KLASA II AK Dlaczego angażujemy się w życie szkoły?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Sprawozdanie z pracy samorządu uczniowskiego ZSE - G w Otwocku
Podsumowanie I półrocza
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół im. Ks
DEMOKRACJA W SZKOLE.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Podsumowanie działań podejmowanych przez Szkolne Koło Wolontariusza w roku szkolnym 2013/2014 Autor: Agnieszka Kowalska.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Podsumowanie działalności w I semestrze roku szkolnego 2014/2015.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
Sprawozdanie z działalności Samorządu Uczniowskiego semestr I rok szkolny 2014/2015.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Samorząd Uczniowski.
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Jak zaangażować społeczność szkolną do aktywnego udziału w pracach samorządu szkolnego?

KLASA II AK Dlaczego angażujemy się w życie szkoły? Mamy wiarę we własne siły, umiejętności i jesteśmy ambitni Kształtowanie dobrego wizerunku klasy i szkoły Satysfakcja Docenienie ze strony wychowawcy Uczynienie szkoły bardziej przyjaznej

KLASA II AK Co nam utrudnia realizację aktywności na rzecz szkoły? Brak zgrania klasy Spory wewnątrzklasowe Zbyt dużo nauki Brak chęci Brak pomysłów Trudność w osiąganiu zgody Krytyka ze strony innych klas

KLASA II TG a Dlaczego nie podejmuję żadnych aktywności aby pozytywnie kształtować wizerunek szkoły? Brak wsparcia Zmęczenie po zajęciach szkolnych Nie wiemy jak się do tego zabrać Brak sprzętu potrzebnego do realizacji moich zainteresowań Rzadkie połączenia komunikacyjne powrotne Zbyt dużo obowiązków

Klasa III O Jak powinien wyglądać sprawnie działający samorząd uczniowski? Organizacja wyjść, konkursów, spotkań Informowanie o swoich działaniach Integracja uczniów naszej szkoły tak aby mogli się poznać i nie być anonimowi Organizacja dni, które sprawiałyby, że w szkole będzie bardziej wesoło Zamieszczanie w gablotkach prezentacji przedstawiających poszczególne klasy

Jakie napotykamy bariery w podejmowaniu aktywności w szkole? Mało atrakcyjne nagrody (I TG b) Strach przed wyśmianiem, kompromitacją(I TG b) Wygórowane wymagania uczniów (I TG b) Nieśmiałość (I OB b) Pesymizm (I OB b) Brak internatu przy szkole (III OB a)

Jakie napotykamy bariery w podejmowaniu aktywności w szkole? Szkoła kojarzy się ze stresem (II AKO) Brak profesjonalizmu (III B b) Brak infrastruktury w postaci nowoczesnego stadionu i hali sportowej (III B b) Brak funduszy (III AK) Brak wsparcia (III AK) Narzucanie rozwiązań przez nauczycieli (III AK)

ANALIZA ANKIET DOTYCZĄCYCH DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO Dnia 26.03.2012r. przeprowadzono ankiety wśród uczniów naszej szkoły. Ankieta dotyczyła działalności Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole. Na 21 osób, 53% wskazało, że organem SU jest gospodarz klasowy, 4% nie wiedziało, 19% wskazały Radę Pedagogiczną, a 24% Radę Rodziców. Wszyscy prawidłowo napisali nazwisko obecnego przewodniczącego SU. 67% oznajmiło, że brało udział w wyborach na przewodniczącego SU. 33% osób, że „nie”, 76% osób prawidłowo wskazało zadania SU : dbanie o interesy uczniów reprezentowanie szkoły na zewnątrz Inni podawali konkretne zadania jakie SU powinien podjąć: 24% napisało, że nie obchodzi ich to, że Samorząd Uczniowski nic nie robi (są to osoby, które wg ankiety nie brały udział w wyborach na przewodniczącego SU.

WNIOSKI: zbyt mało osób w szkole wie kto jest organem SU w szkole – nagłaśniać pracę SU na apelach szkolnych mało informacji, dotyczących pracy SU, przekazywane jest przez trójki klasowe innym uczniom – zmobilizować samorządy klasowe do przekazywania wiadomości

Sprawozdanie z pracy SU w I semestrze roku szkolnego 2011/2012 6.09.2011r. opiekun Samorządu Uczniowskiego Krystyna Teresiak przeprowadziła wybory do nowego Prezydium. Niezależna komisja wyłoniła następujące osoby: Przewodniczącą została - Julianna Pietrzak Zastępcą - Patrycja Kowalonek Skarbnikiem – Amanda Ciechanowska

Nowo powołane Prezydium SU opracowało plan pracy na nowy rok szkolny 2011/2012 Od października członkowie SU prowadzą radiowęzeł, współtworzą gazetkę szkolną wraz z panią Martą Jagiełowicz, monitorują losowanie numerków zwalniających z odpowiedzi w danym dniu. Biorą udział w różnych akcjach np. „Góra Grosza” dla Towarzystwa „Nasz Dom”. W tegorocznej akcji uzbieraliśmy 91 złotych 53 grosze. Uczniowie współorganizowali kiermasz świątecznych ozdób, w ramach którego zebraliśmy 520złotych. Pieniądze będą przekazane na cele charytatywne.

Samorząd Uczniowski, przy zaangażowaniu pani Małgorzaty Pawliszyn , która wraz z klasą II AK przygotowała piękne bukiety z wysuszonych liści, złożył serdeczne życzenia wszystkim pracownikom szkoły z okazji ich święta. Samorząd Uczniowski przygotował również uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej. W listopadzie uczniowie z SU przygotowali Apel andrzejkowy , który był jednocześnie dobrą zabawą integracyjną. Dnia 5.01.2012r. Samorząd Uczniowski przeprowadził wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Koszalina. Na radnych uczniowie wybrali : Karolinę Grzejdak i Paulę Markowską uczennice z klasy I TCO

Dziękujemy za udział w debacie