodziny Microsoft Office.

Przykłady rozwiązań UC IBM Lotus Sametime to platforma zunifikowanej komunikacji i pracy grupowej. Udostępnia podstawowy zestaw zintegrowanych usług komunikacji synchronicznej (w czasie rzeczywistym), które ułatwiają efektywne współdziałanie ze współpracownikami, klientami i partnerami biznesowymi. Funkcje oferowane w ramach platformy: zaawansowana sygnalizacja dostępności, komunikator, konferencje elektroniczne audio/wideo, zintegrowana obsługa komunikacji VoIP, narzędzia społecznościowe, obsługa urządzeń przenośnych, integracja z oprogramowaniem Lotus, IBM WebSphere i Microsoft, otwarte aplikacyjne interfejsy programistyczne (API), rozmowy telefoniczne i zarządzanie połączeniami.

Przykłady rozwiązań UC Unified Communications firmy T-Mobile to rozwiązanie dla biznesu, umożliwiające korzystanie z usług głosowych, wideo i czatu w ramach jednej aplikacji dostępnej na urządzenia mobilne i komputery osobiste. Pozwala zamiennie korzystać z różnych urządzeń - laptopa, smartfonu, tabletu czy telefonu IP - przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości komunikacji.

Trendy socjologiczne a rozwój technologii komunikacji zunifikowanej Prostota - jeden prosty interfejs z automatyczną konfiguracją na dowolnym urządzeniu, opcje dotykowe i funkcje zbudowane na zasadzie „przeciągnij i upuść” Współpraca – dyskusje w społecznościach internetowych i na formach dyskusyjnych, integracja aplikacji komunikacji i networkingu, web 2.0 i kolaboracji Multimedia – nowoczesne aplikacje komunikacyjne pozwalające na kontakt dowolnym sposobem, niezależnie od lokalizacji i urządzenia Integracja – rzeczywista integracja różnych systemów i aplikacji komunikacyjnych w firmie Analiza – wartość narzędzi komunikacyjnych nie będzie leżała w gromadzeniu i udostępnianiu informacji, ale w jej analizie i tworzeniu inteligentnych połączeń pomiędzy danymi z różnych źródeł Standaryzacja i wirtualizacja w zakresie infrastruktury – protokół SIP, udostępnianie oprogramowania w modelu chmury

Niezbędne dodatki komunikacji zunifikowanej Bardzo istotnym elementem realizacji idei UC są zestawy słuchawkowe – ich jakość znacząco może wpłynąć na wysokość zwrotu z inwestycji. Uzupełniają bowiem komunikację zintegrowaną i w pełni realizują przesłanie koncepcji Unified Communications w postaci zwiększenia efektywności i produktywności. Zapewniają: równoczesne połączenie z różnymi urządzeniami końcowymi (sieć stacjonarna, komputer, telefon komórkowy) eliminujące potrzebę uciążliwego przestawiania się z telefonu na inne urządzenia telekomunikacyjne; wrażenie rozmowy w cztery oczy dzięki pełnemu wykorzystaniu pełnego pasma częstotliwości dostępnego w telefonii VoIP; zdrową postawę ciała dzięki wyeliminowaniu konieczności przytrzymywania słuchawki telefonicznej ramieniem; wygodne zastosowanie funkcji „click to call” dzięki wysokiemu stopniowi zintegrowania zestawów słuchawkowych Jabra UC Ready z urządzeniami telekomunikacyjnymi.

Źródła http://www.cisco.com/web/PL/prasa/news/2011/20110308.html http://it-manager.pl/wp-content/uploads/Unified-Communications3.pdf http://www.pb.pl/atta/forummsp/ibm-sametime.pdf http://www.ww.komputerwfirmie.pl/informacje/chmura/pelny/9102/pi http://urkom.pl/oferta/telekomunikacja-uc-voip/ http://www.ucstrategies.com/uc-resources/what-is-unified-communications.aspx http://biznes.t-mobile.pl/uslugi/komunikacja-biznesowa/unified-communications http://www.fortel.info/advice/show/58/unified-communication-w-praktyce-jedno-kompleksowe-rozwiazanie