INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 REDA 3 LISTOPADA 2011 R.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Województwo Podkarpackie
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Prawa i obowiązki rodziców w świetle ustawy o systemie oświaty
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Urząd Miejski. Przedszkole Miejskie Bajka, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Edmunda Wojnowskiego, Gimnazjum nr 1 im.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Wybrane przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji.
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Indywidualne nauczanie
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Odsetek dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych i niepublicznych w Tychach w roku szkolnym 2009/2010.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Tychach w roku szkolnym 2013/2014 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r.
W w w. s t y p e n d i a j p 2. p l. Idea stypendiów Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II skierowane są do uczniów szkół podstawowych, gimnazjów,
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 REDA 29 PAŹDZIERNIKA 2014 R.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 REDA 28 LISTOPADA 2012 R.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE JUCHNOWIEC KOŚCIELNY W ROKU SZKOLNYM 2014/2015, W TYM O WYNIKACH SPRAWDZIANU I EGZAMINÓW GIMNAZJALNYCH.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wychowanie przedszkolne i edukacja szkolna dziecka sześcioletniego i siedmioletniego.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Działania MEN. Kluczowe problemy edukacji 1 Lublin, r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Kształcenie dualne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Przykładowy model podziału środków
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
WARTO WIEDZIEĆ…...
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 REDA 3 LISTOPADA 2011 R.

I. Stan organizacji przedszkoli i szkół publicznych w roku szkolnym 2010/ W roku szkolnym 2010/2011 Gmina Miasto Reda była organem prowadzącym dla: 2 przedszkoli, 3 szkół podstawowych oraz 2 zespołów szkół w skład których wchodziły 2 szkoły podstawowe i 2 gimnazja. 2.Do przedszkoli publicznych oraz do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych uczęszczało 457 wychowanków podzielonych na 19 oddziałów. 3.W szkołach podstawowych uczyło się 1472 uczniów w 66 oddziałach. 4.Do 29 oddziałów w gimnazjach uczęszczało 698 uczniów.

II. Stan organizacji przedszkoli i szkół niepublicznych w roku szkolnym 2010/ W roku szkolnym 2010/2011 na terenie Gminy Miasto Reda funkcjonowały 3 niepubliczne punkty przedszkolne, 3 przedszkola niepubliczne oraz niepubliczna szkoła podstawowa. 2.Do punktów przedszkolnych uczęszczało 100, a do przedszkoli 300 wychowanków. 3.W prywatnej szkole podstawowej uczyło się 20 uczniów w 2 oddziałach.

III. Kadra pedagogiczna. Administracja i obsługa 1.W roku szkolnym 2010/2011 w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach prowadzonych przez Gminę Miasto Reda zatrudnionych było 199 nauczycieli w pełnym wymiarze godzin oraz 44 nauczycieli zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin. 2.Staż nauczycielski odbywało 12 nauczycieli, nauczycieli kontraktowych było 45, minowanych 84, natomiast stopniem zawodowym nauczyciela dyplomowanego legitymowało się 102 nauczycieli. 3.W roku szkolnym 2010/ nauczycieli uzyskało stopień nauczyciela dyplomowanego, również 7 uzyskało stopień nauczyciela mianowanego.

4.Ponad 90 % zatrudnionych nauczycieli posiadało wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, pozostali nauczyciele mieli wykształcenie wyższe zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym. 5.W administracji i obsłudze redzkich placówek oświatowych pracowało w sumie 87 osób na 80 etatach.

IV. Poziom nauczania. Wyniki sprawdzianu w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2010/ Osiągnięcia uczniów są wynikiem nauczania i uczenia się. W znacznym stopniu zależą od zdolności i aspiracji, ale także środowiska rodzinnego. Badanie postępów edukacyjnych i osiągnięć uczniów może przybierać różne formy. Najczęściej są to sprawdziany wewnętrzne i zewnętrzne oraz konkursy przedmiotowe. Wyniki poszczególnych szkół ze sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej w roku szkolnym 2010/2011 obrazuje wykres nr 1.

Wykres Nr 1. Wyniki ze sprawdzianu umiejętności w klasach VI szkół podstawowych w roku szkolnym 2010/2011

V. Poziom nauczania Wyniki egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum w roku szkolnym 2010/ Miernikiem poziomu nauczania w gimnazjum jest egzamin gimnazjalny, a także ocena edukacyjnej wartości dodanej czyli wykorzystania wyników egzaminu gimnazjalnego do oceny efektów nauczania każdego ucznia przy uwzględnieniu jego uwarunkowań indywidualnych, takich jak zdolności i uprzednie osiągnięcia szkolne, uwarunkowań społecznych wynikających z kapitału kulturowego i społecznego czy wpływu grupy rówieśniczej, a także uwarunkowań szkolnych takich jak kwalifikacje i zaangażowanie nauczycieli, metody nauczania czy warunki nauczania. Wykresy nr 2, 3 i 4 przedstawiają wyniki z egzaminu gimnazjalnego na zakończenie roku szkolnego 2010/2011.

Wykres Nr 2. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2010/2011. Część Humanistyczna

Wykres Nr 3. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2010/2011. Część Matematyczno - Przyrodnicza

Wykres Nr 4. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2010/2011. Język angielski

VI. Stan realizacji zadań oświatowych Gminy na rzecz uczniów i szkół. 1.W roku szkolnym 2010/2011 realizowano szereg zadań wynikających z ustawowych obowiązków Gminy na rzecz uczniów i szkół. Najważniejszym zrealizowanym zadaniem Gminy było zabezpieczenie na odpowiednim poziomie przedszkolom i szkołom prowadzonym przez miasto środków finansowych na prowadzenie działalności, w tym na wynagrodzenia pracowników i eksploatację budynków komunalnych, a także środków finansowych w formie dotacji do działających w Gminie niepublicznych punktów przedszkolnych i przedszkoli.

2. Dowożenie uczniów do szkół W roku szkolnym 2010/2011 Gmina Miasto Reda realizując obowiązki określone w art. 17 ust. 3a ustawy o systemie oświaty zapewniała dowożenie dla 28 uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych w Rumi, Wejherowie, Pucku i Gdyni. Ponadto rodzicom 3 uczniów refundowano wydatki związane z dowożeniem swoich dzieci do placówek oświatowych samochodami prywatnymi.

3. Stypendia szkolne o charakterze socjalnym Zgodnie z dyspozycją art. 90b i art. 90m ustawy o systemie oświaty wspomagano uczniów w formie stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych. Z tej formy wsparcia korzystali uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych, którzy mieszkali na terenie Redy. Kryterium dochodowe uprawniające do uzyskania pomocy określone było w kwocie 351 zł na członka rodziny. Stypendia szkolne przyznawane były za okres od X do XII 2010 r. w wysokości 220,00 zł (na ucznia) oraz za okres od II do VI 2011 r. w wysokości 364,00 zł. W sumie Miejska Komisja Stypendialna przyznała stypendia szkolne 147 uczniom.

4. Wyprawka szkolna Innym zadaniem o charakterze pomocy materialnej było wsparcie w zakresie zakupu podręczników w ramach rządowego programu ”Wyprawka szkolna” Z tej formy pomocy w roku szkolnym 2010/2011 skorzystało 72 uczniów rozpoczynających naukę w klasach I – III szkoły podstawowej, w klasach II gimnazjum oraz uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Na realizację zadania pozyskano środki finansowe w kwocie ,48 zł z budżetu Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

5. Stypendia Burmistrza Miasta dla uczniów i studentów Za osiągnięcia naukowe, sportowe i artystyczne w roku szkolnym 2010/2011 stypendia Burmistrza Miasta Redy w formie finansowej otrzymało 75 uczniów oraz 7 studentów zamieszkałych w Redzie. Łączna kwota przyznanych stypendiów wyniosła zł.

6. Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników. Wykonując obowiązki w zakresie wsparcia pracodawców w szkoleniu młodocianych pracowników zamieszkałych na terenie Gminy rozpatrywano zgodnie z dyspozycją art. 70b ustawy o systemie oświaty wnioski pracodawców o zwrot kosztów kształcenia młodocianych pracowników, którzy ukończyli przygotowanie zawodowe i zdali egzamin czeladniczy, lub egzamin potwierdzający uzyskanie kwalifikacji zawodowych. W 2010 r. dofinansowanie otrzymało 27 pracodawców, którzy wyszkolili 33 młodocianych pracowników zamieszkałych w Redzie. Na realizację powyższego zadania pozyskano środki finansowe z Funduszu Pracy w kwocie ,14 zł, które w 100% pokryły poniesione wydatki.

7. Obowiązek szkolny i obowiązek nauki Ważnym zadaniem realizowanym w roku szkolnym 2010/2011 była kontrola obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. Obowiązkowi szkolnemu podlegają uczniowie w wieku od 7 lat do ukończenia gimnazjum(16 lat), a obowiązkowi nauki uczniowie w wieku lat. Kontroli spełniania obowiązku szkolnego dokonują dyrektorzy szkół w obwodach, w których zamieszkują uczniowie, a obowiązku nauki Gmina. Kontrola wykazał, iż na 741 uczniów (roczniki ) zameldowanych w Redzie obowiązek nauki realizuje 725 uczniów, 8 uczniów wyjechało z Redy bez wymeldowania i nie można określić nowego adresu zamieszkania, natomiast 8 uczniów zrezygnowało z nauki w trakcie roku szkolnego lecz zobowiązało się do spełniania w/w obowiązku od września br.

VII. Działalność legislacyjna Gminy 1.W roku szkolnym 2010/2011 realizowano również szereg działań o charakterze analitycznym, planistycznym w związku z likwidacją przedszkoli miejskich, reformą oświaty oraz prowadzono działalność normotwórczą w trybie i formach przewidzianych w ustawie. Podjęto uchwały w sprawie likwidacji przedszkoli publicznych, ustalono sieć prowadzonych przez Gminę oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, zmieniono uchwałę w sprawie określenia dotacji dla placówek niepublicznych, ustalono wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych w Redzie, zmieniono

regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów, zatwierdzono do realizacji projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego dotyczący indywidualizacji procesu nauczania uczniów klas I-III szkół podstawowych. W sumie Rada Miejska w Redzie podjęła 11 uchwał odnoszących się do sfery oświaty. 2.W ramach wewnętrznego kierownictwa oprócz różnego rodzaju decyzji organizacyjno - kadrowych Burmistrz Miasta wydał 16 zarządzeń dotyczących spraw oświatowych oraz dokonał oceny pracy dwóch dyrektorów placówek oświatowych.

KONIEC PREZENTACJI DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !