Metoda Development Center w praktyce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Advertisements

Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
system zarządzania zasobami ludzkimi
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Wstęp. Wstęp TROCHĘ STATYSTYKI 17 milionów ludzi w Polsce jest aktywnych zawodowo. Szacunkowo od maja 2004 r. pracę za granicą podejmowało 2 mln Polaków,
Make money for me – czyli jak identyfikować pracowników o najwyższym potencjale Joanna Wasilewska ITO Polska Sp. z o.o.
FUNKCJA PERSONALNA.
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
PRACA SOCJALNA W ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
OCENA NAUCZYCIELA HOSPITACJE Irena Dzierzgowska Warszawa, luty 2005.
PROJEKT „NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH”
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
ROI w szkoleniach – rentowność inwestycji rozwojowych
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Czym jest doradztwo zawodowe?
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Dr Karolina Muszyńska Na podst.:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Techniki,procedury,metody oceniania
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Ministerstwo Finansów
Sprawozdanie z działań ewaluacyjnych realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą PO KL II stopnia – Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w 2014 r. Gdańsk,
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Mierzenie wartości kapitału ludzkiego firmy SMG/KRC Poland HR Region Południowy Sp. z o.o. Ul. 3 maja 22/4c Katowice Tel
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Prezentacja Firmy TRENING SYSTEM GRUPA SZKOLENIOWO DORADCZA Kraków Piotr Serwin.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Planowanie procesu szkoleniowego
Animacja samopomocowego środowiska społecznego. Opis programu
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
MARKETING INTERNETOWY
Raport po ocenie 360° - fragment
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Metoda Development Center w praktyce Katarzyna Brachowska-Przeniosło

Definicja Development Center Development Center (Centrum oceny) to: Metoda stosowana do oceny kompetencji pracowników i projektowania w oparciu o nią działań rozwojowych Podstawą diagnozy jest obserwacja zachowań osób uczestniczących w specjalnie zaprojektowanej sesji

Kompetencje zawodowe jako podstawa diagnozy Kompetencje zawodowe to wiedza, umiejętności oraz postawa warunkujące zachowania, które umożliwiają realizację zadań zgodnie z oczekiwaniami Cechy istotne z punktu widzenia oceny i rozwoju: powiązane są z zadaniami zawodowymi – warunkują skuteczność ich realizacji przejawiają się w zachowaniach, za pomocą których można je obserwować i mierzyć podlegają rozwojowi, są dynamiczne – zmienne w czasie

Rola Development Center w organizacjach Metoda stosowana do mapowania potencjału kompetencyjnego organizacji Jest podstawą większych projektów rozwojowych, służących między innymi: - niwelowaniu luk kompetencyjnych pracowników - przygotowaniu kadry rezerwowej na określone stanowiska - wyłonieniu osób o wysokim potencjale - wspieraniu działań coachingowych

Fazy Development Center Faza przygotowawcza – kluczowe elementy: Określenie celu DC/projektu i jego przebiegu Określenie zakresu oceny (pożądane profile kompetencyjne) Przygotowanie narzędzi (behawioralne skale obserwacyjne) Przygotowanie i przeprowadzenie akcji informacyjnej dotyczącej projektu

Przykład kompetencyjnego profilu pożądanego Faza przygotowawcza Przykład kompetencyjnego profilu pożądanego

Faza diagnozy Faza diagnozy – kluczowe aspekty: sesja DC – ustrukturalizowane spotkanie, złożone ze specjalnie zaprojektowanych ćwiczeń, które wykonują osoby badane uczestnicy sesji DC: 1. osoba oceniana – podstawą oceny są prezentowane przez nią zachowania 2. asesor (osoba oceniająca) – obserwuje, nie kontaktuje się z uczestnikami poza określonymi sytuacjami 3. moderator – prowadzi sesje, podaje instrukcje, odpowiada na pytania uczestników 4. aktor – pojawia się w niektórych zadaniach; jego rola jest określana każdorazowo

Faza diagnozy Faza diagnozy – kluczowe aspekty c.d. kontrakt – reguluje sposób funkcjonowania wszystkich zainteresowanych stron w trakcie trwania spotkania ćwiczenia – dopasowane do typu diagnozowanych kompetencji, należą do różnych kategorii np: 1. zadania konstrukcyjne 2. symulacje 3. analiza przypadku 4. zadania problemowe 5. koszyk zadań 6. testy

Faza diagnozy Faza diagnozy – kluczowe aspekty c.d. Błędy w ocenie – związane z psychologicznymi mechanizmami oceny, mogą wpływać na trafność i rzetelność diagnozy asesora Przykłady: 1. efekt aureoli – jedna cecha/kompetencja/zachowanie rzutuje na inne diagnozowane aspekty 2. błąd tendencji centralnej – skłonność do uśredniania wyników, nie wykorzystywania krańcowych ocen skali

Faza planowania rozwoju Faza planowania rozwoju – kluczowe aspekty Raport indywidualny – zawiera pisemne zestawienie wyników diagnozy, charakterystykę zachowań uczestnika w trakcie sesji i sugestię kierunków rozwoju Sesja informacji zwrotnych – ustrukturalizowane spotkanie z asesorem, główny cele: 1. omówienie wyników 2. sprecyzowanie obszarów rozwoju 3. stworzenie planu rozwojowego dopasowanego do potrzeb i indywidualnych preferencji badanego