BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
Obwodnica Ełku jako ważny element
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
SPOTKANIE INFORMACYJNE
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
INFRASTRUKTURA SAMOCHODOWA
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Przebudowa ul. Brzezińskiej wraz z budową Obwodnicy Nowosolnej
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
TYCZENIE TRAS W procesie projektowania i realizacji inwestycji liniowych (autostrad, linii kolejowych, kanałów itp.) materiałem źródłowym jest mapa sytuacyjno-wysokościowa.
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
Zamawiający / Inwestor:
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
Przebudowa ul. Bukowskiej na odcinku od ul. Polskiej do ul. J.Zeylanda Poznań dn. 17 sierpnia 2011 r.
Olsztyn Główny przyjazdy i odjazdy 27 V 1979 – 31 V 1980 godziny 20
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Warmia i Mazury.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
Grunt inwestycyjny Włynkowo Gmina Słupsk Powiat Słupski.
Elementy geometryczne i relacje
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska (bez węzła)
Zapis prezentacji:

BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53

Przebiegają przez nie ważne szlaki komunikacji kolejowej i drogowej. Lokalizacja Miasto Szczytno położone jest w północno – wschodniej części Polski w województwie Warmińsko – Mazurskim, na granicy dwóch ważnych regionów gospodarczych: Mazowsza i Warmii. Przebiegają przez nie ważne szlaki komunikacji kolejowej i drogowej. Są nimi miedzy innymi: DROGI KRAJOWEJ nr 53 ( klasa GP , przebieg drogi: Olsztyn - Ostrołęka) nr 57 ( klasa GP, przebieg drogi: Bartoszyce - Pułtusk) nr 58 ( klasa GP, przebieg drogi: Olsztynek - Szczuczyn) DROGI WOJEWÓDZKIE nr 600 ( klasa G, przebieg drogi: Mrągowo - Szczytno) Ponadto na podstawowy układ drogowy składają się: DROGI POWIATOWE nr 1482N ( klasa L, przebieg drogi: Szczytno - Warchały ) nr 1506N ( klasa Z, przebieg drogi: Szczytno – Wawrochy) nr 1663N ( klasa L, przebieg drogi: Szczytno – Zabiele- Lejkowo) DROGI GMINNE nr 196005N (klasa L) nr 196006N (klasa L) nr 196007N (klasa L) nr 196008N (klasa L) Układ tras kolejowych: nr 35 (przebieg trasy: Szczytno - Ostrołęka) nr 219 (przebieg trasy: Olsztyn - Ełk) nr 262 (przebieg trasy: Szczytno - Biskupiec)

Istniejący układ dróg w obrębie miasta Szczytno

Stan istniejący Ważniejsze elementy zagospodarowania w otoczeniu planowanych wariantów obwodnicy to: - Tereny mieszkaniowe - Tereny rolne - Łąki i lasy, zadrzewienia i zakrzewienia Ponadto możemy wyróżnić obszary prawnie chronione tj: - Obszar specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 Puszcza Napiwodzko – Ramucka (kod obszaru PLB280007) - Obszary Chronionego Krajobrazu: Puszcza Napiwodzko – Ramucka Pojezierze Olsztyńskie Spychowski OChK - Obszar Wzmocnionej Ochrony - Główne Zbiorniki Wód Podziemnych Zbiornik międzymanewrowy Olsztyn Subniecka Warszawska) - Tereny wymagające ochrony z uwagi na brak izolacji warstw wodonośnych - Korytarze Ekologiczne - Pomniki Przyrody

Założenia projektowe klasa drogi: GP (główna ruchu przyspieszonego) dostępność: ograniczona prędkość projektowa: 70 km/h przekrój: dwujezdniowy dwupasowy z pasem dzielącym minimalna szerokość w liniach rozgraniczających poza terenem zabudowanym: 40.00 m szerokość pasa ruchu: 3.50 m szerokość opasek: 0.50 m szerokość pasa dzielącego: 5.0 m (4.0 m+2x0.5 m) szerokość pobocza gruntowego: 1.50 m pochylenie skarp: 1 : 1.5 minimalna odległość między skrzyżowaniami (węzłami): 2000 m powiązanie z innymi drogami: z drogami klasy Z i wyższej

Proponowane warianty Zaproponowano cztery warianty przeprowadzenia obwodnicy. Z uwagi na rozbudowę lotniska w Szymanach wszystkie po południowej stronie miasta. Połączenie obwodnicy z drogami krajowymi (drogi klasy GP) i drogą powiatową 1506N (droga klasy Z) za pomocą węzłów typu WB lub skrzyżowań skanalizowanych. Skrzyżowania z liniami kolejowymi, drogami powiatowymi (drogi klasy L) i drogami gminnymi za pomocą przejazdów drogowych różnopoziomowych

Wariant I Długość odcinka: 10,9 km Zajęcie terenów na długości: Obszar Natura 2000: około 0.98 km Obszar Chronionego Krajobrazu: około 2.27 km tereny rolnicze: około 3.59 km tereny zalesione: około 4.10 km Obiekty i budowle inżynierskie: węzły drogowe typu WB: 1÷3 * wiadukty kolejowe: 2 przejazdy drogowe różnopoziomowe: 4 skrzyżowania skanalizowane: 3÷1 * * - ilość zależna od dokonanego wyboru rodzaju połączenia dróg krajowych Zastosowane łuki poziome: od 600÷2000 m przy pochyleniu poprzecznym jezdni od 2÷5 %

Wariant II Długość odcinka: 10,5 km Zajęcie terenów: Obszar Natura 2000: około 0.44 km Obszar Chronionego Krajobrazu: około 1.76 km obszary wspólne Natura 2000 i Chronionego Krajobrazu: około 1.73 km tereny wymagające ochrony z uwagi na brak izolacji warstw wodonośnych: około 0.52 km tereny rolnicze: około 2.11 km tereny zalesione: około 3.90 km Obiekty i budowle inżynierskie: węzły drogowe typu WB: 1÷3 * wiadukty kolejowe: 2 przejazdy drogowe różnopoziomowe: 3 skrzyżowania skanalizowane: 3÷1 * * - ilość zależna od dokonanego wyboru rodzaju połączenia dróg krajowych Zastosowane łuki poziome: od 800÷1800 m przy pochyleniu poprzecznym jezdni od 2÷4 %

Wariant III Długość odcinka: 10,8 km plus wykorzystanie istniejącego odcinka drogi krajowej nr 57 na długości 1,7 km Zajęcie terenów: tereny rolnicze : około 4.31 km Obszar Chronionego Krajobrazu: około 2.38 km tereny zalesione : około 4.10 km istniejący pas drogi krajowej nr 57: około 1.65 km Obiekty i budowle inżynierskie: węzły drogowe typu WB: 1÷2 * wiadukty kolejowe: 2 przejazdy drogowe różnopoziomowe: 4 skrzyżowania skanalizowane: 3÷4 * * - ilość zależna od dokonanego wyboru rodzaju połączenia dróg krajowych Zastosowane łuki poziome: od 600÷1500 m przy pochyleniu poprzecznym jezdni od 2÷5 %

Wariant IV Długość odcinka: 10,9 km Zajęcie terenów: Obszar Natura 2000: około 1.46 km Obszar Chronionego Krajobrazu: około 2.43 km obszary wspólne Natura 2000 i Chronionego Krajobrazu: około 1.73 km tereny rolnicze: około 1.21 km tereny zalesione: około 4.10 km Obiekty i budowle inżynierskie: węzły drogowe typu WB: 1÷3 * wiadukty kolejowe: 2 przejazdy drogowe różnopoziomowe: 3 skrzyżowania skanalizowane: 3÷1 * * - ilość zależna od dokonanego wyboru rodzaju połączenia dróg krajowych Zastosowane łuki poziome: od 800÷2000 m przy pochyleniu poprzecznym jezdni od 2÷4 %

Podsumowanie Celem budowy obwodnicy miasta Szczytna jest zmniejszenie natężenia ruchu oraz poprawa bezpieczeństwa w centrum miasta. Ułatwi ona również dojazd do lotniska w Szymanach. Przewidywany termin zakończenia budowy - 2018 rok.