PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa i strategie marketingowe” czerwiec’2001
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE CEL UTRZYMANIE POZYCJI LIDERA NA RYNKU SAMOCHODÓW KLASY ŚREDNIEJ
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE KIM JEST NASZ KLIENT ? 1) Wiek do 35 lat. 2) Wykorzystuje samochód do wszystkich celów (poszukuje samochodu w miarę uniwersalnego). 3) Nie posiada wystarczającej kwoty środków na zakup samochodu. 4) Ceni jakość obsługi. 5) Duże znaczenie przywiązuje do: ceny, bezpieczeństwa i jakości pojazdu.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE 4 x P Product Price Promotion Place
1. ZMIANA SPOSOBU I FORMY KOMUNIKACJI Z RYNKIEM PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE 1. ZMIANA SPOSOBU I FORMY KOMUNIKACJI Z RYNKIEM Hasło: „ŚREDNIA CENA, NAJLEPSZA JAKOŚĆ” Motyw przewodni: PEWNOŚĆ, SOLIDNOŚĆ, JAKOŚĆ Intensywna reklama: TV, prasa codzienna, czasopisma opiniotwórcze (czasopisma motoryzacyjne - zmniejszenie intensywności) Szkolenia personelu z zakresu technik sprzedaży
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE 2. PROMOCJA 1) PROMOCJA SPRZEDAŻY poszerzenie rynku: - sprzedaż z upustem i stworzenie specjalnego programu kredytowego dla korporacji TAXI - kredyt typu „buy-back” (+ silna akcja reklamowa) wydłużenie okresu - program typu „3 x 3” gwarancji: dni otwarte we wszystkich salonach program - upust cenowy przy wymianie starego opla na lojalnościowy: nowego (utrzymanie klienta) to nas wyróżni na rynku
KONIECZNE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE 2. PROMOCJA (cd) 2) MARKETING BEZPOŚREDNI telemarketing: - skierowany do dotychczasowych nabywców (bieżące zbieranie opinii o firmie i marce - dobra znajomość klienta strona WWW: - opis wszystkich dostępnych typów i modeli, informacja o ofercie kredytowej i leasingowej („Kalkulator kredytowy”, „promesa”) to nas wyróżni na rynku
KONIECZNE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE 3. ZMIANY W ORGANIZACJI Zmiany w systemie - szybki dostęp do różnych modeli, logistyki: szybka i efektywna sieć dealerska