PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
Advertisements

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Jak zostać młodym emerytem?
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie.
KOSZYKÓWKA.
Jazda konna.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
PIŁKA NOŻNA.
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
USTAWIENIE W CZASIE GRY
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
STAŁE FRAGMENTY GRY konspekt treningu AUTOR: MAREK DRAGOSZ.
Gry dydaktyczne z fizyki
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Piłka nożna.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Prezentacja drużyny do pakietu sponsorskiego
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Pierre de Coubertin patron mojej szkoły w Budach Siennickich
Szkołą Odkrywców Talentów
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
PODWÓRKOWE GRY I ZABAWY DLA DZIECI
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Mistrzostwa Szkoły w Badmintona Dziewcząt
WYKONANIE: Julia Książek Wiktoria Jelonek Dominik Porowski Krzysztof Kąkol Jakub Wojciechowski Opiekun: Beta Szewc.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Unihoc GRA DLA WSZYSTKICH. MAŁY SPORT – WIELKA RADOŚĆ Unihoc to jedna z najmłodszych dyscyplin sportowych. Powstała w Szwecji na początku lat osiemdziesiątych.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Piłka siatkowa.
Prezentacja 1.
Kości zostały rzucone Suma oczek.
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
Gra 1x1 z elementami szybkości + uporządkowany „chaos”
PROJEKT EUROPEAN MULTIGUIDE PREZENTACJA DOKONAŃ W RAMACH PROJEKTU PO PIERWSZYM ROKU REALIZACJI.
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
Monopol Wykonały: Natalia Tyburska Marcelina Falkowska.
ZAWODNIK PRZY SIATCE CZĘŚĆ 1. PONAD SIATKĄ Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
Wstęp Liga Światowa siatkarzy – cykliczne, międzynarodowe rozgrywki w piłce siatkowej mężczyzn, organizowane corocznie (od roku 1990) przez Międzynarodową.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
PRZEPISY GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ ARTYKUŁ XII CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie kandydatów na sędziów piłki nożnej – KURS 2010 Opracował: Tomasz Radkiewicz.
Sytuacje w grze- gra na siatce; akcje w ataku i bloku
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
SPORT, ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW Jagoda Kotlicka Klasa VI b.
Systemy rozgrywek.
Gry w sieci! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mileną Radecką.  Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy, by do naszej szkoły zawitał taki gość jak Pani Milena Radecka. W ramach zachęty przygotowaliśmy.
Koszykówka hobby Piotr Ligier. NBA CHICAGO BULLS.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
„ Razem z rodziną” – półkolonie dla dzieci i młodzieży Gminy Strzelce Opolskie organizowane w ramach akcji „Postaw na rodzinę” Strzelce Opolskie,
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Tropem Stanisława Staszica
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Moje Top 3 Gier Planszowych
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Tor przeszkód GRAJ Tor przeszkód Tor przeszkód GRAJ GRAJ Graj
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
KONTRAPRESSING.
Zapis prezentacji:

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ” ( 2008 - 2010 ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie

Dział : gry pod dachem KAPSLE

II Liceum Ogólnokształcące O PROJEKCIE Ideą projektu "Gra w klasy. Na tropie gier dawnych" jest pomysł odciągnięcia młodzieży od "siedzącego przy komputerze" trybu życia Dostrzeżenie, że świat jest piękny nie tylko ten wirtualny. W pierwszym roku trwania przedsięwzięcia wraz ze szkołą z Estonii przeprowadziliśmy ankiety w środowisku związane ze znajomością gier dawnych /np. kapsle, palant/. Najwięcej informacji otrzymaliśmy od ludzi starszych, co nie jest bez znaczenia, ponieważ jednym z celów programu jest budowanie więzi międzypokoleniowej. Podczas pierwszej wizyty w Polsce, z wielkiej bazy danych, wybraliśmy kilkanaście gier z obu krajów. Wszystkie działania , jakie podejmowaliśmy, opieraliśmy na wartościach: przyjaźni, szacunku, dobroci, szczerości, miłości, zaufaniu i tolerancji. Sam projekt rozpowszechniamy w postaci broszur, prezentacji multimedialnych w innych szkołach w mieście oraz w środowisku lokalnym. Partnerski Projekt Comenius to program umożliwiający realizację zakładanych przez Szkoły celów poznawczych, umożliwiający uczniom rozwijanie ciekawości świata, poznania innych kultur, tolerancji i umiejętności współpracy w różnych warunkach. Uczy istnienia we współczesnym świecie oraz współpracy międzynarodowej i pozwala doskonalić umiejętności językowe. Obydwie szkoły posiadają bardzo duże doświadczenie we współpracy i realizacji, zarówno projektów jak innych działań na niwie krajowej i międzynarodowej. II Liceum Ogólnokształcące LUBARTÓW ( POLSKA ) Vesiroosi Gümnaasium RAPLA ( ESTONIA )

Gra w kapsle - gra wykorzystująca kapsle od butelek, które wprawiane są w ruch za pomocą pstrykania ich palcami. W latach 80 popularne były tzw. "wyścigi pokoju". Rozgrywki w formie wyścigów po ustalonej trasie prowadzone były za pomocą kapsli zawierających w wewnętrznej stronie flagi państw biorących udział w emitowanym w TV Wyścigu Pokoju. Flagi podklejane były plasteliną lub przyciskane z wierzchu płytką przezroczystego tworzywa lub sztywnej folii. Zestawy flag były niekiedy drukowane w magazynach młodzieżowych, zwykle jednak młodzi gracze wycinali flagi z Encyklopedii PWN lub atlasów geograficznych. - Wikipedia - Liczba uczestników - liczba graczy uzależniona od długości i szerokości wyznaczonej trasy - gra jest ciekawsza przynajmniej przy kilku osobowej obsadzie Miejsce - gra toczy się na wyznaczonej trasie , można grać w pokoju , sali gimnastycznej i oczywiście na powietrzu Przybory - kapsle z butelek - jako zawodnicy, trasę można wyznaczyć za pomocą : pokój, sala gimnastyczna - włóczką przyczepianą do podłoża plasteliną, kartami papieru, na powietrzu - liniami rysowanymi patykiem, ułożonymi patykami a na plaży w piasku zagłębieniem wykonanym stopą. Właściwie inwencja oznaczenia trasy zależy od miejsca i posiadanych materiałów. Podobnie rzecz się ma z przeszkodami na trasie - nasze propozycje są tylko propozycjami - każdy może wymyśleć własne i niepowtarzalne rozwiązania.

kapsle numerujemy dla ułatwienia rozpoznania zawodników Celem jest wygranie wyścigu oraz pokonanie przeszkód umieszczonych na całej długości trasy. Przebieg gry : .grę z linii startu rozpoczynają zawodnicy w kolejności rozlosowanych numerów, .uczestnik wykonuje tylko jedno uderzenie podczas swojej kolejki, .kapsel po uderzeniu musi mieć kontakt z wyznaczoną trasą( nie wolno jechać na skróty ), .kapsel musi zatrzymać się na wyznaczonej przez nitki trasie lub dotykać jej, .jeżeli kapsel po uderzeniu wypada z trasy należy wrócić go na poprzednie miejsce – zarówno po swoim uderzeniu jak i po wybiciu kapslem przeciwnika, .gra zawodnika zostaje uznana za zakończoną jeżeli jego kapsel całym obwodem minie linię mety. 2 kapsle numerujemy dla ułatwienia rozpoznania zawodników „ pstryknięcie ” 4 trasę układamy według własnych pomysłów a długość jej oraz ustawione przeszkody zależą od czasu jaki możemy poświęcić grze

STREFY SPECJALNE COFANIE – jeżeli kapsel zawodnika stanie lub dotyka czerwonej strefy cofany jest do strefy białej, PRZYŚPIESZENIE - jeżeli kapsel zawodnika stanie lub dotyka strefy niebieskiej zostaje przyśpieszony do kolejnej strefy niebieskiej STRATA KOLEJKI - jeżeli kapsel zawodnika stanie lub dotyka czarnego punktu wtedy zawodnik traci kolejkę. Ta gra może być wspaniałym pomysłem na doskonałą rodzinną zabawę. Jej prostota i brak ograniczeń wiekowych umożliwia miłe spędzanie wolnego czasu dla całej wielopokoleniowej rodziny.

kilka przykładów przeszkód ustawianych na trasie

przy większej liczbie graczy można zorganizować zawody drużynowe a wtedy o zwycięstwie decydują uzyskane punkty naliczane po minięciu mety : np. w grze uczestniczyło 15 graczy ( pięć drużyn po trzech zawodników ) pierwszy zawodnik na mecie otrzymuje 15 punktów, drugi 14, trzeci 13 itd. Suma uzyskanych punktów przez drużynę decyduje o jej miejscu. Uwaga :Jeżeli drużyny mają po tyle samo punktów decyduje wyższe miejsce pierwszego zawodnika z tych drużyn na mecie.

II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie W serii wydano następujące Prezentacje : Dział : gry świetlicowe i logiczne : Bierki Cymbergaj Statki Dział : pod dachem : Przerzutka Kapsle Guma Dział : na powietrzu : Klasy Palant Podchody II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie