Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań Warszawa, 28 sierpnia 2009 r.
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Program budowy linii dużych prędkości w Polsce
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Modernizacja linii kolejowej E65
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Katowice, 19 marca 2008 r. Sektorowy Program Operacyjny Transport Janusz Mikuła Podsekretarz Stanu w MRR Łódź, 6 czerwca 2008 r.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
PROJEKT NR 2005 PL 16 C PE 009 GOSPODARKA WODNO-ŚCIEKOWA W KRAKOWIE – ETAP I Projekt „Gospodarka wodno-ściekowa w Krakowie – Etap I” w 59% współfinansowany.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
RAZEM DLA ŚRODOWISKA Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
„Budowa kanalizacji sanitarnej dla m
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
Zapis prezentacji:

Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik Kontraktu Kraków, 03 marca 2011 r.

Uwarunkowania dla rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Nowoczesne społeczeństwo i gospodarka oparta na wiedzy wymaga sprawnego transportu, redukującego do minimum czas podróży. Średnia prędkość podróży: samochodem (dobra sieć dróg): 80 – 90 km/h pociągiem dużej prędkości: 150 – 250 km/h Możliwe do osiągnięcia teoretyczne czasy przejazdu odcinka 100 km Prędkość max [km/h] Czas przejazdu [min] 120 50 160 38 200 30 300 20 350 17 Budowa nowej linii do prędkości 350 km/h daje efekt 3-krotnego skrócenia czasu przejazdu, a modernizacja do 160 km/h przy podstawowej prędkości dla linii głównych w Polsce 120 km/h skraca czas przejazdu najwyżej o 25%. Relacja efekty/nakłady w wielu przypadkach wskazuje na wybór budowy nowej linii.

Program rządowy do 2020 r.

Główne cele eksploatacyjne kolei dużych prędkości w Polsce Skrócenie przejazdu pomiędzy największymi centralnymi aglomeracjami w Polsce do mniej niż 2 - 3 godzin. Radykalne skrócenie przejazdu z centrum Polski do regionów przygranicznych do około 3 godzin. Skrócenie czasów przejazdów z Polski zachodniej do wschodniej i z północnej do południowej do 5 – 6 godzin. Zapewnienie 80% mieszkańców Polski dostępu do kolei dużych prędkości przy czasie dojazdu do stacji tych kolei nie dłuższym niż 1 godzina.

Realizowane Projekty I. Opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości (LDP) „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław”. Projekt został podzielony na dwie części: Studium Wykonalności dla budowy LDP „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową, wraz z rekomendacją wariantu najkorzystniejszego do realizacji; Uszczegółowienie SW dla LDP, w tym uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeń z linią CMK. 5

Realizowane Projekty PROJEKT BĘDĄCY PRZEDMIOTEM SPOTKANIA Modernizacja linii E65 Południe (CMK) na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa

Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa UMOWA NR FS 2006/PL/16/C/PA/002 – 01 na Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa PODPISANIE UMOWY - 10.06.2009 r. CZAS REALIZACJI - 36 MIESIĘCY TERMIN ZAKOŃCZENIA - 10.06.2012 r. PLANOWANY TERMIN ROZPOCZĘCIA ROBÓT – perspektywa finansowa 2014 - 2020

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. KONSORCJUM HALCROW W SKŁADZIE: ZAMAWIAJĄCY PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa WYKONAWCA KONSORCJUM HALCROW W SKŁADZIE: Halcrow Group Ltd Scott Wilson Ltd Egis Poland sp. z o.o. Egis Rail S.A.

REALIZACJA UMOWY – PODZIAŁ NA FAZY Faza I FS W ramach Projektu Nr 2006/PL/16/C/PA/002 Pomoc techniczna dla przygotowania modernizacji linii kolejowej E 65 – Południe odcinek Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice - Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Etap I Faza II - POIiŚ W ramach Projektu POIiŚ 7.1- 42 Prace przygotowawcze dla modernizacji linii kolejowej E 65 Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zebrzydowice/Zwardoń – granica państwa

REALIZACJA UMOWY – PODZIAŁ NA ZADANIA Grodzisk Maz. 1 Zawiercie Psary 2 Katowice 3 Zebrzydowice 4 Zwardoń

OPCJE MODERNIZACYJNE Zadanie 1: Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK) Opcja 0: referencyjna, przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej Opcja 1: V = 200/220 km/h, DC 3000 V; Modernizacja linii CMK Opcja 2: V = 250/270 km/h, AC 2 x 25 kV, 50 Hz; Modernizacja linii CMK Opcja 3: V = 300 km/h, AC 2 x 25 kV, 50 Hz; Modernizacja linii CMK Opcja zatwierdzona do dalszych prac studialnych Uchwałą Zarządu PKP PLK S.A. Nr 450/2010 z dnia 7 września 2010 r.

Zadanie 2: Odcinek Góra Włodowska/Zawiercie – Katowice OPCJE MODERNIZACYJNE Zadanie 2: Odcinek Góra Włodowska/Zawiercie – Katowice Opcja 0: referencyjna, przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej Opcja 1: V = 200/220 km/h, DC 3000 V; modernizacja linii dojazdowych Zawiercie – Katowice Opcja 2: V = 250km/h, AC 2 x 25 kV, 50 Hz; budowa nowego odcinka CMK Góra Włodowska/Zawiercie – Katowice Opcja 3: V = 300 km/h, AC 2 x 25 kV, 50 Hz; budowa nowego odcinka CMK Włoszczowa/Góra Włodowska – Katowice Opcja 4: V = 300 km/h, AC 2 x 25 kV, 50 Hz; budowa nowego odcinka CMK Góra Włodowska – Trzebinia – Katowice

OPCJE MODERNIZACYJNE Zadanie 3: Odgałęzienie CMK do Krakowa: Włoszczowa/Psary/Góra Włodowska – Kraków Opcja 0: referencyjna, przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej Opcja 1: V = 200/220 km/h, DC 3000 V Psary – Kozłów i V = 120km/h, DC 3000 V Kozłów – Kraków; modernizacja odcinków linii Psary – Kozłów – Kraków Opcja 2: V = 250 km/h, AC 2 x 25 kV, 50 Hz; modernizacja/budowa nowego odcinka linii Włoszczowa/Psary/Góra Włodowska – Kraków Opcja 3: V = 300 km/h, AC 2 x 25 kV, 50 Hz; budowa nowego odcinka linii Włoszczowa/Psary/Góra Włodowska – Kraków Opcja 4: V = 300 km/h, AC 2 x 25 kV, 50 Hz; budowa nowego odcinka linii Góra Włodowska – Trzebinia – Kraków

OPCJE MODERNIZACYJNE Zadanie 4.1: odcinek Katowice – Zwardoń – granica państwa Opcja 0: referencyjna – przywrócić i utrzymać standardy linii, do których była zaprojektowana i utrzymywać przez 30 lat Opcja 1: V = 160 km/h, DC 3000 V – modernizacja linii, dopuszcza się ograniczenia prędkości do V = 80 – 120 km/h w miejscach, gdzie przebudowa do V = 160 km/h będzie niemożliwa lub nieuzasadniona ekonomicznie Opcja zatwierdzona do dalszych opracowań studialnych Uchwałą Zarządu PKP PLK S.A. Nr 450/2010 z dnia 7 września 2010 r. Opcja 2: V = 200/220 km/h, DC 3000 V – przebudowa linii, dopuszcza się ograniczenia prędkości do V = 120 – 160 km/h w miejscach, gdzie przebudowa do V = 200/220 km/h będzie niemożliwa lub nieuzasadniona ekonomicznie Opcja 3: V = 300 km/h, 2 x 25 kV – budowa nowej linii

OPCJE MODERNIZACYJNE Zadanie 4.2: odcinek Katowice – Zebrzydowice – granica państwa Opcja 0: referencyjna – przywrócić i utrzymać standardy linii, do których była zaprojektowana i utrzymać przez 30 lat, Opcja 1: V = 160 km/h, DC 3000 V – modernizacja linii, z dopuszczalnymi ograniczeniami prędkości, Opcja zatwierdzona do dalszych opracowań studialnych Uchwałą Zarządu PKP PLK S.A. Nr 450/2010 z dnia 7 września 2010 r. Opcja 2: V = 200/220 km/h, DC 3000 V – przebudowa linii, Opcja 3: V = 300 km/h, 2 x 25 kV – budowa nowej linii.

HARMONOGRAM REALIZACJI - FAZA I Nazwa etapu Czas przekazania opracowań liczony od daty podpisania umowy Etap I -Inwentaryzacja i ocena stanu infrastruktury kolejowej 10 miesięcy Etap II – Opcje przedsięwzięcia z trasowaniem linii. Analizy techniczne poszczególnych opcji 17 miesięcy Etap III- Analizy marketingowe 19 miesięcy Etap IV – Analizy oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Etap V – Analizy CBA 21 miesięcy Etap VI – Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko 24 miesiące Raport podsumowujący FAZA I (Etap I – VI) 25 miesięcy

HARMONOGRAM REALIZACJI - FAZA II Nazwa etapu Czas przekazania opracowań liczony od daty podpisania umowy Etap VII - Dokumentacja przedprojektowa geodezyjna i koncepcyjno-przestrzenna dla przedsięwzięcia. Badania geologiczne i geotechniczne. 35 miesięcy Etap VIII - Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia 28 miesięcy Etap IX - Decyzje o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej Etap X - Projekt wstępny linii E 65 - Południe 32 miesięcy Etap XI - Wnioski o dofinansowanie przedsięwzięcia z funduszy UE Etap XII – Dokumenty przetargowe Raport podsumowujący Fazę II oraz Raport końcowy 36 miesięcy

MODERNIZACJA LINII E 65 – POŁUDNIE

CELE PROJEKTU opracowanie rozwiązań przestrzennych i technicznych, które pozwolą na opracowanie zakresu rzeczowego modernizacji/budowy wybranego wariantu, oszacowanie nakładów finansowych na realizację przedsięwzięcia, uzyskanie decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych, przygotowanie materiałów przetargowych, zaprogramowanie przez PKP PLK działań inwestycyjnych związanych z poprawą oferty przewozowej na ciągu E 65 – Południe.

EFEKTY MODERNIZACJI poprawa jakości przewozów i skrócenie czasu podróży, obniżenie kosztów transportu kolejowego, zredukowanie kosztów utrzymania, poprawa warunków środowiskowych, przystosowanie linii do wymogów umów AGC i AGTC, wprowadzenie zasad interoperacyjności z wdrożeniem systemów ERTMS, minimalizacja strat energii trakcyjnej poprzez doprowadzenie do osiągnięcia niezawodności i zrównoważonego systemu zasilania, usprawnienie połączenia pomiędzy największymi w Polsce aglomeracjami miejskimi oraz Słowacją i Republiką Czeską, wykorzystanie walorów ekologicznych transportu kolejowego, zwiększenie spójności transportowej kraju oraz polepszenie dostępności przestrzennej Polski w układzie UE.

Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską Dziękuję za uwagę Projekt przyczynia się do zmniejszenia różnic społecznych i gospodarczych pomiędzy obywatelami Unii Europejskiej Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską