PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
KOORDYNACJA.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Witamy i zapraszamy do naszej prezentacji
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Opiekun: Maria Kołacka Nauczyciel wspomagający: Monika Matuszak
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Gry dydaktyczne z fizyki
Mityng Lekkoatletyczny w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Dorohusku.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Tańce irlandzkie.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
KLOCKOMANIA.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
compulsory full-time education
PODWÓRKOWE GRY I ZABAWY DLA DZIECI
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Kości zostały rzucone…
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Kości zostały rzucone Suma oczek.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
naszą sprawność fizyczną?
ZAWODNIK PRZY SIATCE CZĘŚĆ 1. PONAD SIATKĄ Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Sytuacje w grze- gra na siatce; akcje w ataku i bloku
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
F ORUM M ŁODYCH II F ORUM M ŁODYCH LUBLIN 2012 dziecka seniora Od praw dziecka do praw seniora z okazji obchodów Roku Janusza Korczaka oraz Europejskiego.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
TRENING FUNKCJONALNY encyklopedia PWN : “funkcjonalny”
1. gra gamesball. ZABAWA - SPORT - TURNIEJE EMOCJE - NAGRODY - BIZNES GAMESBALL to dwustronna gra stołowa: piłka nożna i hokej. Jest doskonałym narzędziem.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Uwarunkowania rozwoju sportowego młodych lekkoatletów na etapie treningu wszechstronnego i ukierunkowanego Piotr Bora
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Szkoła Promująca Zdrowie
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Zapis prezentacji:

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ” ( 2008 - 2010 ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie

Dział : gry pod dachem GUMA

II Liceum Ogólnokształcące O PROJEKCIE Ideą projektu "Gra w klasy. Na tropie gier dawnych" jest pomysł odciągnięcia młodzieży od "siedzącego przy komputerze" trybu życia Dostrzeżenie, że świat jest piękny nie tylko ten wirtualny. W pierwszym roku trwania przedsięwzięcia wraz ze szkołą z Estonii przeprowadziliśmy ankiety w środowisku związane ze znajomością gier dawnych /np. kapsle, palant/. Najwięcej informacji otrzymaliśmy od ludzi starszych, co nie jest bez znaczenia, ponieważ jednym z celów programu jest budowanie więzi międzypokoleniowej. Podczas pierwszej wizyty w Polsce, z wielkiej bazy danych, wybraliśmy kilkanaście gier z obu krajów. Wszystkie działania , jakie podejmowaliśmy, opieraliśmy na wartościach: przyjaźni, szacunku, dobroci, szczerości, miłości, zaufaniu i tolerancji. Sam projekt rozpowszechniamy w postaci broszur, prezentacji multimedialnych w innych szkołach w mieście oraz w środowisku lokalnym. Partnerski Projekt Comenius to program umożliwiający realizację zakładanych przez Szkoły celów poznawczych, umożliwiający uczniom rozwijanie ciekawości świata, poznania innych kultur, tolerancji i umiejętności współpracy w różnych warunkach. Uczy istnienia we współczesnym świecie oraz współpracy międzynarodowej i pozwala doskonalić umiejętności językowe. Obydwie szkoły posiadają bardzo duże doświadczenie we współpracy i realizacji, zarówno projektów jak innych działań na niwie krajowej i międzynarodowej. II Liceum Ogólnokształcące LUBARTÓW ( POLSKA ) Vesiroosi Gümnaasium RAPLA ( ESTONIA )

Gra wyrabia sprawność ruchową, pomysłowość. Gra w gumę - gra polegająca na wykonywaniu poprzez skoki określonych zadań. Zabawa jest aktywnością służącą rozrywce, sięgającą najgłębszych początków ludzkości. Z antropologicznego punktu widzenia nie istnieje społeczność (kultura, cywilizacja), której członkowie nie znaliby zabawy. Gra - czynność o ustalonych zasadach, w której udział bierze zwykle kilka osób (rzadziej jedna), w celach rozrywkowych. Od innych rozrywek grę oddziela istnienie ścisłego zbioru zasad gry, od innych skodyfikowanych czynności jej rozrywkowy charakter. Gry oparte o sprawność fizyczną – oparte o zadanie (bądź zadania) do wykonania, które mają sprawdzić różne cechy sprawności psycho-ruchowej gracza (np. skoczność, zręczność, szybkość, siłę itp.). Gry takie mogą być zabawami dla dzieci, pomagającymi im w rozwoju fizycznym. Wikipedia Liczba uczestników - trzech graczy lub więcej Miejsce - płaska, równa powierzchnia Przybory - 4-5 metrów gumki związanej na końcach Gra wyrabia sprawność ruchową, pomysłowość.

wysokości podnoszenia gumy po wykonaniu ćwiczeń Przebieg gry : przed rozpoczęciem gracze losują kolejność. dwójka stojących naprzeciwko dzieci nakłada gumę na kostki i rozciąga ją, by powstały dwie naprężone linki. Trzeci uczestnik naskakuje na gumę wg ustalonego wcześniej układu ćwiczeń.: .Naskoki bokiem tak aby guma była pomiędzy stopami .Naskoki dwiema stopami na pierwszą a potem drugą gumę poprzez podskok obrót o 180 stopni trafienie na gumę na której się stało , naskok na pierwszą gumę i zeskok .Naskok jedną nogą na jedną gumę, drugą na drugą gumę. Potem trzeba zrobić obrót o 180 st. i znów trafić na gumę. .Naskok na drugą gumę tak aby w powietrzu zagarnąć pierwszą a następnie odskok na miejsce wysokości podnoszenia gumy po wykonaniu ćwiczeń kostki kolanka uda pas

powrót do punktu wyjścia 1. Naskoki bokiem tak aby guma była pomiędzy stopami powrót do punktu wyjścia

2. Naskoki dwiema stopami na gumę zawodnik może przejść na kolejną wysokość po wykonaniu 4 zadań, jeżeli popełnia błąd w następnej kolejce zaczyna właśnie od tego czego nie wykonał

3. Naskok jedną nogą na jedną gumę, drugą na drugą gumę powrót do punktu wyjścia

4.. Naskok z podchwyceniem gumy można dodatkowo utrudnić trzymanie gumy stojąc na tzw. baczność ( stopy i kolana złączone ) oczywiście w gumę możemy grać podczas niepogody „ pod dachem ” ale przede wszystkim polecamy tą grę na powietrzu miłego skakania

II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie W serii wydano następujące Prezentacje : Dział : gry świetlicowe i logiczne : Bierki Cymbergaj Statki Dział : pod dachem : Przerzutka Kapsle Guma Dział : na powietrzu : Klasy Palant Podchody II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie